Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przejazdy kolejowe
Autor Wiadomość
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2005, 07:11   Przejazdy kolejowe

Celem eksperymentu było uświadomienie kierowcom, że w konfrontacji z lokomotywą samochód nie ma najmniejszych szans, nawet przy niewielkiej prędkości pociągu.

Do przeprowadzenia crash-testu wykorzystano lokomotywę EU07-449, jedną z tych, które zazwyczaj ciągną pociągi pasażerskie. Lokomotywa miała uderzyć w wysłużone, ale solidne Audi 80. Zderzenie przeprowadziliśmy oczywiście nie na szlaku kolejowym, lecz na terenie Zakładu Taboru w Łodzi. W Audi ustawionym na przejeździe umieściliśmy manekin kierowcy. Przed zderzeniem maszynista rozpędził lokomotywę do prędkości 32 km/h. Niewiele? Wystarczyło, by potężne zderzaki zmasakrowały auto.

[...]

Hamująca lokomotywa przejechała jeszcze 75 metrów, pchając przed sobą zmiażdżony samochód.

Efekty eksperymentu przeszły najśmielsze oczekiwania. Nikt nie spodziewał się, że rozpędzona zaledwie do prędkości 32 km/h lokomotywa potrafi tak zniszczyć auto. Tablica przyrządów i przegroda czołowa auta zostały złamane i bardzo zgięte. Prawy fotel pasażera przestał praktycznie istnieć. Manekin miał urwaną rękę i pęknięty "kręgosłup" wykonany z kompozytowej rury. To samo z pewnością stałoby się z kręgosłupem człowieka. Mało tego, pękły nawet szwy na spodniach manekina! Przy większej prędkości pociągu z auta i manekina pozostałyby tylko szczątki.

Cały artykuł i zdjęcia na http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=671585
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-10-2005, 17:38   

Podobny test kiedyś zrobił Zientarski. W kolizji uczestniczył PF125p oraz tzw. Gagarin, czyli ST44. Rozpędzona do prędkości (o ile pamięć mnie nie zawodzi) 40km/h i auto wyglądało podobnie jak to Audi. Pasażer nie miał szans.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-10-2005, 20:31   

Ale droga hamowania robi wrazenie....mimo wszystko...
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
wolf
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2005, 08:12   

nie ma to tamto z pociągiem nie wygramy, nie wiem czy widzieliście ale na
najwiekszych przejazdach ustawiono tablice ostrzegawcze, ze zdjeciem
Krzysztofa Hołowczyca- ja tam zawsze 3razy sie upewnie nim przejade, jeszcze
nie tak dawno byłem na pogrzebie św.p JANUSZA KULIGA, ktury przecież zginął
na strzeżonym przejeżdzie, przy małej prędkośći i do tego w dzięń, tak wiec trzeba
uważać :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2005, 09:24   

Ja od dawno przed przejazdami się zatrzymuję lub zwalniam do kilku km/h. Ma to 2 zalety:
1. NIGDY nie wierzę dróżnikom i nawet na przejazdach strzeżonych się upewniam, że pociąg nie jedzie - ile razy zapomnieli lub z zachlania nie opuścili zapór? - tak więc jest bezpieczniej
2. oszczędza się zawieszenie, bo wszyscy wiemy jakie (z reguły) są takie przejazdy.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2005, 22:33   

Ja właściwie nigdy nie zatrzymuję się przezd przejazdem, a jedynie zwalniam do minimalnej prędkości 2-3 km/h. Przy takiej jestem w stanie w razie potrzeby zatrzymać się w miejscu, albo gwałtownie przyśpieszyć z mniejszym niż przy starcie od zera ryzykiem zgaśnięcia lub zdławienia silnika.
Ale kilka razy stawałem, gasiłem silnik i otwierałem drzwi - we mgle oczywiście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.