Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr?
Autor Wiadomość
Krzysiek123GDi 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Szreńsk
  Wysłany: 23-05-2012, 16:59   Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr?

Witam serdecznie, jestem nowy na forum ale zacznę z grubej rury. Mam problem z następującym tematem:

Użytkuję Miśka od ponad dwóch lat. przez ten okres zrobiłem ok 50 tysięcy km. Moja opinia jest pozytywna. Silnik mocny, auto posiada przyspieszenie, dość elastyczne, nawet niedużo pali jak na pojemność, moc, masę oraz gabaryty. Ale do sedna - od jakiegoś czasu, początkowo bardzo rzadko auto po zgaszeniu silnika np na parkingu i ponownej próbie uruchomienia nie chciało zapalić. Samochód musiał postać jakieś 20 minut i wszystko było okey. Ponieważ zdarzało się to bardzo rzadko zbagatelizowałem problem i nic nie robiłem w temacie. Kilka miesięcy temu sprawa zaczęła się powtarzać coraz częściej. Z uwagi tego, że pracuję w delegacji prawie całym rokiem nigdy nie miałem czasu aby coś z tym zrobić, a gdy już znalazłem chwile problem zanikał..:) Jednak teraz stało się to nieznośne. Przejadę powiedzmy 50 km i jest sytuacja tego typu:

[ Dodano: 23-05-2012, 17:05 ]
1. samochód nie chce zapalić
2. Jeśli złapie - to jak by przez 2 , 3 sekundy chodził jakby na 2 garach i gasnie( obroty nie przekroczą nawet 1000/rpm nawet gdy gazu dodaje.
3. Szarpanie przy jeździe , tzn takie poszarpywanie tak jak by zaczynało braknąć paliwa oraz przy gwałtownym przyspieszaniu np na 2-ce, ( gwałtowne wdepnięcie gazu)
4. Falowanie obrotów, w zimę po dłuższym postoju do 2000/rpm po czym stabilizuje się

Moc jest okey, spalanie też w normie. Nie wiem od czego zacząć, może od świec , przewodów? Może zapłon się przestawił? Proszę o pomoc w co celować? od czego zacząć?

Pozdrawiam

[ Dodano: 23-05-2012, 17:10 ]
Zapomniałem dodać, że dzisiaj miałem ową sytuację, nie czekałem tylko machę w górę i odpiołem czujnik przepustnicy i podłączyłem go ponownie na przekręconym zapłonie po czym przekręciłem kluczyk i zapalił. Jednak jechał jak by miał z jakieś 45 koni. Po ponownym zapaleniu wszystko było okey.
_________________
Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2012, 22:37   

trudno powiedzieć co, ale raczej żadne z powyższych
trochę może być wskazanie na czujnik wałka rozrządu (w głowicy, nad skrzynią, na wałku wydechowym), ale możliwe też są problemy z układem zasilania w paliwo - jak rozumiem z podpisu chodzi o GDI, więc może pompa WC siada?
 
 
Krzysiek123GDi 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Szreńsk
Wysłany: 24-05-2012, 14:43   

Pompa WC? a może, zacząć od świec i przewodów? samochód jak jest zimny pali bez jakiegokolwiek problemu. Dopiero po rozgrzaniu jest problem. jeśli nic nie wykombinuję trzeba będzie stawiać auto do mechanika. ale trzeba mniej więcej wiedzieć w co w ogóle celować...
_________________
Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2012, 18:27   

a jak gaśnie, to check engine się nie zapala?
pompa WC = wysokiego ciśnienia - w GDi taka jest na końcu wałka ssącego
może wtryski zalewają przez trefne paliwo, może gniazda zaworowe zawalone nagarem... trudno powiedzieć niestety
stawiałem na czujnik wałka, bo on takie podobne objawy - wystarczy trochę ostudzić silnik i pali a potem jeździ aż do następnego zgaszenia
 
 
Krzysiek123GDi 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Szreńsk
Wysłany: 24-05-2012, 20:52   

Właśnie z tą kontrolką Check to jest tak, że ona w czasie jazdy bardzo często się zapala. Samochód był kiedyś na początku podpinany pod kompa ale program rzekomo był z galanta ( nic nie wykazało)...
Dziękuję bardzo w ogóle za zainteresowanie tematem. Pozostaje mi jedynie podłączyć samochód jeszcze raz z właściwym programem i zobaczyć czy coś wyjdzie...
_________________
Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2012, 06:35   

no niestety czeka Cię wizyta w ASO, bo nie pamiętam czy w GDI działa metoda ze spinaczem w złączu diagnostycznym
jak CE się zaświeca, to błąd jest zapamiętywany do czasu zdjęcia klem a aku, więc wszystko można sprawdzić
i od tego bym zaczął
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-05-2012, 08:24   

110kW powinno dać się odczytać błedy za pomocą spinacza :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzysiek123GDi 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Szreńsk
Wysłany: 25-05-2012, 12:36   

Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej na temat owej metody sprawdzenia? gdzie szukać złącza diagnostycznego? czy mogę to zrobić sam? czy zakładając, że mi się uda, można samemu odczytać błędy? i jak to zrobić. No i ostatnie pytanie, czy nie spalę czegoś przypadkiem, np komputera jak coś pokręcę. Jestem zielony w temacie, dlatego tak dociekliwie zadaję pytania...:)
_________________
Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2012, 22:31   

w złączu diagnostycznym łączysz 1 i 4 pin i włączasz zapłon
kontrolka silnika wymruguje błędy - dokładny opis metody jest na forum
 
 
Krzysiek123GDi 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Szreńsk
Wysłany: 27-05-2012, 17:48   

Wczoraj pojechałem i podłączyłem auto pod kompa jednak. wykazało dwa błędy, do wymiany :
1. Czujnik temperatury powietrza zasysanego ( w przepływce)
2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
_________________
Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.