wieczny temat sterownik automat |
Autor |
Wiadomość |
andant [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 20:50 wieczny temat sterownik automat
|
|
|
Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-09-2007, 20:55
|
|
|
W stylu jazdy - to automat a nie rajdówka. Odpuszczaj mu leciutko gdy chcesz by ci wrzucił wyższy bieg i tyle. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-09-2007, 00:23
|
|
|
andant napisał/a: | ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze? |
w niczym, ja bym uznał że to norma.
A co nie chcesz tej trójki? Czy skrzynia nie może jej wrzucić? Przeciągnij na dwójce (też do 6000 obrotów lub wyżej z pedałem w podłodze) i zobacz czy sama zmieni. tylko najpierw się upewnij czy nie przekraczasz maksymalnej prędkości dla danego biegu, bo skrzynia tak długo nie pociągnie
Nie wiem co Ci napisać - opisałeś normalne zachowanie automatycznej skrzyni biegów. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
andant [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 10:26
|
|
|
chciałem wykazać rónicę w reakcjach skrzyni z różnymi sterownikami.Tak jak pisałem, skrzynia nie wrzuca trójki jak jest wciśnięty pedał gazu do podłogi. |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 10:39
|
|
|
coż jeśli przy narmalnej eksploatacji, zapina trzeci normalnie to faktycznie coś jest nie tak z elektroniką. W takim przypadku najlepiej zczytać błędy ze sterownika skrzyni (mając nadzieję że coś pokaże ). To zdecydownie prostsze niż gdybanie, bo możliwości jest sporo...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-10-2007, 00:43 Re: wieczny temat sterownik automat
|
|
|
andant napisał/a: | Witam,w ciągu roku padł mi drugi sterownik do automatu (Sigma 92' 12v sedan).Oryginalny miał symbol MD754098.Kolega przywiózł mi z Holandii sterownik też dwutykowy z oznaczeniem MD754100.Skrzynia szybciej reaguje i silnik stał sie jakby żwawszy, ale jak startuję z wciśniętym gazem na maksa(kickdown)to jedynka na dwójkę wchodzi na obrotach powyżej 6000, a trójka wskakuje po lekkim puszczeniu pedału gazu.W czym problem drodzy forumowicze? |
Tak na marginesie to chyba masz nie taki sterowniki bo wg. CAPS ten 754100 to jest z wersji 24V dlatego skrzynia zmienia biegi przy innych obrotach. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
andant [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2007, 14:19 Re: wieczny temat sterownik automat
|
|
|
czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-10-2007, 22:14 Re: wieczny temat sterownik automat
|
|
|
andant napisał/a: | czy to może być też powód, że mi około półtora litra więcej pali ? |
trochę to wróżenie z fusów no ale pisałeś że trochę żwawiej jeździ więc może i więcej pali bo sterownik ma inne nastawienia (bardziej agresywne mapy zmian biegów) - nie wiem nie mam porównania z 12V ale wiem że przydałaby sie 24V manualna |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|