Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wieczny temat sterownik automat
Autor Wiadomość
andant
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 20:50   wieczny temat sterownik automat

Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-09-2007, 20:55   

W stylu jazdy - to automat a nie rajdówka. Odpuszczaj mu leciutko gdy chcesz by ci wrzucił wyższy bieg i tyle.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-09-2007, 00:23   

andant napisał/a:
ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze?

w niczym, ja bym uznał że to norma.
A co nie chcesz tej trójki? Czy skrzynia nie może jej wrzucić? Przeciągnij na dwójce (też do 6000 obrotów lub wyżej z pedałem w podłodze) i zobacz czy sama zmieni. tylko najpierw się upewnij czy nie przekraczasz maksymalnej prędkości dla danego biegu, bo skrzynia tak długo nie pociągnie
Nie wiem co Ci napisać - opisałeś normalne zachowanie automatycznej skrzyni biegów.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
andant
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 10:26   

chciałem wykazać rónicę w reakcjach skrzyni z różnymi sterownikami.Tak jak pisałem, skrzynia nie wrzuca trójki jak jest wciśnięty pedał gazu do podłogi.
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 10:39   

coż jeśli przy narmalnej eksploatacji, zapina trzeci normalnie to faktycznie coś jest nie tak z elektroniką. W takim przypadku najlepiej zczytać błędy ze sterownika skrzyni (mając nadzieję że coś pokaże :? ). To zdecydownie prostsze niż gdybanie, bo możliwości jest sporo...

Pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-10-2007, 00:43   Re: wieczny temat sterownik automat

andant napisał/a:
Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze?


Tak na marginesie to chyba masz nie taki sterowniki bo wg. CAPS ten 754100 to jest z wersji 24V dlatego skrzynia zmienia biegi przy innych obrotach.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
andant
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2007, 14:19   Re: wieczny temat sterownik automat

czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-10-2007, 22:14   Re: wieczny temat sterownik automat

andant napisał/a:
czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ?


trochę to wróżenie z fusów no ale pisałeś że trochę żwawiej jeździ więc może i więcej pali bo sterownik ma inne nastawienia (bardziej agresywne mapy zmian biegów) - nie wiem nie mam porównania z 12V ale wiem że przydałaby sie 24V manualna :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.