Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanie i pytanie
Autor Wiadomość
chokai 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2012, 08:00   Powitanie i pytanie

Witam wszystkich, nowy jestem i rozglądam się za jakimś Pajero III.
Oglądałem wczoraj jedną sztukę z 2000r., przebieg 200 tys. z małym hakiem , przejechałem się i oprócz lekkiego rozczarowania dynamiką (wsiadłem tam prosto z osobówki, nigdy wcześniej nie jeżdżąc takim klocem) bardzo mi się podobał.
Nie podobało mi się hamowanie : hamował dość słabo (składam to na karb wielkiej masy), ale oprócz tego po rozpędzeniu i gwałtowniejszym hamowaniu czułem bicie w kierownicy.

I teraz pytania :
- czy przyczyną bicia są tarcze czy zwiastuje to jakieś większe kłopoty ?
- czy takie dość słabe hamowanie to norma ? Bo zaczynam sobie wyobrażać jaki odstęp muszę zachowywać żeby w razie czego móc się nim zatrzymać (a właściwie : nie zatrzymać na czymś przede mną).
- pod maską w kilku miejscach (z tego co pamiętam raczej nadkola) widziałem trochę rdzewienia, nie jakieś dziury czy wżery , bardziej drobne wykwity. Na zewnątrz czysto. Czy ten typ tak ma ?

pozdrawiam
:)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-09-2012, 10:39   

Witaj.
chokai napisał/a:
czy przyczyną bicia są tarcze czy zwiastuje to jakieś większe kłopoty


Raczej tarcze , przy kupnie takiego rocznika musisz się liczyć z ich wymianą , chyba że właściciel wymieniał pół roku temu. :wink:

chokai napisał/a:
czy takie dość słabe hamowanie to norma


Na pewno jest trochę różnicy , między dobrymi hamulcami w osobówce a Pajero ale bym nie przesadzał . Podejrzewam że w oglądanym przez Ciebie pojeździe cały układ hamulcowy jest do przeglądu , czyszczenia , tudzież wymiany klocków , tarcz , może i zacisków ( w najgorszym przypadku gdzy czyszczenie , regeneracja prowadnic i tłoczków będzie niemożliwa) . Spora róznica jest też w zależności od zastosowanych tarcz i klocków , te najtańsze .... niestety, jak to najtańsze , działają ale.....
Dobrze było by gdybyś kupował ten samochód z osoba która jeżdzi na co dzień Pajero.
Nawet jeżeli nie jest wprawnym mechanikiem , wychwyci pewne róznice w pracy pojazdu.
Przy kupnie tego typu pojazdu istnieje ryzyko , że poprzedni właściciel oszczędzał na częściach i materiałach eksploatacyjnych . Eksploatacja tego typu pojazdu jest dużo , dużo , droższa niż typowej osobówki, ( np. wymiana na czas oleju w całym samochodzie , o AT nie wspomnę , to wydatek 4-5 razy droższy od osobówki z silnikiem np. 1,6.) Najlepiej , wiadomo , jeżeli kupujesz od pierwszego własciciela , i takiego którego było stać na utrzymanie tego typu samochodu.

chokai napisał/a:
bardziej drobne wykwity


Mogą się zdarzyć , to w końcu 12 lat :wink: Ale skorzystał bym z miernika grubości lakieru.
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2012, 10:51   

Witaj - zawsze mi się podoba jak użytkownicy osobówek wsiadają pierwszy raz do auta terenowego i są zaskoczeni... :wink:

Pajero III ma 2.150 kg masy, 16 calowe felgi, które mieszczą jedno-tłoczkowy zacisk i tarcze o średnicy 290mm ( dla porównania 100 konny Passat B5 ma 245mm )

Pajero III ma 2.150kg aerodynamikę katedry, czterocylindrowego diesla o mocy 160km o takim sobie pomięcie obrotowym.

Tak ten typ, te roczniki tak mają. Maja problem z korozją, słabe hamulce, tarcze podatne na uszkodzenia podczas gwałtownego hamowania.

Chcesz lepszych osiągów, lepszych hamulców kup 200 konne Pajero IV lub Toyotę Land Cruiser J12.
 
 
 
chokai 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2012, 23:15   

Osiągi chyba wystarczą mi takie jakie są , nie szukam rakiety. Cóż, przy wyprzedzaniu może trzeba będzie dłużej poczekać na okazję, żałuję że nie sprawdziłem jak wygląda ręczna zmiana biegów w tym automacie.
Hamulce jednak powinny być lepsze dlatego to będzie pierwsza rzecz jaką ewentualnie się zajmę.
Jeśli chodzi o ogólny stan to nie jest tak źle, właściciel do ubogich nie należał i wszystkie wymiany oleju w silniku i skrzyni robił regularnie.

Przy okazji : czy ktoś z kolegów z Warszawy lub okolic miałby czas żeby jeszcze raz przejechać się w okolice Grójca, żeby obejrzeć i podpowiedzieć czy to nie mina ?
(Pewnie pod koniec września miałoby to miejsce, bo od jutra zasłużony urlop.)
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-09-2012, 09:22   

Wczoraj byłem na wadze dzieki pokazom rolniczym , waga masa mojej pojarki z pustym bakiem to 2450 kg :shock:
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-09-2012, 15:22   

siersciunio napisał/a:
Wczoraj byłem na wadze dzieki pokazom rolniczym , waga masa mojej pojarki z pustym bakiem to 2450 kg :shock:


przyjedź do nas na myjnię będzie 2.400 kg

:mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.