[3.2 DID] Co to jest za część ? |
Autor |
Wiadomość |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-08-2012, 10:06 [3.2 DID] Co to jest za część ?
|
|
|
Powiedzcie mi proszę, co to jest za część ?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-08-2012, 14:43
|
|
|
Dalej nie wiesz? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-08-2012, 15:02
|
|
|
Upewniam się... |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 14-08-2012, 17:54
|
|
|
podciśnieniowy regulator biegu jałowego "przepustnica powietrza dolotu" |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-08-2012, 19:25
|
|
|
tompol34 dziękuję bardzo !
Skoro już wiem, co to jest , to mam kolejne pytanie - skąd tam może brać się olej ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 14-08-2012, 22:27
|
|
|
z turbosprężarki, ale niekoniecznie puszczają uszczelnienia możliwe, że ciągnie do turbiny przez odmę trzeba to skontrolować i ocenić przyczynę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-08-2012, 13:35
|
|
|
To jeszcze jedno pytanie- czy jakąś wskazówką w diagnozie jest fakt, że zawilgotniał (widać na zewnątrz, od oleju) przewód w miejscu zaznaczonym strzałką ?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 15-08-2012, 17:00
|
|
|
Tak to olej z odmy idzie do turbiny ale sprawdź samą turbinę koniecznie. Wiem, że w 2 niektórzy wstawiają taki filtr odmy do zatrzymywania par oleju. U mnie ten garb na przewodzie odmy jest ustawiony do góry w pionie i to wystarcza. Umyj wszystkie gumowe przewody z turbiny, intercooler w środku, przepustnicę i kolektor dolotowy.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-08-2012, 19:24
|
|
|
Drążąc temat: jaka może być przyczyna tego, że olej idzie do odmy ? Tak na szybko rozmontowałem przewody: olej nie idzie do filtra powietrza, przewód do niego jest suchy (czyli ta część powyżej wlotu odmy).
Z bagnetu nie dymi, za sobą też nie zostawiam chmury- więc chyba drastycznie źle z pierścieniami nie jest. Jednak turbina ?- tylko jaki to ma związek z olejem w odmie ?
W sumie wilgotno koło przepustnicy dolotu powietrza mam już od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, jednak po wakacyjnym wyjeździe (około 2 tys km po autostradach, więc przy większych prędkościach) oleju na zewnątrz pojawiło się zauważalnie więcej, dlatego zacząłem drążyć temat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 15-08-2012, 20:23
|
|
|
to pary oleju przez odmę znad klawiatury popychaczy, ustaw łącznik odmy w pionie i będzie ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-08-2012, 20:26
|
|
|
Czy to może mi rozwiązać sprawę oleju w dolocie czy to mogą być dwie niezależne sprawy:
1. olej w odmie
2. olej z turbiny leci do dolotu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 16-08-2012, 07:55
|
|
|
tak jak pisałem wcześniej olej w dolocie pochodzi z odmy i jest zasysany przez turbo lub pochodzi z uszczelnień samej turbiny i wtedy turbina do wymiany lub regeneracji. W pierwszym wypadku możesz sobie zainstalować filtr odmy(poszukaj na forum pajero II).
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|