Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
[I 2.0] SPALANIE CIĄGLE ROŚNIE POMOCY! |
Autor |
Wiadomość |
Outek1
Nowy Forumowicz sir

Auto: OUTLANDER I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-11-2011, 22:43 [I 2.0] SPALANIE CIĄGLE ROŚNIE POMOCY!
|
|
|
WITAM Mam Outka 2.0 136KM 4WD kupiłem w tamtym roku spalanie po mieście było średnio 14l/100km -dużo ale myślałem stały napęd na 4koła, masa i benzynowy silnik, wolny ssak robi swoje ale po roku ciągle rośnie! Myślę co jest? nie zmieniłem stylu jazdy żadnych błędów na kompie a spalanie ciągle w gore obecnie pali po mieście powyżej 17l/100km na trasie nie zejdę poniżej 10l masakra pełny bak mi starcza na 3 dni a wszyscy wiedzą ile teraz benzin stoi! CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ROSNĄCEGO SPALANIA!? POMOCY poradźcie coś? Będę zobowiązany!
Dodam, ze sam kombinuje ostatnio zmieniłem termoregulatory na nowe, wywaliłem drugi katalizator dałem strumienice sport, wymieniłem cewki, wymieniłem czujnik wałka rozrządu i czujnik wału, wymieniłem tez przepływomierz wszytko o dupę rozbić nic nie spadło wręcz przeciwnie ciągle rośnie dziś po mieście 17,3 średnio Nie wiem już co robić? zero błedów żadnych problemów z odpalaniem jedyna dziwna rzecz jaką zauważyłem przy zimnym silniku to nie równo chodzi i boksują koła póki się nie rozgrzeje ale to tylko przez pare pierwszych minut po nocy. Ma ktoś jakieś sugestie rady? miał podobne przejscia pomóżcie!
Radek z Rzeszowa |
_________________ Potius sero, Quam nunquam! |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2011, 22:51
|
|
|
Łał to nieźle - żre więcej niż moje turbo A sonda lambda nie zdechła przypadkiem? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Outek1
Nowy Forumowicz sir

Auto: OUTLANDER I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-11-2011, 23:18
|
|
|
macia napisał/a: | Łał to nieźle - żre więcej niż moje turbo A sonda lambda nie zdechła przypadkiem? |
Myślałem o tym ale nie wiem błędów komputer nie pokazuje a sonda troszkę kosztuję w sumie nie wiem jak to sprawdzić nie ma na podmiankę a kupić na zapas to żeby było dwie to koszt zbyt duży i mija się z celem. tam jest zdaje się 1 sonda na pierwszym katalizatorze bo w mivec 2.4 sa chyba dwie nawet |
_________________ Potius sero, Quam nunquam! |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 04-11-2011, 08:18
|
|
|
Kolego, a sprawdziłeś cały układ od baku do wtrysków? Może masz gdzieś jakiś wyciek, którego nie widać na postoju, a jest w momencie gdy samochód działa i tworzy się ciśnienie. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-11-2011, 12:33
|
|
|
Jeżeli po podłączeniu na komputerze nie ma błędów to raczej to nie jest sonda lambda a co do ceny takiej sondy to ta przy silniku są zamienniki boscha po 250zł Ja bym raczej sprawdził cały układ paliwowy. Jeżeli na postoju czujesz zapach benzyny to być może nie pali ci na jakiś gar i wypluwa przez tłumik niespaloną benzynę. Jeżeli wszystko jest ok to radzę może zmienić stację benzynową bo mogą porządnie chrzcić paliwo mi w jednym samochodzie to jak dodawałem trochę gazu to cały samochód drżał zmieniłem stacje i objawów brak i mniejsze spalanie |
|
|
|
 |
Outek1
Nowy Forumowicz sir

Auto: OUTLANDER I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-11-2011, 17:46
|
|
|
