 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Powitanie i pytanie |
Autor |
Wiadomość |
chokai
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2012, 08:00 Powitanie i pytanie
|
|
|
Witam wszystkich, nowy jestem i rozglądam się za jakimś Pajero III.
Oglądałem wczoraj jedną sztukę z 2000r., przebieg 200 tys. z małym hakiem , przejechałem się i oprócz lekkiego rozczarowania dynamiką (wsiadłem tam prosto z osobówki, nigdy wcześniej nie jeżdżąc takim klocem) bardzo mi się podobał.
Nie podobało mi się hamowanie : hamował dość słabo (składam to na karb wielkiej masy), ale oprócz tego po rozpędzeniu i gwałtowniejszym hamowaniu czułem bicie w kierownicy.
I teraz pytania :
- czy przyczyną bicia są tarcze czy zwiastuje to jakieś większe kłopoty ?
- czy takie dość słabe hamowanie to norma ? Bo zaczynam sobie wyobrażać jaki odstęp muszę zachowywać żeby w razie czego móc się nim zatrzymać (a właściwie : nie zatrzymać na czymś przede mną).
- pod maską w kilku miejscach (z tego co pamiętam raczej nadkola) widziałem trochę rdzewienia, nie jakieś dziury czy wżery , bardziej drobne wykwity. Na zewnątrz czysto. Czy ten typ tak ma ?
pozdrawiam
|
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:39
|
|
|
Witaj.
chokai napisał/a: | czy przyczyną bicia są tarcze czy zwiastuje to jakieś większe kłopoty |
Raczej tarcze , przy kupnie takiego rocznika musisz się liczyć z ich wymianą , chyba że właściciel wymieniał pół roku temu.
chokai napisał/a: | czy takie dość słabe hamowanie to norma |
Na pewno jest trochę różnicy , między dobrymi hamulcami w osobówce a Pajero ale bym nie przesadzał . Podejrzewam że w oglądanym przez Ciebie pojeździe cały układ hamulcowy jest do przeglądu , czyszczenia , tudzież wymiany klocków , tarcz , może i zacisków ( w najgorszym przypadku gdzy czyszczenie , regeneracja prowadnic i tłoczków będzie niemożliwa) . Spora róznica jest też w zależności od zastosowanych tarcz i klocków , te najtańsze .... niestety, jak to najtańsze , działają ale.....
Dobrze było by gdybyś kupował ten samochód z osoba która jeżdzi na co dzień Pajero.
Nawet jeżeli nie jest wprawnym mechanikiem , wychwyci pewne róznice w pracy pojazdu.
Przy kupnie tego typu pojazdu istnieje ryzyko , że poprzedni właściciel oszczędzał na częściach i materiałach eksploatacyjnych . Eksploatacja tego typu pojazdu jest dużo , dużo , droższa niż typowej osobówki, ( np. wymiana na czas oleju w całym samochodzie , o AT nie wspomnę , to wydatek 4-5 razy droższy od osobówki z silnikiem np. 1,6.) Najlepiej , wiadomo , jeżeli kupujesz od pierwszego własciciela , i takiego którego było stać na utrzymanie tego typu samochodu.
chokai napisał/a: | bardziej drobne wykwity |
Mogą się zdarzyć , to w końcu 12 lat Ale skorzystał bym z miernika grubości lakieru. |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:51
|
|
|
Witaj - zawsze mi się podoba jak użytkownicy osobówek wsiadają pierwszy raz do auta terenowego i są zaskoczeni...
Pajero III ma 2.150 kg masy, 16 calowe felgi, które mieszczą jedno-tłoczkowy zacisk i tarcze o średnicy 290mm ( dla porównania 100 konny Passat B5 ma 245mm )
Pajero III ma 2.150kg aerodynamikę katedry, czterocylindrowego diesla o mocy 160km o takim sobie pomięcie obrotowym.
Tak ten typ, te roczniki tak mają. Maja problem z korozją, słabe hamulce, tarcze podatne na uszkodzenia podczas gwałtownego hamowania.
Chcesz lepszych osiągów, lepszych hamulców kup 200 konne Pajero IV lub Toyotę Land Cruiser J12. |
|
|
|
 |
chokai
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2012, 23:15
|
|
|
Osiągi chyba wystarczą mi takie jakie są , nie szukam rakiety. Cóż, przy wyprzedzaniu może trzeba będzie dłużej poczekać na okazję, żałuję że nie sprawdziłem jak wygląda ręczna zmiana biegów w tym automacie.
Hamulce jednak powinny być lepsze dlatego to będzie pierwsza rzecz jaką ewentualnie się zajmę.
Jeśli chodzi o ogólny stan to nie jest tak źle, właściciel do ubogich nie należał i wszystkie wymiany oleju w silniku i skrzyni robił regularnie.
Przy okazji : czy ktoś z kolegów z Warszawy lub okolic miałby czas żeby jeszcze raz przejechać się w okolice Grójca, żeby obejrzeć i podpowiedzieć czy to nie mina ?
(Pewnie pod koniec września miałoby to miejsce, bo od jutra zasłużony urlop.) |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-09-2012, 09:22
|
|
|
Wczoraj byłem na wadze dzieki pokazom rolniczym , waga masa mojej pojarki z pustym bakiem to 2450 kg |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-09-2012, 15:22
|
|
|
siersciunio napisał/a: | Wczoraj byłem na wadze dzieki pokazom rolniczym , waga masa mojej pojarki z pustym bakiem to 2450 kg |
przyjedź do nas na myjnię będzie 2.400 kg
|
|
|
|
 |
|
|