Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje
Autor Wiadomość
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-10-2013, 08:32   EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje

Witam

mam mały albo duży problem. Pajero 2001 rok i EGR mechaniczny, skrzynia automat, - nie wiem czy dwa problemy z sobą łączyć ale wygląda to następująco -
jak silnik się nagrzeje i stoję w korku to nagle zaczyna dosyć mocno dymić na szaro-biało i spaliny są dosyć mocno toksyczne aż szczypie w oczy i zaczyna troszkę nierówno pracować jakby wtrysk przerywał - jak ruszam puści dyma i spokój i znów jak się zatrzymam to po jakiś 10-20 sekundach jak stoi na wolnych zaczyna dymić - tylko jak silnik jest nagrzany. Oleju nie bierze, pali normalnie ale przy okazji ostatniego oglądania silnika zauważyłem że EGR stoi w miejscu i po ściągnięciu wężyka okazało się że brak w nim podciśnienie - nic nie zasysa a więc go nie otwiera.
Może ktoś miał podobny przypadek, zastanawiam się czy może tak dymić przez to że EGR nie odbiera spalin i idą wszystkie w wydech - niektórzy zaślepiają EGR ale nie piszą o takich objawach.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 10-10-2013, 08:47   

A uszczelka pod głowicą nie puszcza czasem? Bo te objawy to na pewno nie EGR.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-10-2013, 09:05   

No chyba raczej nie, nie ubywa płynu, nie grzeje się - temperatura zarówno podczas jazdy jak i podczas stania w korku jest OK - jak osiągnie na wskaźniku taka niecałą połowę tak jak ma od początku kiedy go posiadam tak ją trzyma.

[ Dodano: 10-10-2013, 09:05 ]
A swoja droga chciałbym żeby EGR działał poprawnie - tylko nie za bardzo wiem co odpowiada za to podciśnienie sterujące.
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10-10-2013, 09:08   

mi to wygląda na puszczające uszczelniacze zaworowe, nie wiem czy ma to związek z EGR, przynajmniej takie objawy miałem kiedyś w omedze, na rozgrzanym silniku, gdy tylko się zatrzymywałem np. na światłach to po dłuższej chwili zaczynał kopcić, szczególnie przy pierwszym dodaniu gazu podczas ruszania, potem znikało i tak w kółko. Z tym że ubytki oleju były zauważalne. Po wymianie uszczelniaczy wraz z prowadnicami problem zniknął.
Jeśli to nie wina EGR'a będziesz musiał sprawdzić kompresje na sucho i mokro, dojdziesz do tego czy to góra. czy dół.
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-10-2013, 09:14   

Uszczelniacze tez raczej wykluczam bo były robione wraz z uszczelka pod głowicą jakieś 2 lata temu czyli około 30 tysięcy kilometrów i przede wszystkim nie ubywa mi oleju co przy uszczelniaczach jest raczej ewidentne.

Chciałbym uruchomić ten EGR żeby wykluczyć jego winę ale nie bardzo wiem tak jak wcześniej pisałem co odpowiada za to podciśnienie i co nim steruje.
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10-10-2013, 09:14   

EGR przy dużych obrotach wali z powrotem część spalin do dolotu, może jeśli jest ciągle otwarty właśnie na wolnych obrotach będzie kopcił - tego nie wiem, gdybam najlepiej go zaślep chyba że jesteś ekologiem to nie ;) wtedy będziesz miał odpowiedź czy to to.
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-10-2013, 09:27   

No własnie EGR teraz jest chyba cały czas zamknięty a nie otwarty więc jest jakby zaślepiony
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-10-2013, 09:29   

Przy egr masz wężyk, zobacz gdzie idzie, na końcu tego wężyka jest elektrozawór który nim steruje. Możesz go sprawdzić. Aby wykluczyć sam EGR to zaślep go na czas próby i będziesz wiedział co krzaczy.
Jeśli nie to to jakiś syf w pompie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 10-10-2013, 09:41   

A jest jakiś sposób na sprawdzenie tego elektrozaworu?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-10-2013, 12:40   

Elektrozawór najprościej sprawdzić podając na cewkę napięcie i obserwowując czy zmienia stan (otwiera, zamyka). Dmuchasz w jeden króciec i patrzysz czy powietrze uchodzi drugim.

W manualu serwisowym powinna być również rezystancja cewki, do sprawdzenia omomierzem.
 
 
buszmen25811 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 60
Skąd: oława
Wysłany: 10-10-2013, 20:05   

mi robil podobnie przy zabrudzonym nastawniku
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 15-10-2013, 08:34   

Witam miałem identycznie jak przychamowalem obroty spadały za nisko biały dym nierówna praca silnika pomogło podkręcanie śrubki na egru aby miał większe obroty 5 miesięcy i wszystko ok
 
 
 
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 18-10-2013, 10:29   

Witam.Mialem podobne objawy .Po przejechaniu 15-20 km silnik na wolnych obrotach zaczal nierowno pracowac i kopcic .Nasilalo sie to ze wzrostem temperatury na dworze.Okazalo sie ze padl elektroniczny regulator obrotow.Po wymianie jezdze juz dwa lata i zero problemow.
_________________
j23k17s
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 29-10-2013, 13:15   

Panowie odpowiedź na moja usterkę : zamienione były podciśnienia na przepustnicy i cały czas była zamknięta - nie dostawał powietrza - nie wiem kiedy to się stało - najprawdopodobniej rozpiął je gość co wymieniał akumulator bo innej możliwości nie widzę. morał z tego taki że nawet akumulator lepiej wymieniać u kogoś kto ma pojęcie albo zrobić to samemu. A doszedłem do tego po probie delikatnego podniesienia obrotów tą śrubką przy przepustnicy. A swoją droga moglibyście napisać jakie macie obroty na wolnych na ciepłym silniku (skrzynia automat - na biegu P ) - ja mam niecałe 750 i nie wiem czy to nie za mało troszkę.
 
 
artmit1 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 47
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 29-10-2013, 18:18   

U mnie na ciepło jest 600-650 , pracuje równo, na obroty wchodzi ok.
PozdroArturo
_________________
Arturos Pajeros
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.