Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.8] Spadek mocy. Silnik nie wkręca powyżej 4000 obrotó
Autor Wiadomość
rudi2704 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: real
Wysłany: 16-02-2015, 14:27   [MSS 1.8] Spadek mocy. Silnik nie wkręca powyżej 4000 obrotó

Witam
Z nowym rokiem nowe zdarzenie.

Opisywany problem nie występuje w czasie codziennej eksploatacji. Normalnie w jeździe po mieście na krótkich odcinkach (6-15km) samochód sprawuje się bez najmniejszych zarzutów, za to w trasie ... w trasie zaczynają dziać się cuda.

Po około 80 km ciągłej jazdy zapala się kontrolka silnika (nie wiem jak usterka bo nie woziłem dotąd ze sobą komputera) i następuje odczuwalny spadek mocy, jednocześnie wyświetlana wartość średniego spalania wzrasta do około 30 litrów / 100km (jednak faktyczne spalanie oscyluje w granicy 6-8 litrów). Kontrolka zdaje się reagować na wciśnięcie pedała gazu. Gaśnie gdy pedał nie jest wciśnięty albo gdy jest wciśnięty tylko ledwo-ledwo.
Na początek silnik przestaje się wkręcać na więcej niż 4 tys. obrotów i powoli ta wartość maleje. Po około 100 kolejnych przejechanych kilometrach maksymalna wartość osiąganych obrotów to 2 - 2,5 tys. Nie można przekroczyć tej wartości nawet po wciśnięciu pedała sprzęgła i przygazowaniu .
Kiedy kontrolka zapala się po raz pierwszy, można się zatrzymać, wyłączyć i włączyć silnik i problem znika na około 15 km jazdy. Drugi raz ten manewr już nie działa.

Problem znika gdy silnik ostygnie. Błąd nie zostawia śladów w pamięci. Następnego dnia jest zwinny jakby nigdy nic.

Miał może już ktoś podobny problem ?
Jakieś sugestie ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2015, 15:19   

Auto wchodzi w tryb awaryjny.
Czym sprawdzasz błędy :?: .
Jaki rocznik :?: .
Skoro CE się zapalił to sterownik powinien go zapisać w pamięci.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rudi2704 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: real
Wysłany: 16-02-2015, 21:26   

Używam Evoscan'a - brak błędów w pamięci albo ja nie potrafię ich zaczytać.
Rocznik wozu '99
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-02-2015, 21:32   

Przy tym roczniku to raczej błędy trzeba wymrugać robiąc zworkę po między pinami 1 i 4 bo Evoskan ich nie odczyta.
 
 
rudi2704 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: real
Wysłany: 26-02-2015, 21:12   

po krótkiej przerwie .... kody błędów to 41 i 56 .... 41 to wtryskiwacze ? a 56 ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-02-2015, 21:38   

Czujnik ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rudi2704 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: real
Wysłany: 17-03-2015, 00:08   

walki ciąg dalszy

... według moich speców od GDI pompa wysokiego ciśnienia jest ok, wtryski są ok .... samochód po przejechaniu 50 km wchodzi w tryb awaryjny - kody błędu 41 i 56

.... do tego pali ponad 10 litrów na 100 km i bierze olej ...

Jakieś sugestie? ... bo mój ostatni pomysł na ten samochód to zeszlifować numery i spalić w lesie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2015, 07:22   

rudi2704 napisał/a:
Jakieś sugestie?

Porób logi w evoscanie z pracy silnika i wstaw na forum.
Jak to zrobić masz w dziale carismy, gdzieś na pierwszych paru stronach:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.