desti napisał/a: | Jeżeli po podłączeniu na komputerze nie ma błędów to raczej to nie jest sonda lambda a co do ceny takiej sondy to ta przy silniku są zamienniki boscha po 250zł Ja bym raczej sprawdził cały układ paliwowy. Jeżeli na postoju czujesz zapach benzyny to być może nie pali ci na jakiś gar i wypluwa przez tłumik niespaloną benzynę. Jeżeli wszystko jest ok to radzę może zmienić stację benzynową bo mogą porządnie chrzcić paliwo mi w jednym samochodzie to jak dodawałem trochę gazu to cały samochód drżał zmieniłem stacje i objawów brak i mniejsze spalanie |
Tankuję zawsze na BP bo mam najbliżej wszystkie poprzednie auta tez tam tankowałem może nie są najtańsi ale sprawdzone dobre paliwo moim zdaniem wiec to odpada a co do reszty to nie wiem nie czuje benzyny nie wiem jak to sprawdzić komputer jest OK wiec sondy by raczej wyszły gdyby tam był problem bardzo mnie to martwi a przecież wszystkiego sprawdzić się nie da mikrodziurek nie wykryje sam więc nie wiem co robić sam wyczerpałem wszystko co moglem zrobić dlatego Was pytam??? |
_________________ Potius sero, Quam nunquam! |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-11-2011, 18:32
|
|
|
Jeżeli na BP tankujesz to problem paliwa na pewno odpada. Możesz sprawdzić świece czy mają odpowiednie odstępy i ewentualnie przeczyścić je. Bo filtry to raczej na pewno sprawdzałeś |
|
|
|
 |
max87
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 50 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-11-2011, 19:53
|
|
|
fakt faktem też jeżdze dużo po rzeszowie i powiem szczerze że mi wskazuje 14,7 l po mieście. kolego kiedy wymieniałeś ostatnio świece?? |
_________________ Max |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:15
|
|
|
Co masz na myśli pisząc, że komputer nie wykazuje błędów? Chodzi ci o komputer auta czy podpięty u diagnosty? Konsultowałeś się z jakimś mechanikiem w tej sprawie? Możemy sobie gdybać przez internet, a problem nie należy do tych jednoznacznych i prostych do naprawy. Najlepiej jeśli zobaczy to na żywo dobry specjalista Z tego co napisałeś masz chyba jakieś modyfikacje, które zwiększają moc silnika. Może to ma znaczenie? |
|
|
|
 |
Komarecki
Forumowicz Komar
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 43 Skąd: Poznań - Strzeszyn
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:27
|
|
|
No to spalanie masz masakryczne ... u mnie w mieście potrafi sięgnąć 12l /100 i uważam ze to tragedia.
Powiedz, jeśli wywaliłes 2 katalizator to czy tam czasem nie ma jakiegoś czujnika który bada tobie spaliny po wyjsciu z Kat'a ? i moze tutaj są jakieś przekłamane wartości ?
Ja mam zamiar przy najbliższym wymianie filtra powietrza wstawić wkładkę K&N i napewno dam wam znać czy to coś dało. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:31
|
|
|
Też bym w kierunku sondy patrzył - wymiana na pałę nie potrzebna - wystarczy poczytać parametry silnika w czasie jazdy i wyciągnąć wnioski
Przez net jednak ciężko podpiąć laptopa do auta i pojeździć chwilę , więc jakbyś był w okolicach Wawki......
Poza wszystkim wywalenie kata nie wpływa nigdy na wzrost ekonomii jazdy - wbrew pozorom sonda za katalizatorem też ma coś do powiedzenia |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-11-2011, 16:10
|
|
|
Ja też próbowałem z tym walczyć ale dałem sobie spokój, szkoda siłować się. Katalogowo ten samochód pali 12l/100 w mieście więc wynik nieco większy niż katalogowy jest akceptowalny. Ja mam w tej chwili u siebie ok 12l przy jeździe 10% na trasie, 90% w mieście. Przy obecnych korkach 14l/100 też mnie nie zaskakuje. Pamiętam tylko jak go kupiłem i obchodziłem się ostrożnie to miałem w mieście spalanie 10-11l/100, a na trasie potrafiłem zejść do 8l/100, po pół roku jak nauczyłem się jeździć "dynamicznie" spalanie dochodzi do takich wartości jak napisałem.
