Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem 1.3
Autor Wiadomość
Sianko333 
Forumowicz
Andyandy

Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-03-2013, 13:21   Problem z silnikiem 1.3

Po skasowaniu błędu na komputerze mogę przejechać kilkanaście kilometrów i jak silnik osiągnie właściwą temperaturę zapala się błąd silnika. Wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo. Czy za ten stan rzeczy odpowiada któraś z sąd lambda czy czujnik temperatury. W mieście pali dużo, 9.5 litra na krótkich kilku kilometrowych odcinkach, ale na trasie spalanie schodzi do 6 litrów, czasami mniej. Gdzie szukać przyczyny????
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 415
Skąd: WPI
Wysłany: 19-03-2013, 13:30   

Raczej szukałbym przyczyny w czujniku temperatury, termostacie itp. - uszkodzona sonda lambda dawała by błąd w zasadzie ciągle.
Poza tym spalanie masz w normie, miasto na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku o tej porze roku może tak wyglądać...

Pozdr.,
pablo
 
 
Sianko333 
Forumowicz
Andyandy

Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-03-2013, 14:42   

pablo eldiablo, przedtem miałem francuza i były trzy czujniki temperatury. Ten przy termostacie widać, a czy są jakieś jeszcze ukryte i czy przy błąd czujnika temperatury wpływa na spalanie . Wskazania zegara są dobre czy są z tego samego czujnika
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-03-2013, 20:01   

Miałem podobne objawy jak opisujesz (w silniku 1.6) tzn. póki auto się nie rozgrzało to check się nie świecił, a po rozgrzaniu (kilka km za miastem) od razu wracał, kilka razy kasowałem błąd i zawsze to samo. Raz zdarzyło się, że zgasł jak było minus 20.
U mnie przyczyną była Sonda Lambda. Spalanie w mieście zazwyczaj miałem do 8litrów a przy tym checku nawet 11. W trasie spalanie normalne.

Jak odczytasz błąd to powinno wszystko być już jasne.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Sianko333 
Forumowicz
Andyandy

Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-03-2013, 15:14   

RaVciO, Ok. wymienię sondę ale jaka proponujesz bo piszą, że Bosch jest wadliwy.

[ Dodano: 21-03-2013, 15:17 ]
RaVciO, Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące S.S 1,6 silnik gaśnie na wolnych obrotach przy włączonej klimie czy to jest wina sprzęgła klimy czy inna. Bez klimy jest ok Gdzie szukać przyczyny.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-03-2013, 18:25   

Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące S.S 1,6 silnik gaśnie na wolnych obrotach przy włączonej klimie czy to jest wina sprzęgła klimy czy inna. Bez klimy jest ok Gdzie szukać przyczyny.

Odnośnie gasnącego auta przy włączonej klimie to bym celował w kierunku alternatora - tak na "chłopski" rozum - elektryka zostaje obciążona, a prąd dostarcza alternator. (Ale ekspertem nie jestem i takiego przypadku nie miałem)

Sonda z mojego doświadczenia Denso najlepiej DOX-0313 (z wtyczką)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Sianko333 
Forumowicz
Andyandy

Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-04-2013, 19:44   

pablo eldiablo, Znalazłem przyczynę. Zabrudzony filtr powietrza jakąś substancją przy której wydawał się czysty. Zmieniłem i po problemie. Efekt dodatkowy 2 litry mniej pali. Teraz do wymiany świece zapłonowe wstawię irydowe Denso k-20 mam po 11.50
Jak dotąd najtańszy sklep do MSS to http://fims.bazarek.pl/index/ :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.