 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Schody |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-10-2010, 20:25 Schody
|
|
|
Witam.Buduję schody.Robię to sam,i potrzebuję,aby ktoś obeznany w temacie podpowiedział kilka spraw
Mianowicie,optymalne wymiary,jak zazbroić,jaki mocny beton zrobić.
Schody będą leżały na ziemi,więc stęple odpadają.Ponadto,na schodach,chcę wymurować ściankę
Proszę o porady
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-10-2010, 20:30
|
|
|
Ów schody będą wewnątrz czy na zewnątrz domu?
Do betonu musisz na pewno dorzucić tzw. pospółki, ale to pewnie już wiesz |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2010, 20:58
|
|
|
mkm napisał/a: | zeby wszystkie były jednakowe |
i żeby zostawić na pierwszym oraz ostatnim odpowiednią wysokość - by po zrobieniu wylewki wszystkie były równe
u siebie robiłem pierwszy stopień 17 cm wyższy bo doszło 10cm styropianu i 7 cm wylewki a ostatni stopień 11 cm niższy - 5cm styropianu + 6 cm wylewki (na dole wylewka grubsza bo jest grzana podłoga)
zbrojenie swoich mam mam na przekroju - jak chcesz, to Ci wyślę na maila - schody zwykłe ze spocznikiem, ale ciut za krótkie i za wysokie wyszły... niestety - zamiast spocznika powinny być zabiegowe, to by lepiej wyszło |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-10-2010, 21:26
|
|
|
o to to właśnie chodzi troszkę mało miejsca sobie uszykowałem andrew84 napisał/a: | Ów schody będą wewnątrz czy na zewnątrz domu? |
tak,będą na zewnątrz,ale będą zadaszone,i osłonione od śniegu,i deszczu.
Może wyjaśnię.Są to schody do piwnicy,z boku domu.Oryginalnie jest w podłodze dziura,i drabina.To stary niewygodny wynalazek,a robię w piwnicy kotłownię,więc dziura musi być zasklepiona
[ Dodano: 03-10-2010, 21:34 ]
Krzyzak napisał/a: | i żeby zostawić na pierwszym oraz ostatnim odpowiednią wysokość - by po zrobieniu wylewki wszystkie były równe |
kumam o co chodzi.będę miał wylewki na górze,i na dole,z tym,że na dole muszę wybrać troszkę ziemi,co by tylko troszkę na fundament zaszła.Na górze zaś,będę miał wysoko,by woda nie wchodziła
Krzyzak napisał/a: | zbrojenie swoich mam mam na przekroju - jak chcesz, to Ci wyślę na maila |
poproszę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2010, 07:11
|
|
|
jacek11, to podaj maila - może być na PW
jacek11 napisał/a: | będą na zewnątrz |
muszą być poniżej głębokości przemarzania zaczęte - inaczej będziesz miał problem... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-10-2010, 09:33
|
|
|
Napewno na dole muszą stać na findamencie lub stopie. Zazbrojone musza być to pewne, jeśli beda leżeć na ziemi to na spod dał bym folie zeby nie ciągły wigoći z ziemi, i zeby melczko cemenowe podczas zalewania z nich nie wyciekło. Wygodny stopień ma około 17-18cm wysokości i chyba 28cm głębokości.
Oto moje shcody w domu
A takie schody wejsciowe i taras sam robiłem:
Taras ma dokoła fundament na 90-100cm, szeroki na około 25cm, wylany betonem, na tym dokoła obmyrowałem pustakami, pozniej zaszalowałem schody, i wszytko czyli płyta i schodu zaostały zalane na raz na uprzednio zagęszconym piachu.
Tak samo ze schodami wjściowymi:
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 04-10-2010, 12:40
|
|
|
Marcion podeślesz więcej fotek tych schodów - schody na piętro (od dołu i z boku i ewentualnie jakieś wymiary - szerokość stopnia, ilość, różnica miedzy poziomami itp ) - coś takiego będę robił u siebie tylko odwrotny zabieg i po prawej będę miał otwarte |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-10-2010, 16:28
|
|
|
Marcino, Twoje schody robią wrażenie Pomysł z fundamentem pod pierwszym stopniem wchodzi w życie z dniem dzisiejszym(jak zdążę).o folii też nie pomyślałem a to przecież logiczne
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 04-10-2010, 21:29
|
|
|
1.!!!! Projekt(przemyślane rozwiązanie konstrukcja i architektura)
1. Grunt dobrze zagęszczony
2. Fundament
3. Izolacja
Pozdro |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 07:57
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Pomysł z fundamentem pod pierwszym stopniem wchodzi w życie z dniem dzisiejszym |
nie wiem jak chciałeś bez tego robić... - jak pisałem to konieczne
tzn. nie musi być zrobione jako ława fundamentowa + ścianka - może być zalane w całości (coś jak podmurówka do ogrodzenia - tylko głębsze)
na zewnątrz nawet lepiej by było, aby nie stosować ścianek z bloczków i wylewki w środku (na podsypce) - bo ta wylewka będzie się zapadać przez jakiś czas i będziesz się wkurzał, jeśli przed upływem 3-4 lat wykończysz to kaflami... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-10-2010, 11:03
|
|
|
gulgulq napisał/a: | Marcion podeślesz więcej fotek tych schodów - schody na piętro (od dołu i z boku i ewentualnie jakieś wymiary - szerokość stopnia, ilość, różnica miedzy poziomami itp ) - coś takiego będę robił u siebie tylko odwrotny zabieg i po prawej będę miał otwarte |
Postaram sie znaleść wicej fotek. A rysunek tzn szkic gdzieś mam, bo moja zona rozrysowała je sama dla majstra. Facet zamotał sie i coś mu tam nierówno tzn nisymetrycznie na zabiegu wyszło.
Jacek za radą Krzyżaka, zalej wchody w całości. Mały fundamecik na dole i u góry.
Ty bedziesz miał na zewnatrz te schidy, jeśli będą przyklejone do domu to bym nawet zakotwił je w ścianie domu. Wiem ze będzie mały mostek, ale będą jakby związane z domem.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 12:20
|
|
|
Marcino napisał/a: | jeśli będą przyklejone do domu |
nigdy w życiu tego nie rób - schody zewnętrzne powinny być osobną konstrukcją zdylatowaną min. folią budowlaną
edit: no chyba, że są na wspólnym fundamencie, to co innego |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-10-2010, 12:43
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | jeśli będą przyklejone do domu |
nigdy w życiu tego nie rób - schody zewnętrzne powinny być osobną konstrukcją zdylatowaną min. folią budowlaną |
A nie można ich "przykleić" do budynku jak balkonu? Po prostu takie wiszące? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-10-2010, 15:52
|
|
|
krzychu napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | jeśli będą przyklejone do domu |
nigdy w życiu tego nie rób - schody zewnętrzne powinny być osobną konstrukcją zdylatowaną min. folią budowlaną |
A nie można ich "przykleić" do budynku jak balkonu? Po prostu takie wiszące? |
Włąsnie, przykleić jak balkon i podeprzeć na fundamentach..? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|