Uprzedzając pytania to moje świece mają jakieś 10tyś km, są oryginalne katalogowe, filtr powietrza ma jakieś 20tyś, oryginał z ASO. |
|
|
|
 |
Duńczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd: ?????
|
Wysłany: 06-11-2011, 10:39
|
|
|
Stawiam na sondę regulacyjną przed katalizatorem.
http://www.ngk.de/pl/tech...j-sondy-lambda/
U siebie też od pewnego czasu obserwuję wzrost spalania. Przebieg pojazdu 160 tyś, codziennie 100 km na tej samej trasie, wzrost spalania z 10,4 na 12,2. Jak wymienię sondę dam znać o efektach. |
|
|
|
 |
Outek1
Nowy Forumowicz sir

Auto: OUTLANDER I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-11-2011, 01:21
|
|
|
mitch2000 napisał/a: | Co masz na myśli pisząc, że komputer nie wykazuje błędów? Chodzi ci o komputer auta czy podpięty u diagnosty? Konsultowałeś się z jakimś mechanikiem w tej sprawie? Możemy sobie gdybać przez internet, a problem nie należy do tych jednoznacznych i prostych do naprawy. Najlepiej jeśli zobaczy to na żywo dobry specjalista Z tego co napisałeś masz chyba jakieś modyfikacje, które zwiększają moc silnika. Może to ma znaczenie? |
Mam na myśli, że komputer diagnostyczny podłączony do auta nie wykazuję błędów, sondę raczej by pokazał gdyby tam coś się działo złego poważnego ale jeśli coś na zaworach lub świece czy tez zła mieszanka dobierana przez szwankującą sondę lub jakiś luz gdzieś popuszcza paliwo ucieka, to komp nie zawsze wykaże, jeśli nie uderzy radykalnie zmiana w żaden czujnik.
Co do wspomnianych modyfikacji to nie ma żadnych wywaliłem drugi katalizator za sondą lambda przed tłumikiem nie ma tam żadnej czujki a kat był wypalony, strumienica sportowa wydawała się mi wtedy rozwiązaniem tańszym i lepszym bo, w poprzednim aucie po takim zabiegu auto stało się bardziej elastyczne i lepiej reagowało na gaz, nie ma to oczywiście żadnego przełożenia na spalanie po prostu tańszym sposobem chciałem dodać autu rześkości ale nie zauważyłem, z przykrością żadnych zmian jeśli idzie o dynamikę i elastyczność, więc ten wątek pomijam. Nie mam żadnych ulepszeń wpływających na moc a spalanie stale rośnie obstawiam raczej albo sondę za złe proporcje spalania albo zawory lub wtryski bo tego jeszcze nie robiłem, wszystkie filtry sprawdzone rozrząd też przepływomierz nowy, czujniki wału i wałka nowe, cewki nowe, termoregulatory nowe, ostatnio przeczyszczony cały układ dolotowy odpowiedzialny za wolne obroty ten przed przepływomierzem. Nie wiem co jeszcze mogłem przeoczyć? I co to może być. Już paru mechaników oglądało to auto i każdy mówi co innego, nie chodzi o to, ze duże spalanie tylko że jest makabryczne i cały czas rośnie teraz jak zaczęło być zimno to poniżej 17 na 100 nie schodzę! Musze znaleźć przyczynę bo nie wydolę na paliwo jak tak będzie dalej a przecież to nawet nie 2.4 ani nie Turbo, więc to nie można uznać za normalne proszę Was o pomoc aby wykluczyć to co na pewno nie wchodzi w grę bo zostały same drogie rzeczy i zabawy więc nie ma żartów to co było do zrobienia szybko lub małym kosztem już zrobiłem. a spalanie cały czas w górę średnio o tej porze w zeszłym roku miałem 14,3
ostatnio gdy było jeszcze ciepło miałem 17,3 a teraz już bliżej 18 nie mówiąc o staniu w korku bo wtedy średnie na kompie pokazuję ponad 20 ale tego nie biorę pod uwagę bo komp wtedy jest niewiarygodny ale nie zmienia to faktu , ze same liczby są przerażające godne raczej Ferrari lub Porsche ale nie takiego silnika więc co??
dodam że jeżdżę jak "cipa" za przeproszeniem jak tylko można najekonomiczniej bez butowania, hamowanie silnikiem dużo na luzie żadnych ostrych startów jak emeryt dosłownie, więc zrozumcie jak muszę cierpieć podwójnie... |
_________________ Potius sero, Quam nunquam! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-11-2011, 09:19
|
|
|
Outek1 napisał/a: | sondę raczej by pokazał |
Jak nie jest totalnie dead, nie w postaci błędu tylko zawyżonych korekt spalania.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|