Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Droga hamowania - rozważania teoretyczno-praktyczne
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 03-08-2005, 09:16   

nie wiem czy wiecie ale jadąc z prędkością 50km/h hamujemy gwałtownie i zatrzymujemy się np. po 15m
jedziemy 60km/h i hamujemy gwałtownie... w punkcie gdzie wcześniej staliśmy z 50km/h czyli po 15m mam 40km/h...
niby tylko 10km/h szybciej a jaka roznica... i dlatego zmniejszyli pedkość w terenie zabudowanym
PS. nie ja przeprowadzałem testy ;)
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2005, 09:32   

A jeszcze gorsze to, że na tych kilku ostatnich newralgicznych metrach hamowania przed pieszym wjeżdżamy na śliskie pasy i z dalszego hamowania nici.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-08-2005, 22:58   

kochajj napisał/a:
nie wiem czy wiecie ale jadąc z prędkością 50km/h hamujemy gwałtownie i zatrzymujemy się np. po 15m
jedziemy 60km/h i hamujemy gwałtownie... w punkcie gdzie wcześniej staliśmy z 50km/h czyli po 15m mam 40km/h...
niby tylko 10km/h szybciej a jaka roznica... i dlatego zmniejszyli pedkość w terenie zabudowanym

Przerabialismy to teoretycznie na starym, starym forum. Zdaje sie ze to bylo tak, ze Focus zatrzymywal sie na 42m a Space na 44m z setki. Padlo pytanie ile ma na budziku Space gdy Focus juz stoi.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-08-2005, 09:32   

JCH napisał/a:
Przerabialismy to teoretycznie na starym, starym forum. Zdaje sie ze to bylo tak, ze Focus zatrzymywal sie na 42m a Space na 44m z setki. Padlo pytanie ile ma na budziku Space gdy Focus juz stoi.


Wychodzi mi, że ok. 5km/h ale ponieważ nie jest to ruch jednostajny (współczynnik tarcia rośnie wraz z malejącą prędkością) wydaje mi się, że ta prędkość będzie nieco większa.

Ale gdyby nie ABS to budzik wskazałby 0km/h ;)
 
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2005, 09:50   

Moominek - no wlasnie sek w tym, ze to nie jest praktycznie ruch jednostajnie opozniony ze stalym 'a'. Kiedys na studiach profesorka nam o tym mowila (byla mobil-funka), ze tarcze cieple maja juz wtedy inne dzialanie, poza tym opory powietrza, nagrzewajaca sie guma od opon itd. itp.

Marudzila o tym jakies 15 minut, po czym stwierdzila, ze odchylka jest i tak na tyle mala, ze sie ja pomija.

Zrozum kobiete ;)

M.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-08-2005, 23:32   

Moominek napisał/a:
Wychodzi mi, że ok. 5km/h ...

Wydaje mi sie ze to bylo ze 20 km/h
Wieksze znaczenie ma chyba tzw czas reakcji kierowcy i czas zadzialania hamulcow. Faktycznie ta predkosc tewnie jest jeszcze wieksza na tym 2 m od konca.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-08-2005, 07:46   

Ja mam jednak pewien dystans do pomiarów drogi hamowania. Bo jak oni to mierzą? Po pierwsze ten sam kierowca może mieć różne czasy reakcji, po dwa napewno jest wiele innych czynników. Wg. mnie te 3m różnicy miesci się w granicach błędu pomiaru :) Przy prędkości 100km/h te 3m przejeżdża się w czasie 0,1s :?
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-08-2005, 09:41   

Moominku - sa urzadzenia mierzace przyspieszenie w zadanym kierunku - jest to jedna z funkcji G-techa i on podaje droge hamowania ze 100 km/h do 0 nie obarczona bledem pomiaru wynikajacym z czasu reakcji kierowcy.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-08-2005, 10:10   

OK, przyspieszenie mierzymy na pokładzie auta, a jak rozpocząć hamowanie idealnie w danym momencie? Czy robi to automat? Czy w momencie rozpoczęcia hamowania auto stawia krechę na asfalcie? Może gupie pytania ale jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić :?
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 05-08-2005, 10:13   

przeciez to g-tech... i to jest bez roznicy kiedy hamujesz... i jaką masz reakcje
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-08-2005, 10:34   

Procedura pomiaru drogi hamowania jest prosta (wszystko na prostym odcinku drogi):
Samochod stoi, Gtech wie,ze stoi (naciskasz guzik i dostajesz komende "GO")
Napedzasz auto do ponad 100 km/h (uslyszysz "pik", ze jedziesz ponad 60 mph)
hamujesz, w momencie gdy Gtech obliczy, ze jedziesz 60 mph, zaczyna obliczac droge i konczy, gdy obliczy, ze jedziesz 0 km/h - czyli zatrzymasz sie.....

Wszystkie obliczenia to prosciutka matamatyka, poniewaz predkosc jest calka przyspieszenia po czasie, a droga jest calka predkosci po czasie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2005, 10:48   

Bartek napisał/a:
Procedura pomiaru drogi hamowania jest prosta (wszystko na prostym odcinku drogi):
Wszystkie obliczenia to prosciutka matamatyka, poniewaz predkosc jest calka przyspieszenia po czasie, a droga jest calka predkosci po czasie.....


No to teraz ludzi wystraszyles ;)
Ja od siebie moge dodac, ze taka calka skonczona nie jest naprawde taka trudna, bo jest tylko po jednej wartosci calkowana (predkosc to
(S)(a*dt) = V
a droga to
(S)(v*dt) = S

gdzie (S) to symbol calki ;P)
A graficznie wyglada to bardzo prosto - to po prostu powierzchnia figury wyrysowanej przez funkcje przyspieszenia w czasie (i odpowiednio predkosci w czasi) i ograniczonej przez osie ukladu wspolrzednych..
i tak dalej ;P

M.
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 05-08-2005, 10:51   

no i wszystko jasne
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-08-2005, 10:53   

A jeszcze od siebie dodam, ze numerycznie takie calki (powierzchnie pod wykresami) liczy sie banalnie prosto: mierzy sie wartosc w malych odstepach czasu (np. 0.01 s) i DODAJE do siebie uzyskane chwilowe wartosci
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2005, 10:55   

No tak, przy czym reczne wyliczenie takiego czegos nie jest proste, ALE
ale w najnowszej edycji ( i previous chyba tez) MatLaba wystarczy wrzucic wykres (nawet w postaci skanu) i on sam ladniutko wszystko podliczy.

M.

Update - w zasadzie to matlab tworzy funkcje, ktora odpowiada danemu wykresowi i wtedy ja calkuje w skonczonych granicach wykresu.
Zreszta po to ktos wymyslil calki, zeby pola nie trzebabylo liczyc pod dziwnymi figurami ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.