EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje |
Autor |
Wiadomość |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-10-2013, 08:32 EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje
|
|
|
Witam
mam mały albo duży problem. Pajero 2001 rok i EGR mechaniczny, skrzynia automat, - nie wiem czy dwa problemy z sobą łączyć ale wygląda to następująco -
jak silnik się nagrzeje i stoję w korku to nagle zaczyna dosyć mocno dymić na szaro-biało i spaliny są dosyć mocno toksyczne aż szczypie w oczy i zaczyna troszkę nierówno pracować jakby wtrysk przerywał - jak ruszam puści dyma i spokój i znów jak się zatrzymam to po jakiś 10-20 sekundach jak stoi na wolnych zaczyna dymić - tylko jak silnik jest nagrzany. Oleju nie bierze, pali normalnie ale przy okazji ostatniego oglądania silnika zauważyłem że EGR stoi w miejscu i po ściągnięciu wężyka okazało się że brak w nim podciśnienie - nic nie zasysa a więc go nie otwiera.
Może ktoś miał podobny przypadek, zastanawiam się czy może tak dymić przez to że EGR nie odbiera spalin i idą wszystkie w wydech - niektórzy zaślepiają EGR ale nie piszą o takich objawach.
Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-10-2013, 08:47
|
|
|
A uszczelka pod głowicą nie puszcza czasem? Bo te objawy to na pewno nie EGR. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:05
|
|
|
No chyba raczej nie, nie ubywa płynu, nie grzeje się - temperatura zarówno podczas jazdy jak i podczas stania w korku jest OK - jak osiągnie na wskaźniku taka niecałą połowę tak jak ma od początku kiedy go posiadam tak ją trzyma.
[ Dodano: 10-10-2013, 09:05 ]
A swoja droga chciałbym żeby EGR działał poprawnie - tylko nie za bardzo wiem co odpowiada za to podciśnienie sterujące. |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:08
|
|
|
mi to wygląda na puszczające uszczelniacze zaworowe, nie wiem czy ma to związek z EGR, przynajmniej takie objawy miałem kiedyś w omedze, na rozgrzanym silniku, gdy tylko się zatrzymywałem np. na światłach to po dłuższej chwili zaczynał kopcić, szczególnie przy pierwszym dodaniu gazu podczas ruszania, potem znikało i tak w kółko. Z tym że ubytki oleju były zauważalne. Po wymianie uszczelniaczy wraz z prowadnicami problem zniknął.
Jeśli to nie wina EGR'a będziesz musiał sprawdzić kompresje na sucho i mokro, dojdziesz do tego czy to góra. czy dół. |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:14
|
|
|
Uszczelniacze tez raczej wykluczam bo były robione wraz z uszczelka pod głowicą jakieś 2 lata temu czyli około 30 tysięcy kilometrów i przede wszystkim nie ubywa mi oleju co przy uszczelniaczach jest raczej ewidentne.
Chciałbym uruchomić ten EGR żeby wykluczyć jego winę ale nie bardzo wiem tak jak wcześniej pisałem co odpowiada za to podciśnienie i co nim steruje. |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:14
|
|
|
EGR przy dużych obrotach wali z powrotem część spalin do dolotu, może jeśli jest ciągle otwarty właśnie na wolnych obrotach będzie kopcił - tego nie wiem, gdybam najlepiej go zaślep chyba że jesteś ekologiem to nie wtedy będziesz miał odpowiedź czy to to. |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:27
|
|
|
No własnie EGR teraz jest chyba cały czas zamknięty a nie otwarty więc jest jakby zaślepiony |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:29
|
|
|
Przy egr masz wężyk, zobacz gdzie idzie, na końcu tego wężyka jest elektrozawór który nim steruje. Możesz go sprawdzić. Aby wykluczyć sam EGR to zaślep go na czas próby i będziesz wiedział co krzaczy.
Jeśli nie to to jakiś syf w pompie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 10-10-2013, 09:41
|
|
|
A jest jakiś sposób na sprawdzenie tego elektrozaworu? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-10-2013, 12:40
|
|
|
Elektrozawór najprościej sprawdzić podając na cewkę napięcie i obserwowując czy zmienia stan (otwiera, zamyka). Dmuchasz w jeden króciec i patrzysz czy powietrze uchodzi drugim.
W manualu serwisowym powinna być również rezystancja cewki, do sprawdzenia omomierzem. |
|
|
|
 |
buszmen25811
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 60 Skąd: oława
|
Wysłany: 10-10-2013, 20:05
|
|
|
mi robil podobnie przy zabrudzonym nastawniku |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 15-10-2013, 08:34
|
|
|
Witam miałem identycznie jak przychamowalem obroty spadały za nisko biały dym nierówna praca silnika pomogło podkręcanie śrubki na egru aby miał większe obroty 5 miesięcy i wszystko ok |
|
|
|
 |
jan krupa
Forumowicz jano
Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 35 Skąd: zawadzkie
|
Wysłany: 18-10-2013, 10:29
|
|
|
Witam.Mialem podobne objawy .Po przejechaniu 15-20 km silnik na wolnych obrotach zaczal nierowno pracowac i kopcic .Nasilalo sie to ze wzrostem temperatury na dworze.Okazalo sie ze padl elektroniczny regulator obrotow.Po wymianie jezdze juz dwa lata i zero problemow. |
_________________ j23k17s |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 29-10-2013, 13:15
|
|
|
Panowie odpowiedź na moja usterkę : zamienione były podciśnienia na przepustnicy i cały czas była zamknięta - nie dostawał powietrza - nie wiem kiedy to się stało - najprawdopodobniej rozpiął je gość co wymieniał akumulator bo innej możliwości nie widzę. morał z tego taki że nawet akumulator lepiej wymieniać u kogoś kto ma pojęcie albo zrobić to samemu. A doszedłem do tego po probie delikatnego podniesienia obrotów tą śrubką przy przepustnicy. A swoją droga moglibyście napisać jakie macie obroty na wolnych na ciepłym silniku (skrzynia automat - na biegu P ) - ja mam niecałe 750 i nie wiem czy to nie za mało troszkę. |
|
|
|
 |
artmit1
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 47 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 29-10-2013, 18:18
|
|
|
U mnie na ciepło jest 600-650 , pracuje równo, na obroty wchodzi ok.
PozdroArturo |
_________________ Arturos Pajeros |
|
|
|
 |
|