 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
PB98+ czy minus = kwestie jakości |
Autor |
Wiadomość |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2007, 22:01 PB98+ czy minus = kwestie jakości
|
|
|
Wprawdzie różnice między PB95 a PB98 już dyskutowano na tym forum ( http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3578 ), ale ten temat jest trochę inny, bo dotyczy samej PB98, a zwłaszcza jakości PB98+
Parę faktów:
1. Benzyny z dodatkami 98+ (jak np. VPower Racing) zawierać mogą dodatek 5% etanolu.
2. Etanol może być dodawany do benzyny wg. aktualnych norm polskich/europejskich w ilości do 5% (tzw benzyna E5). Etanol pozwala zwiększać łatwo liczbę oktanową.
3. Etanol jednak mniejszą wartość opałową o 30% niż benzyna w przeliczeniu na litr (a w przeliczeniu na kg ma taką samą, ale płacimy za litry niestety i liczymy zużycie w litrach, a nie w kilogramach). W super bezynach 98+ (jak np. VPower Racing) kompensuje się spadek wartości opałowej dodatkami wzbogacającymi w tlen, itd. (w E5 z 5% etanolu = 1.5% gorsze osiągi, albo 1.5% wieksze zużycie objętościowe paliwa).
4. Pomijając kwestię kompatybilnośći etanolu z materiałami używanymi w układzie paliwowym (patrz również link zamieszczony w cytowanym na początku temacie), może występować poważny problem z jakością takiego paliwa, gdy zalega ono w źle obsługiwanym zbiorniku: A zalegać może, bo kupuje takie benzyny w Polsce tylko około 3% kierowców. Możnaby zrobić ankietę ale ja nie wiem jak.
Cytat za http://www.paliwa.pl/tech...nie_etanolu.pdf
"(...) Mieszanina benzyna-alkohol może rozpuścić większą ilość wody (6000-7000 ppm w 22oC). Gdy mieszani-na ta jest oziębiana, woda i pewna ilość etanolu stają się nierozpuszczalne. Kontakt mieszaniny z większą ilością wody powoduje efekt "wyciągania" etanolu z paliwa. Powstają dwie fazy ciekłe: górna uboga w etanol benzyna i niższa bogata w etanol warstwa wodna (około 75%). Proces ten jest nazywany separacją fazową i powstaje na skutek bardzo dobrej rozpuszczalności etanolu wodzie i ograniczonej rozpuszczalności w węglowodorach.Po separacji fazowej, warstwa benzyny ma zawsze niższą liczbę oktanową, co może spowodować stukanie silnika. Oczywiście, gdy użyjemy warstwy wodnej jako paliwa - silnik nie będzie na niej pracował. Potencjalna separacja faz wymaga, żeby benzyna utleniana z etanolem nie była wystawiana na wodę podczas swej dystrybucji. Z tego powodu, benzyna utleniana z etanolem nie jest transportowana za pomocą rurociągów dalekosięŜnych, które podczas swej eksploatacji czasem zawierają wodę ( W warunkach amerykańskich rurociąg dalekosięŜny nie zawiera produktu przez cały czas swojej eksploatacji. Kolejne szarŜe paliwowe są wypychane wodą.). Ten wymóg oznacza, że należy być ostrożnym, gdy używamy benzynę zawierającą etery lub etanol jako paliwo do silników jachtów, motorówek i łodzi. (...)"
Moje doświadczenie jest takie: VPower 95 jest ok, VPower98+ nierówna praca na luzie i zero dobrodziejstw. Czy ktoś z was miał podobne dziwne objawy na 98+ ? |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-01-2007, 22:52
|
|
|
Raz zatankowałem VPower100 mając prawie pusty zbiornik (weszło 45,5 litra na 50 możliwego). Przejechałem na nim mniej kilometrów niż na zwykłym paliwie 95. Ale jedyne co dobre to, że jakoś silnik żwawiej chodził, auto bardzo dobrze przyspieszało - chyba, że to tylko takie psychiczne odczucie (mam super benzyne w baku, super drogą ).
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, no może jak kiedyś zatankowałem do pełna VPower 95, to wtedy samochód nie chciał jechać, jakiś taki mułowaty się zrobił i dopiero kiedy zwykłą etyline zatankowałem, to się zmieniło. Ale na luzie zawsze tak samo na każdym paliwie. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2007, 08:16
|
|
|
też raz na próbę zatankowałem vpower 99+ - żadnej różnicy na plus, faktycznie jakoś więcej jej spalił
kiedyś notorycznie tankowałem vpower95 i też więcej jej pali niż zwykłej 95 - nie ma sensu przepłacać
ogólnie Shell ma najgorsze paliwo w tym kraju, w Niemczech zresztą też miałem takie odczucia |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 04-01-2007, 23:40
|
|
|
Mnie dziwi jedna rzecz - w USA w lancerze piszą że lać można REGULAR ONLY - wręcz zakazują lania PREMIUM i jeszcze lepszych. Może czasami lepiej nie przedobrzyć!!! |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
|
|