Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik od HYUNDAI SONATA 88-93 bedzie pasował do C52
Autor Wiadomość
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-12-2011, 07:44   silnik od HYUNDAI SONATA 88-93 bedzie pasował do C52

Witam !!!Czy silnik od HYUNDAI SONATA 88-93Bedzie pasował do Colta C52 1.5 benz.link do aukcji na Aledrogo
http://allegro.pl/show_it...2d8f4e849d8f130
Co ewentualnie innego moge wstawić do Colta c52 1.5 84KM tak aby wiekszośc bebechów pasowało od starego silnika?
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-12-2011, 12:21   

Ten silnik z aukcji to stary kibel na jednym walku, cale 97 koni :lol:

Nie ma silnika pasujacego p&p zamiast 1.5. Jak chcesz wsadzic cos mocniejszego to wkladaj 2.0 z eclipsa, ale jak sam tego nie robisz tylko zlecasz komus to szykuj sie na laczny koszt 7-8 tys zl i wielka zagadke co do stanu silnika dawcy. Czesc kasy mozna odzyskac sprzedajac graty z dawcy, ale ja tylko sprzedalem jakies drobiazgi, nikt juz nie chce czesci kupowac :(
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-12-2011, 14:44   

Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-12-2011, 17:16   

Maretzky85 napisał/a:
Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P

Jest milion pierdol co powoduje ze lepiej kupic kompletnego dawce :) Glupia chlodnica oleju chodzi po 150zl na allegro, a wez znajdz do niej przewody ;) Komplet hebli to pol tysiaca jak nic, lepiej kompletnego dawca, robilem rozpiske, dawca 2500zl, same czesci prawie 4 tys.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2011, 12:17   

Xsystoff napisał/a:
Maretzky85 napisał/a:
Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P

Jest milion pierdol co powoduje ze lepiej kupic kompletnego dawce :) Glupia chlodnica oleju chodzi po 150zl na allegro, a wez znajdz do niej przewody ;) Komplet hebli to pol tysiaca jak nic, lepiej kompletnego dawca, robilem rozpiske, dawca 2500zl, same czesci prawie 4 tys.

Kupić C53A lub C58A jako dawcę części, silnik z Eclipse i można działać.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-12-2011, 18:48   

Zgadzam sie w 100%, to najtansza opcja i po swoich doswiadczeniach tez bym taka droge polecal 8) Jedyny minus to, ze blacharka w mocnych wersjach w 99% byla juz gwalcona wielokrotnie i ciezko cos upolowac sensownego :x W 1.3 i 1.5 jeszcze sie zdarzaja dziewice z niemiec :)
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2011, 19:47   

Xsystoff nawet jeżeli jest składany z przystanków autobusowych i barierek przy smietniku to i tak zawiera części potrzebne do konwersji.
A zresztą ja swojego GTi wyrwałem w stanie do jazdy za 2500 - mankamentów kupa, ale przy okazji samo nadwozie niezjedzone przez rdzę tylko poobijane :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2012, 18:09   

Mnie się udało trafić 4g63 6 bolt ;] Już dłubany przez firmę http://www.motor-chiptuning.de/ z tego co widzę to ma zdłubany komp, odelżone koło zamachowe, teraz będę go rozbierał i badał resztę ale pewnie ostre wałki też ma, muszę pojechać do jednej firemki żeby mi zwymiarowali wałeczki ;] Xrzysztoff, łape-poduchę tylną od silnika ta co jest od strony grodzi (nie od chłodnicy) montowałeś do środkowej belki tak jak przednią poduchę ?? Bo ja się zastanawiam czy nie porobić wzmocnień i nie wystrugać konstrukcji gródź silnika, oraz belka ;]

[ Dodano: 07-01-2012, 18:11 ]
P.S. Z przesyłką + chłodnica z went. + zaciski przednie + rozrusznik + alternator + spręzarka klimy (na sprzedaż) + pompa wspomagania (na sprzedaż) + komp i wiązka dałem 1300zł :] silnik palił normalnie ale czy na doktorze ceramizerze czy nie to się okaże ;]
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-01-2012, 00:15   

4g63 jest cholernie podatne na crank walk, a tym bardziej z lekkim zamachem, odpalaj go tylko i wylacznie na luzie i koniecznie BEZ wcisnietego sprzegla! Poczytaj racingforum.pl albo jeszcze lepiej anglojezyczne strony o DSM. Ja bylem w szoku jak sie zaglebilem w temat :evil:

Ta lapa o ktora pytasz jako jedyna pasowala bez przerobek, nie pamietam juz (moge zapytac kolege) czy cos z nia robil ale raczej wzmacnial.

