 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr? |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek123GDi
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Szreńsk
|
Wysłany: 23-05-2012, 16:59 Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr?
|
|
|
Witam serdecznie, jestem nowy na forum ale zacznę z grubej rury. Mam problem z następującym tematem:
Użytkuję Miśka od ponad dwóch lat. przez ten okres zrobiłem ok 50 tysięcy km. Moja opinia jest pozytywna. Silnik mocny, auto posiada przyspieszenie, dość elastyczne, nawet niedużo pali jak na pojemność, moc, masę oraz gabaryty. Ale do sedna - od jakiegoś czasu, początkowo bardzo rzadko auto po zgaszeniu silnika np na parkingu i ponownej próbie uruchomienia nie chciało zapalić. Samochód musiał postać jakieś 20 minut i wszystko było okey. Ponieważ zdarzało się to bardzo rzadko zbagatelizowałem problem i nic nie robiłem w temacie. Kilka miesięcy temu sprawa zaczęła się powtarzać coraz częściej. Z uwagi tego, że pracuję w delegacji prawie całym rokiem nigdy nie miałem czasu aby coś z tym zrobić, a gdy już znalazłem chwile problem zanikał..:) Jednak teraz stało się to nieznośne. Przejadę powiedzmy 50 km i jest sytuacja tego typu:
[ Dodano: 23-05-2012, 17:05 ]
1. samochód nie chce zapalić
2. Jeśli złapie - to jak by przez 2 , 3 sekundy chodził jakby na 2 garach i gasnie( obroty nie przekroczą nawet 1000/rpm nawet gdy gazu dodaje.
3. Szarpanie przy jeździe , tzn takie poszarpywanie tak jak by zaczynało braknąć paliwa oraz przy gwałtownym przyspieszaniu np na 2-ce, ( gwałtowne wdepnięcie gazu)
4. Falowanie obrotów, w zimę po dłuższym postoju do 2000/rpm po czym stabilizuje się
Moc jest okey, spalanie też w normie. Nie wiem od czego zacząć, może od świec , przewodów? Może zapłon się przestawił? Proszę o pomoc w co celować? od czego zacząć?
Pozdrawiam
[ Dodano: 23-05-2012, 17:10 ]
Zapomniałem dodać, że dzisiaj miałem ową sytuację, nie czekałem tylko machę w górę i odpiołem czujnik przepustnicy i podłączyłem go ponownie na przekręconym zapłonie po czym przekręciłem kluczyk i zapalił. Jednak jechał jak by miał z jakieś 45 koni. Po ponownym zapaleniu wszystko było okey. |
_________________ Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2012, 22:37
|
|
|
trudno powiedzieć co, ale raczej żadne z powyższych
trochę może być wskazanie na czujnik wałka rozrządu (w głowicy, nad skrzynią, na wałku wydechowym), ale możliwe też są problemy z układem zasilania w paliwo - jak rozumiem z podpisu chodzi o GDI, więc może pompa WC siada? |
|
|
|
 |
Krzysiek123GDi
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Szreńsk
|
Wysłany: 24-05-2012, 14:43
|
|
|
Pompa WC? a może, zacząć od świec i przewodów? samochód jak jest zimny pali bez jakiegokolwiek problemu. Dopiero po rozgrzaniu jest problem. jeśli nic nie wykombinuję trzeba będzie stawiać auto do mechanika. ale trzeba mniej więcej wiedzieć w co w ogóle celować... |
_________________ Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2012, 18:27
|
|
|
a jak gaśnie, to check engine się nie zapala?
pompa WC = wysokiego ciśnienia - w GDi taka jest na końcu wałka ssącego
może wtryski zalewają przez trefne paliwo, może gniazda zaworowe zawalone nagarem... trudno powiedzieć niestety
stawiałem na czujnik wałka, bo on takie podobne objawy - wystarczy trochę ostudzić silnik i pali a potem jeździ aż do następnego zgaszenia |
|
|
|
 |
Krzysiek123GDi
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Szreńsk
|
Wysłany: 24-05-2012, 20:52
|
|
|
Właśnie z tą kontrolką Check to jest tak, że ona w czasie jazdy bardzo często się zapala. Samochód był kiedyś na początku podpinany pod kompa ale program rzekomo był z galanta ( nic nie wykazało)...
Dziękuję bardzo w ogóle za zainteresowanie tematem. Pozostaje mi jedynie podłączyć samochód jeszcze raz z właściwym programem i zobaczyć czy coś wyjdzie... |
_________________ Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2012, 06:35
|
|
|
no niestety czeka Cię wizyta w ASO, bo nie pamiętam czy w GDI działa metoda ze spinaczem w złączu diagnostycznym
jak CE się zaświeca, to błąd jest zapamiętywany do czasu zdjęcia klem a aku, więc wszystko można sprawdzić
i od tego bym zaczął |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-05-2012, 08:24
|
|
|
110kW powinno dać się odczytać błedy za pomocą spinacza |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzysiek123GDi
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Szreńsk
|
Wysłany: 25-05-2012, 12:36
|
|
|
Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej na temat owej metody sprawdzenia? gdzie szukać złącza diagnostycznego? czy mogę to zrobić sam? czy zakładając, że mi się uda, można samemu odczytać błędy? i jak to zrobić. No i ostatnie pytanie, czy nie spalę czegoś przypadkiem, np komputera jak coś pokręcę. Jestem zielony w temacie, dlatego tak dociekliwie zadaję pytania...:) |
_________________ Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2012, 22:31
|
|
|
w złączu diagnostycznym łączysz 1 i 4 pin i włączasz zapłon
kontrolka silnika wymruguje błędy - dokładny opis metody jest na forum |
|
|
|
 |
Krzysiek123GDi
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceWagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Szreńsk
|
Wysłany: 27-05-2012, 17:48
|
|
|
Wczoraj pojechałem i podłączyłem auto pod kompa jednak. wykazało dwa błędy, do wymiany :
1. Czujnik temperatury powietrza zasysanego ( w przepływce)
2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego. |
_________________ Obecnie GDi ale w pamięci C20XE oraz ABS! |
|
|
|
 |
|
|