Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PB98+ czy minus = kwestie jakości
Autor Wiadomość
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2007, 22:01   PB98+ czy minus = kwestie jakości

Wprawdzie różnice między PB95 a PB98 już dyskutowano na tym forum ( http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3578 ), ale ten temat jest trochę inny, bo dotyczy samej PB98, a zwłaszcza jakości PB98+
Parę faktów:
1. Benzyny z dodatkami 98+ (jak np. VPower Racing) zawierać mogą dodatek 5% etanolu.
2. Etanol może być dodawany do benzyny wg. aktualnych norm polskich/europejskich w ilości do 5% (tzw benzyna E5). Etanol pozwala zwiększać łatwo liczbę oktanową.
3. Etanol jednak mniejszą wartość opałową o 30% niż benzyna w przeliczeniu na litr (a w przeliczeniu na kg ma taką samą, ale płacimy za litry niestety i liczymy zużycie w litrach, a nie w kilogramach). W super bezynach 98+ (jak np. VPower Racing) kompensuje się spadek wartości opałowej dodatkami wzbogacającymi w tlen, itd. (w E5 z 5% etanolu = 1.5% gorsze osiągi, albo 1.5% wieksze zużycie objętościowe paliwa).
4. Pomijając kwestię kompatybilnośći etanolu z materiałami używanymi w układzie paliwowym (patrz również link zamieszczony w cytowanym na początku temacie), może występować poważny problem z jakością takiego paliwa, gdy zalega ono w źle obsługiwanym zbiorniku: A zalegać może, bo kupuje takie benzyny w Polsce tylko około 3% kierowców. Możnaby zrobić ankietę ale ja nie wiem jak.

Cytat za http://www.paliwa.pl/tech...nie_etanolu.pdf
"(...) Mieszanina benzyna-alkohol może rozpuścić większą ilość wody (6000-7000 ppm w 22oC). Gdy mieszani-na ta jest oziębiana, woda i pewna ilość etanolu stają się nierozpuszczalne. Kontakt mieszaniny z większą ilością wody powoduje efekt "wyciągania" etanolu z paliwa. Powstają dwie fazy ciekłe: górna uboga w etanol benzyna i niższa bogata w etanol warstwa wodna (około 75%). Proces ten jest nazywany separacją fazową i powstaje na skutek bardzo dobrej rozpuszczalności etanolu wodzie i ograniczonej rozpuszczalności w węglowodorach.Po separacji fazowej, warstwa benzyny ma zawsze niższą liczbę oktanową, co może spowodować stukanie silnika. Oczywiście, gdy użyjemy warstwy wodnej jako paliwa - silnik nie będzie na niej pracował. Potencjalna separacja faz wymaga, żeby benzyna utleniana z etanolem nie była wystawiana na wodę podczas swej dystrybucji. Z tego powodu, benzyna utleniana z etanolem nie jest transportowana za pomocą rurociągów dalekosięŜnych, które podczas swej eksploatacji czasem zawierają wodę ( W warunkach amerykańskich rurociąg dalekosięŜny nie zawiera produktu przez cały czas swojej eksploatacji. Kolejne szarŜe paliwowe są wypychane wodą.). Ten wymóg oznacza, że należy być ostrożnym, gdy używamy benzynę zawierającą etery lub etanol jako paliwo do silników jachtów, motorówek i łodzi. (...)"

Moje doświadczenie jest takie: VPower 95 jest ok, VPower98+ nierówna praca na luzie i zero dobrodziejstw. Czy ktoś z was miał podobne dziwne objawy na 98+ ?
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2007, 22:52   

Raz zatankowałem VPower100 mając prawie pusty zbiornik (weszło 45,5 litra na 50 możliwego). Przejechałem na nim mniej kilometrów niż na zwykłym paliwie 95. Ale jedyne co dobre to, że jakoś silnik żwawiej chodził, auto bardzo dobrze przyspieszało - chyba, że to tylko takie psychiczne odczucie (mam super benzyne w baku, super drogą :D ).
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, no może jak kiedyś zatankowałem do pełna VPower 95, to wtedy samochód nie chciał jechać, jakiś taki mułowaty się zrobił i dopiero kiedy zwykłą etyline zatankowałem, to się zmieniło. Ale na luzie zawsze tak samo na każdym paliwie. :D
_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2007, 08:16   

też raz na próbę zatankowałem vpower 99+ - żadnej różnicy na plus, faktycznie jakoś więcej jej spalił
kiedyś notorycznie tankowałem vpower95 i też więcej jej pali niż zwykłej 95 - nie ma sensu przepłacać
ogólnie Shell ma najgorsze paliwo w tym kraju, w Niemczech zresztą też miałem takie odczucia
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-01-2007, 23:40   

Mnie dziwi jedna rzecz - w USA w lancerze piszą że lać można REGULAR ONLY - wręcz zakazują lania PREMIUM i jeszcze lepszych. Może czasami lepiej nie przedobrzyć!!!
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.