4g63 6 bolt siedzi tez i u mnie :D Tylko, ze moj chodzil super w budzie eclipsa, nie dymi ani obloczka, nie wciaga oleju, pieknie odpala, ma moc, gora jest suchutka, nie faluja obroty, jest cichy i nic nie drzy, a i tak panewki dojechane :P To najslabszy punkt tych silnikow :evil:


Sprezarke od klimy probowalem sam sprzedac ale nikt nie chce kupic :P Dokup jeszcze chlodnice oleju oraz przewody olejowe (miedziane). Tanie nie jest ale chlodnica oleju jest jak na wolnossacy silnik wrecz ogromna, a w sporcie sie przyda. Przydadza sie tez lapy z eclipsa, te gorne latwo przerobic pod Colta. Silnik ze skrzynia? Bo jak masz skrzynie od 4g63 to potrzebujesz tez lewarek od 4g63, trzeba z coltowego i eclipsowego zrobic jeden zeby wszystkie biegi wchodzily, a przy okazji ma sie :fabryczny" shortshifter. Masz polosie z gti? Bo eclipsowe za dlugie 1.5cm.

p.s
zalej od razu poduchy klejem do szyb albo silikonem, bo miejsca na boki jest minimalnie.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2012, 00:24   

Xsystoff napisał/a:
4g63 jest cholernie podatne na crank walk
7 bolt.
6 bolt jest wolne od tej wady.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-01-2012, 13:11   

chłodnice mam, łapy też wszytskie mam, zastanawiam się czy ta wada to nie jest po prostu sprawa nie wyważania lub złego wyważenia koła po odchudzaniu lub złego fabrycznego wyważenia wału. Panewki dostają na kjs bo duże obroty małe prędkości i przez to złe chłodzenie, dużo zawijasów gdzie olej odjeżdża od smoka. Duże grono osób kjsowych ma problem z panewami, nawet jak silniki maja opinie bardzo mocnych dołów.



[ Dodano: 08-01-2012, 14:50 ]
ok well YES there is a problem with crankwalk in the second generation 4g63 and it DOES happen to stock unmodified engines. so far as i know the only way to permanently eliminate it is swapping for a first gen block. Other than that only a good rebuild from a trusted machine shop with high performance bearings will resolve for a limited amount of time on high stress motors for a while on sotck motors.
Source(s):
i am a professional diagnostic technician

[ Dodano: 08-01-2012, 15:06 ]
:P O! a tutaj znalazłem odpowiedź ;] po prostu w 7 spitolili skład odlewu i jest bardziej miekki.

Xsystoff, w necie faktycznie jest opisane że 6 maja problem a 7 nie, że obydwa maja problem i6 i 7, ale Hubeeert, ma racje ;]

http://www.dsmtuners.com/...nkwalk-fix.html

Nie mniej jednak rozbieram swój motorek żeby po 2 km nie okazało się że np. korba wyjdzie bokiem :D

Xsystoff, ale Ty sie uparłeś z tymi klejami i sylikonami :P zdecydowanie lepszy jest (i to juz gdzieś pisałem) "surowiec wulkanizacyjny" ;]
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2012, 22:41   

Mateusz071 napisał/a:
Panewki dostają na kjs bo duże obroty małe prędkości i przez to złe chłodzenie, dużo zawijasów gdzie olej odjeżdża od smoka. Duże grono osób kjsowych ma problem z panewami, nawet jak silniki maja opinie bardzo mocnych dołów.

Zrób przegrody w misce. Albo suchą miskę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-01-2012, 16:11   

Przegrody słabo się sprawdzają ;) sucha micha jest najlepszym rozw.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2012, 16:16   

Mateusz071 napisał/a:
Przegrody słabo się sprawdzają
Do KJSu są zdecydowanie bardziej dostępnym rozwiązaniem w porównaniu do suchej miski.
zawsze tez można pomyśleć o modyfikacji miski (jej kształtu) i zrobieniu w niej zagłębienia pod przedłużony smok.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-01-2012, 16:45   

Tylko zostaje kwestia głębokości żeby płyta pod silnik wlazła żeby michą nie orać. W sumie racja wywalać kasy i roboty na KJS to przegięcie. Kiedyś planowałem przegrody z klapkami takimi jak są w inst gazowej żeby strzał nie porozwalał za dużo. W zakręcie klapka się domyka i olej nie ucieka a druga otwiera i wlatuje i tak dalej ;] ja na szczęście nie muszę kombinować bo w normalnych rajdach jest ok ;]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.