 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY2A 1.5] Jak wyjąc akumulator |
Autor |
Wiadomość |
m_i_k
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-12-2012, 21:46 [CY2A 1.5] Jak wyjąc akumulator
|
|
|
Z góry przepraszam jeżeli temat się powtarza ale chodzi mi o jeden mały detal.
Chcę wyjąć akumulator, jednak żeby to zrobić należy chyba zdemontować plastikowy wlot powietrza. Trzyma się on na dwóch śrubach w przedniej części.
Kręcę tymi śrubami i niestety nie daje to efektu odkręcenia (śruby nie mają pod spodem nakrętek - są to najprawdopodobniej blachowkręty lub coś podobnego.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zdemontować to urstrojstwo?
Aku muszę wyjąc do naładowania, a bez demontażu tego wlotu chyba się nie obejdzie.
Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-12-2012, 22:13
|
|
|
m_i_k, To plastikowe spinki (takie jak do tapicerkiw bagażniku) z gwintowanymi rozpierakami a nie blachowkręty.
Trzeba od spodu pasa do którego jest to zamocowane paluchami wyczuć ich końce i popychać do góry (mi pomogło trochę) nie trzeba naciskać wkrętakiem tylko lekko obracać. Druga opcja cienki płaski wkrętak i podważać tą śróbkę. Do końca się nie wykrecają/wyciągają. Jak podniesiesz na jakieś 3-4mm wtedy wyciągnij całą spikę (ta szersza pod tą śróbką). Mi 1 się wykręcił bez problemu, 2 wyciągnąłem wkrętakiem. Sam dolot podnosisz do góry i się wypina z obudowy filtra. Końcówka wchodząca do obudowy filtra zakończona jest od góry takim ząbkiem. Wkładanie sekwencja odwrotna. Nie odkręcaj śrób do końca tego imadła co stabilizuje aku. Wystarczy poluzować na jakieś 7mm. Są one zakończone haczykiem na dole, wystarczy wysunąć z otworów pod półką aku.
Proszę moda o scalenie z tematem Akumulator - zamienniki. m_i_k, Tam sobie poczytaj na wszelki wypadek o gabarytach akumulatora w przypadku wymiany i mojej z nim przygodzie. |
|
|
|
 |
m_i_k
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-12-2012, 22:45
|
|
|
Trik, dzięki bardzo za szybką podpowiedź. Faktycznie te wkręty są plastikowe. Zszedłem jeszcze raz żeby się z nimi uporać, ale niestety paluchem od dołu nie mogę ich wypchnąć, bo są już jakby za głęboko "wypchnięte", a znowóż wkrętakiem pod góry nie chcą drgnąć.
Chyba powalczę z tym dopiero jutro, jak przestanie padać. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2012, 01:05
|
|
|
Ta spinka przypomina taką.
http://mera.auto.pl/kolki...arny-25szt.html
lub taką nr kat. Romix: B14696 lub nawet taką nr kat. Romix: B25700
http://www.spinkisamochodowe.pl/#
Żeby wypchnąć od dołu musiałbyś mieć jakiś bolec średnicy max 2mm i próbować organoleptycznie to wymacać. Postaraj sie jednak zrobić to od góry. Może nożyk introligatorski dał by radę to lekko unieść, potem wkrętakiem. |
|
|
|
 |
|
|