Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Pytanie do fachowców - chodzi o SWAP
Autor Wiadomość
snake177 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CK1 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 19-07-2010, 22:35   [CK1A 1.3] Pytanie do fachowców - chodzi o SWAP

Witam,
Od 2 lat jestem posiadaczem Lancera z silnikiem 1.3 75KM. Zastanawiałem sie nad zmianą auta na jakieś inne (galant wchodził w grę) jednak postanowiłem zostać przy lancerze ale chciałbym zrobić SWAP na jakiś inny mocniejszy silnik. I w związku z tym mam pytanie do fachowców:

- Jaki najlepiej silnik wsadzić do miska? Czytałem ze z galanta pasuje ale nie wiem,
- Czy wraz z silnikiem trzeba wymienić coś jeszcze?
- Jakie są przybliżone koszty takiej "imprezy"

Dodam jeszcze ze chciałbym mieć tak ze 150KM.
Pozdrawawiam
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2010, 11:15   

Jeśli chodzi o swap to wydaje mi się, ze masz do wyboru 3 silniki ok 150KM:

1. Mitsubishi Carisma 1.8 16V (140KM) (1995-2004)
2. Mitsubishi Galant 2.0 GDi 16V (145KM) (1996-2006)
3. Mitsubishi Lancer 1.8 (120KM) (1995-2000)

Z tym ostatnim nie wiem czy będzie dostępny, kosztów też nie znam, ale musisz zdawać sobie sprawę, że wymiana silnika to nie będzie wszystko. Specjalistą może nie jestem, ale wydaję mi się, że poza silnikiem będziesz musiał wymienić skrzynie biegów, tarcze hamulcowe z przodu, podejrzewam, że razem z silnikiem ECU będzie potrzebne, całe okablowanie i chyba wydech, bo tak na chłopski rozum jest to nierozłączna część silnika.

Możesz poszukać na forach w jakich cenach chodzą te silniki, albo gdzieś na Allegro. Mam nadzieję, że nasi specjaliści wypowiedzą się w tej sprawie. Moja krótka, amatorska wzmianka może nakieruje Cię trochę na koszta.

Przy okazji sam jestem posiadaczem Lancerka 1.3 75KM i póki co zadowala mnie to (wiadomo, że pozostaje niedosyt :) )

Będę śledzić ten temat, bo chętnie sam się zorientuję jakie mogą być tego koszta.

pozdrawiam
gris
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-07-2010, 16:22   

griswold napisał/a:
Mitsubishi Galant 2.0 GDi 16V (145KM) (1996-2006)
Nie bylo takiego silnika, w dodatku z taką mocą w Galancie.
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2010, 16:33   

Nie lepiej pomyśleć o 2.5V6 163KM z Galanta? ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2010, 19:18   

Hugo napisał/a:
griswold napisał/a:
Mitsubishi Galant 2.0 GDi 16V (145KM) (1996-2006)
Nie bylo takiego silnika, w dodatku z taką mocą w Galancie.


A właśnie że był, tyle że niedostępny na rynek europejski

Cytat:
4G94 Also comes in the GDI DOHC variant which can be found in the Mitsubishi Galant. Specifications: Bore: 81.5 Stroke: 95.8 Compression ratio: 11.0 Max power: 145 ps (106.65 kw) / 5700 rpm Max torque: 19.5 kg/m (191.23 N/m) / 3750 rpm


http://www.mitsubishi-galant.info/specs/2000.5/

Model EA7/EC7
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-07-2010, 12:50   

robertdg napisał/a:
A właśnie że był, tyle że niedostępny na rynek europejski
Sorry faktycznie, tylko myślałem, że to było 1.8 GDI. Galanty z tymi silnikami szły np. na rynek Cypru. Oznaczenie modelu to bodajże EA1A, prawda?
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2010, 16:00   

Hugo napisał/a:
robertdg napisał/a:
A właśnie że był, tyle że niedostępny na rynek europejski
Sorry faktycznie, tylko myślałem, że to było 1.8 GDI. Galanty z tymi silnikami szły np. na rynek Cypru. Oznaczenie modelu to bodajże EA1A, prawda?


