Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wachacz carisma przód
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-11-2005, 11:55   Wachacz carisma przód

Witam
Potrzebuje pomocy w temacie zawieszenia w carismie z przodu. Mam wybite przeguby w wachacach dolnych, a chodzi mi o to
wachacz

wachacz 2

Czy można wymienić same koncówki??? czy musze wymieniac cały wachacz?
Czy ktoś juz to robił i wie jakie sa koszty naprawy?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2005, 13:03   

da sie wymienic ale podobno to rozwiazanie na krotka mete
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-11-2005, 13:59   

chodzi ci o sworzen wahacza, a wiec spokojnie wymieniasz sam sworzen z zamiennikow polecam w JC 555, lub w serwisie sa orginalne pasuja z jakiegos lancera bo do carismy sa razem z wahaczem, wahacz gdzies z 600zl kosztuje, a sworzen z 40zl wiec nawet liczyc 10 sworzni przezyje wiecej niz jeden wahacz
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2005, 14:11   

Miałem "bicie" na kierownicy podczas hamowania, przyczyną były właśnie sworznie. Wymieniłem obydwa jakieś 15 tys. temu i do tej pory chodzą bez problemu. Kosztowało mnie to ok. 200 - 300 zł - bo wymieniałem jeszcze parę innych rzeczy - i dokładnie ich nie wycenię. Chciałem wymieniać sam, ale dobrze że się poddałem, bo nowe były właśnie troszeczkę zbyt "chude" i w rezultacie wylądowałem z autkiem u znajomego mechaniora.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-11-2005, 21:34   

hm....

Z zawieszeniem to jest tak.... pisze z autopsji

Albo wymieniasz co rok tak jak (średni przebieg 25kkm), w Colciku u Mamy właśnie tak sie bawiłem...

Albo robisz tak jak ja zrobiłem i zapomniałem o zawieszeniu już daaawnooo temu, sprowadziłem cały komplecik zawieszenia bez amorków i sprężyn za 1700PLN z niemiec z ASO Mitsu (zaznaczam że to dinozaur GTI), wahacze kompletne, gumki-gumeczki, mocowania przednich amorków, gumy tył belka, drążek penharda, itd.. itd... zrobiłem na tym już dużoo ponad 50kkm i odpukać nic a nic sie nie dzieje, sztywność boczna zachowana, stabilnośc przy ostrym hamowaniu miodek, żadnych stuków, puków czy coś podobnego...

Na koniec dodam, jeżeli wchodziłyby w grę tylko sworznie, można spokojnie wymienić na jakieś konkretniackie podróby - troche wytrzymają... Jeśli chodzi o gumy - te oryginalne wytrzymają dłużej jakko uszkodzone niż te nowe z podrabianej półki...

Proponuje skontaktować sie z Japaneze - ON coś poradzi :wink:

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-11-2005, 23:21   

ROMEL napisał/a:
Proponuje skontaktować sie z Japaneze - ON coś poradzi :wink:

Pozdrawiam


eee ROMEL zapomnialem dodac ze moja wypowiedz poparta slowami Japaneze jest :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Koraliki
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2006, 12:52   

Wymiana wahacza
230 - wahacz (lewy dół)
75 - wymiana
120 - geometria
troche drogo ale obiecuje ze to pierwszy i ostatni raz kiedy dalam sie tak sfrajerowac :)
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 24-03-2006, 15:32   

i tu moze pojawic sie problem, poniewaz sadzac po cenie wahacza zalozyles zamiennik. A niestety z wymiana sworzni w zamienniku jest spory problem, bo czesto i gesto maja inny otwor (delikatnie inny wymiar) na sworzen i te sworznie do oryginalnych wahaczy sa zbyt luzne. Chyba ze zachowales sobie oryginalny wahacz to wtedy prolem z glowy. A jak nie to pedz do mechanika, moze jeszcze nie wyrzucil.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-03-2006, 00:32   

No ale skoro załozył nowy wachacz... to powienien miec spokoj na troche, a nie od razu mysleć o wymianie sworzni. J apo wyamianie jakieś 4 tyś i narzie jest git. Coś tam puka soebie cały czas ale to napewno nie sworznie. Moze gumy drązka, moze mocowanie amorka u góry.. wiosna idzie cieło wiec trzeba do garazu i szukac.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 25-03-2006, 18:40   

jasne, ja tam nie namawiam, tylko stwierdzam fakt. teraz nie wiedzial ze mozna sam sworzen wymienic i wymienil caly wahacz i jest lzejszy o kilka stowek. Za rok czy dwa (kwestia tez jaki mechanik i jak to zalozyl, bo mi juz stukaja i to dosc znacznie po 15 tys km :/ ) jak bedzie chcial wymienic to niestety mimo ze teraz wie ze moze wymienic sam sworzen bedzie prawdopodobnie zmuszony wymienic caly wahacz i znow bedzie lzejszy o pare stowek, zamiast jednej stowki. Ja to nazywam mysleniem perspektywicznym, ktore w przyszlosci moze przyniesc oszczednosci, ale kazdy robi to co lubi :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Koraliki
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2006, 11:45   

dziekuje za cenne porady, chcialam tylko wyjasnic ze niestety musialam wymienic wahacz bo byl ze tak powiem przygiety :oops: , na szczescie to tylko jeden - reszta jest oryginalna zgodnie z porada zachowam :) ,bo poki co nic nie stuka i nie puka
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 22-06-2006, 17:12   

witam
delikatnie odswieze temat bo mi sie zrobil aktualny. Rok i 3 miesiace temu wymienilem wahacze (w celu wymiany sworzni) i niestety po przejechaniu jakis 20 tys km dzisiaj bylem na badaniu technicznym i Pan mi nie chcial dowodu podbic bo na stronie od kierowcy mam luzy (wedlug Pana, dosć spory). Pan oddal mi dowodzik i kazal jechac zrobic i dopiero przyjechac. No coz, nie to nie, laski bez. Pojechalem do drugiego i mi podbil bez gadania. Ale planuje to zrobic bo faktycznie juz od jakiegos czasu stuka, ale dopiero gdzies w sierpniu (planowana wizyta u klubowego mechanika i zakup czesci u Japaneze, ale to juz huretm w sierpniu, bo to i rozrzad i zawieszenie i zaworki) I teraz przeszla mi przez glowe mysl, co by sie stalo jakbym ten sworzen dociagnal jeszcze mocniej (jak sie da, nie zakladalem tych wahaczy, wiec nie wiem ile tam gwintu jeszcze w dol jest) aby na te dwa miesiace zniwelowac te luzy delikatnie? Czy raczej dac sobie spokoj, bo jak dam wiekszy scisk w tym elemencie to tylko rozwale cos innego?
Pozdrawiam i dzieki za jakies sugestie :)
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 25-06-2006, 22:33   

ale tam nie ma co dociagac mocniej - sworzen jest wprasowywany w wahacz
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 26-06-2006, 08:19   

no tak, tylko ze ja nie mam luzu miedzy wahaczem a sworzniem tylko miedzy sworzniem a kolumna mcpersona (jesli sie nie myle).
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-06-2006, 11:27   

no to w takim razie ktos nie dokrecil jak skrecal bo tam powinno wszystko byc skrecone mocno, mozesz sprobowac mocniej dokrecic ale watpie w powodzenie - poniewaz jesli byl luz to gwint na sworzniu na pewno sie wytarl, ale sprobowac nie zaszkodzi
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.