Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Przydławi się następnie zapala się check engine
Autor Wiadomość
cougar 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Bartoszyce / Bezledy
Wysłany: 18-09-2012, 12:01   [CJ4A 1.6] Przydławi się następnie zapala się check engine

Co pewien czas (nawet w odstępach miesięcznych) mam problem taki, że podczas jazdy silnik poszarpuje / dławił się, obroty w tym momencie nie spadają. Zmieniłem świece, przewody, filtry, przeczyściłem sitko w baku, zawór ciśnieniowy oraz na tyle ile było to możliwe bez demontażu przepustnice.

Teraz od tygodnia podczas jazdy pojawia się szarpnięcie i zapala się check engine, po kilku kilometrach znów szarpnięcie i kontrolka gaśnie. Przez większość czasu silnik pracuje bez zarzutu, spalanie w normie, a auto przyśpiesza sprawnie.

Błąd jaki wyczytałem to 23 (jakiś czujnik TDC 1) oraz jednostajnie, bez przerw migający ABS.

Jedyne informacje jakie znalazłem, to coś o module zapłonu który niby zawiera powyższy czujnik. Nawet nie wiem gdzie to się znajduje bo przewody z cewek chowają się później w dużej wiązce kabli.

Jeśli potraficie pomóżcie bo zaczyna się to robić irytujące, a boję się też że w konsekwencji dojdzie do większej awarii.

COLT CJ4A CJ0 1,6 16V GLX - 1996r.
_________________

 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 18-09-2012, 12:25   

Błąd numer 23 to czujnik położenia wałka rozrządu/obrotu wału korbowego. Efektem tego jest nieodpowiednie ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu a tym samym brak mocy i zwiększone spalanie. Tak jak piszesz znajduje się w module zapłonowym.
Co do absu - jeżeli błąd miałby numer 24 a nie 23 (sprawdź czy na pewno masz błąd 23) to wtedy mielibysmy do czynienia z czujnikiem prędkości jazdy i do tego idealnie pasowałaby migająca kontrolka ABS'u. W takiej sytuacji ECU ABS'u nie otrzymywałoby danych dotyczących prędkości jazdy poszczególnych kół w efekcie czego wiadomo... abs by po prostu nie zadziałał w razie poślizgu.
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 20-09-2012, 18:13   

błąd 23 -czujnik płożenia wałka rozrządu, jest on wkręcony w głowicę ,trzyma go jedna śrubka chyba na klucz 8 lub 10.w serwis manual jest to ładnie rozrysowane , razem z numerami błędów.kolega wichura1 wstawił ostatnio instrukcję reanimacji tego czujnikahttp://forum.mits...pic.php?t=73583
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.