 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] stukanie gdzieś przy silniku.... |
Autor |
Wiadomość |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-01-2012, 16:30 [C52A 1.5] stukanie gdzieś przy silniku....
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu, po rozgrzaniu się silnika i tylko w przedziale obrotów 1000-1300 pod maską słychać takie jakby walenie, nie jest ono uzależnione od prędkości obrotowej silnika, dochodzi wyraźnie od strony rozrządu i osprzętu silnika. Poniżej nagrany filmik ( sorry za jakość, dźwięk słychać wyraźnie ):
http://w551.wrzuta.pl/film/3zmVwQzddJF/film013
Dodam jeszcze, że rozrząd był wymieniany kompletny z pompą wody - w sumie składany był 2 razy bo za pierwszym razem magik źle złożył i za bardzo naciągnął pasek, rozrząd był przestawiony o 2 zęby, przy drugim składaniu musiałem napinacz wymienić bo ten pierwszy padł, pompa została ta sama.
Czy może to być walenie od łożysk alternatora? Popiskują trochę, muszę się za to wziąć w końcu, ale grzebać przy aucie teraz nie mam gdzie, a przed blokiem to za zimno....
Proszę o wszelkie rady, narazie z osprzętu nie ściągałem pasków więc nie mam pojęcia skąd to walenie.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
WK89
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 21-01-2012, 16:37
|
|
|
zdejmij pasek od alternatora i wspomagania i wtedy sprawdz |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-01-2012, 11:21
|
|
|
wiem, że muszę to zrobić, ale uwierz, że niefajnie grzebie się przy aucie przy takiej pogodzie na dworze.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
WK89
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 22-01-2012, 12:07
|
|
|
zdaje sobie z tego sprawę , powiedz czy przy obciążonym silniku w twoim przedziale obrotów stukanie występuje a może się nasila ? |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-01-2012, 12:24
|
|
|
stukanie występuje tylko przy obrotach od mniej więcej 900-1000 do 1200 przy rozgrzanym silniku i przy pracy silnika bez obciążenia, na ciepłym silniku mam trochę za wysokie obroty na biegu jałowym - ok. 1000obr/min - i wtedy wyraźnie słychać to walenie. Przy wyższych obrotach już nie, jeśli lekko zdławię silnik i obroty spadną do 600 - 700 też tego nie słychać. Czy może to być spowodowane padniętym łożyskiem od pompy wody spowodowanym zbyt mocnym naciągnięciem paska rozrządu???
Dzięki ogromnej pomocy deejay'a udało się namierzyć stuki, okazało się, że pasek rozrządu zbyt mocno był naciągnięty....istnieje również podejrzenie, że znów mam przestawiony rozrząd ( 2 razy był składany już )....ręce opadają... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|