Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Co to jest za część ?
Autor Wiadomość
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-08-2012, 10:06   [3.2 DID] Co to jest za część ?

Powiedzcie mi proszę, co to jest za część ?

_________________

 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-08-2012, 14:43   

Dalej nie wiesz?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-08-2012, 15:02   

Upewniam się...
_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 14-08-2012, 17:54   

podciśnieniowy regulator biegu jałowego "przepustnica powietrza dolotu"
_________________

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-08-2012, 19:25   

tompol34 dziękuję bardzo !

Skoro już wiem, co to jest :) , to mam kolejne pytanie - skąd tam może brać się olej ?
_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 14-08-2012, 22:27   

z turbosprężarki, ale niekoniecznie puszczają uszczelnienia możliwe, że ciągnie do turbiny przez odmę trzeba to skontrolować i ocenić przyczynę.
_________________

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-08-2012, 13:35   

To jeszcze jedno pytanie- czy jakąś wskazówką w diagnozie jest fakt, że zawilgotniał (widać na zewnątrz, od oleju) przewód w miejscu zaznaczonym strzałką ?

_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 15-08-2012, 17:00   

Tak to olej z odmy idzie do turbiny ale sprawdź samą turbinę koniecznie. Wiem, że w 2 niektórzy wstawiają taki filtr odmy do zatrzymywania par oleju. U mnie ten garb na przewodzie odmy jest ustawiony do góry w pionie i to wystarcza. Umyj wszystkie gumowe przewody z turbiny, intercooler w środku, przepustnicę i kolektor dolotowy.
pozdrawiam
_________________

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-08-2012, 19:24   

Drążąc temat: jaka może być przyczyna tego, że olej idzie do odmy ? Tak na szybko rozmontowałem przewody: olej nie idzie do filtra powietrza, przewód do niego jest suchy (czyli ta część powyżej wlotu odmy).
Z bagnetu nie dymi, za sobą też nie zostawiam chmury- więc chyba drastycznie źle z pierścieniami nie jest. Jednak turbina ?- tylko jaki to ma związek z olejem w odmie ?

W sumie wilgotno koło przepustnicy dolotu powietrza mam już od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, jednak po wakacyjnym wyjeździe (około 2 tys km po autostradach, więc przy większych prędkościach) oleju na zewnątrz pojawiło się zauważalnie więcej, dlatego zacząłem drążyć temat.
_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 15-08-2012, 20:23   

to pary oleju przez odmę znad klawiatury popychaczy, ustaw łącznik odmy w pionie i będzie ok.
_________________

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-08-2012, 20:26   

Czy to może mi rozwiązać sprawę oleju w dolocie czy to mogą być dwie niezależne sprawy:
1. olej w odmie
2. olej z turbiny leci do dolotu ?
_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 16-08-2012, 07:55   

tak jak pisałem wcześniej olej w dolocie pochodzi z odmy i jest zasysany przez turbo lub pochodzi z uszczelnień samej turbiny i wtedy turbina do wymiany lub regeneracji. W pierwszym wypadku możesz sobie zainstalować filtr odmy(poszukaj na forum pajero II).
pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.