Możliwe, że na rynek Cypru, udało mi się znaleźć wersje Galanta 1.8 GDI o tym oznaczeniu (GF-EA1A) - 4G93 moc 140KM na rynku UK i USA.

Mimo to odeszliśmy trochę od tematu :) może ktoś się wypowie odnośnie idących razem ze SWAP'em kosztów wymiany pozostałych, niezbędnych elementów przy takiej operacji?

pozdrawiam
gris
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-07-2010, 21:22   

Hugo napisał/a:
Sorry faktycznie, tylko myślałem, że to było 1.8 GDI. Galanty z tymi silnikami szły np. na rynek Cypru. Oznaczenie modelu to bodajże EA1A, prawda?
Dokłądnie tak, w Australii takie widywałem w ogłoszeniach, w samej Japonii także.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 29-04-2013, 16:59   

Witam,
Odkopuję temat gdyż ciekawi mnie niesamowicie czy może znalazł się ktoś kto jest w stanie napisać tutaj jakieś informacje w temacie swapa w Lancerze CK1A 1.3 75KM. A mam zamiar poważnie podejść do tego skromnego autka - już w planach mam zaklepany aerograf na nim, czyli jakieś zmyślne artystyczne malowanie karoserii niedługo na niego wjedzie :D . O opcji z silnikiem GDI z Carismy słyszałem już, ponoć nawet skrzynia biegów podejdzie z Lancerka, jednak opinie na temat tego engine'a są podzielone jak pośladki, przy czym mój znajomy właśnie chce sprzedać takową Carismę, bo już nie ma do niej siły. Z silnikiem 1.8 jak i Lancerem >97 z takim silnikiem się nie spotkałem jeszcze. Natomiast silnik z galanta wydaje się być fajną opcją, jednak jak to jest w praktyce? Które silniki spasowałyby?
Słyszałem również legendę o swapach z FTO - ktoś dysponuje wiedzą?

I standardowe pytanie: co jeszcze oprócz silnika, ecu i zapewne skrzyni należałoby wymienić? Jaka jest "skala trudności" takiego zabiegu?
Ostatnio zmieniony przez Instru 11-03-2020, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-05-2013, 09:46   

kolego zrobic mozna wszystko. ja osobiscie polecam ci silnik 1.6 16v Mivec. mozna je dostac smialo w irlandii koszt silnika na walkach rs to ok 450e moc ok 165km i ok tyle samo momentu 165 do 180nm. polecam. silnik to prawdxiwa rakieta i w dalszym ciagu dosc oszczedna. 0-100 w 6.9-7.1s

co do swapa to nie zawsxe trzeba skrzynie wymieniac. poza powyzszymi jeszcze dochodzi wiazka kabli
moj kolega ma w colcie wsadzona v6 zabawy sporo ale frajda nieziemska
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 04-05-2013, 00:01   

To by było naprawdę ciekawe, szkoda, że nie do osiągnięcia w Polsce. Myślałem też nad 1.6 16V 103KM 4G92, jednak te nieznaczne 28KM raczej niezbyt zachęca do kombinowania.

A 4G93 z Carismy? 1.8 16V 140KM (nie GDI)?

Z góry zaznaczam, że jestem laikiem.
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 04-05-2013, 09:29   

lubia palic. moim zdaniem na miasto i trase 1.6 jest najlepszym kompromisem. a szukales sinikow od gsr? 1.8 turbo 4g93t mozna w nivh sporo nagrzebac. kumpel ma zmapowany do 250km ale jeszcze nie potwierdzone na rolkach. fabrycznie maja ok 180-220 ale ten ostatni to masakra znalezc.
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 04-05-2013, 13:22   

A jak ma się sprawa z silnikami Galantów? Bo te chyba najłatwiej byłoby dorwać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.