Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzejące się felgi. Brak pomysłów
Autor Wiadomość
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
  Wysłany: 29-06-2012, 11:51   Grzejące się felgi. Brak pomysłów

Witam posiadam Colta CJ0 99 rok 1.3 12 V i mam spory problem. A mianowicie strasznie grzeją mi sie Koła z przodu. Tłoczki wyjete dzisiaj były są czyste jak łza odpowietrzony układ dolany płyn sprawdzone klocki i nadal to samo. Ojciec mówi że według niego może to być pompka i po ostatnim odpowietrzaniu spadła delikatnie moc hamulców, mam na myśli pedał jest mnie czuły
Z góry dziękuje za jakiekolwiek pomysły przed wyjazdem do mechanika.
 
 
k777 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-06-2012, 11:59   

ja tak miałem jak miałem krzywe tarcze. dodatkowo przy większych prędkościach- ok 130 km/h przy lekkim dohamowaniu biła mi kierownica. po wymianie tarcz wszystko ustąpiło.

ewentualnie zobacz jeszcze prowadnice klocków- takie metalowe blaszki. lubią się brudzić i klocek może nie odbijać. wyczyść i przesmaruj smarem miedziowym
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29-06-2012, 12:21   

A więc tak jak napisałem wcześniej [prowadnice sprawdzone klocki oraz blaszki oraz tłoczki też czyściutke źe hej dlatego myślę nad pompą.

[ Dodano: 29-06-2012, 13:00 ]
I tarcze proste brak bicia.
:mrgreen:
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-07-2012, 09:31   

moze to glupie ale czy lozyska masz dobre? nie tra i nie emituja zadnego dziwnego szumienia w czasie jazdy?

stala dostawe wysokiej temperatury moze generowac lozysko bo hamulcow nie uzywasz w czasie jazdy non stop a lozysko pracuje bez przerwy
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
mawi 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 125KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: P-wy
Wysłany: 06-07-2012, 17:35   

A czy wymieniałeś przewody hamulcowe elastyczne ? często po długim okresie eksploatacji zdarza się że guma wewnątrz puchnie, po naciśnięciu pedału hamulca pod wpływem ciśnienia płyn płynie do cylinderka hamulcowego natomiast w drodze powrotnej guma puchnie i ogranicza odpływ płynu tym samym lekko blokując hamulec.
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-07-2012, 11:59   

Zamówiłem w allparts elastyczne przewody hamulcowe oczywiście tylko przód troszkę czuje się zrobiony w wuja ponieważ uważałem że będzie to 1 przesyłka a okazało się że pan z sklepu policzył jako 2 i mam 44zł za samą przesyłkę gdzie u siebie miałbym te przewody taniej....No ale cóż tak to jest jak się człowiek połasi na 20 zł :D . w Poniedziałek ma być kurier także spróbuje ja po pracy wymienić i dam znać czy nastąpiły jakieś :biggrin: zmiany :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 11-07-2012, 21:41 ]
Przewody wymienione a usterka nie ustąpiła. Jutro mechanik się tym zajmie :mrgreen: .

[ Dodano: 14-07-2012, 11:30 ]
Samochód był u mechanika, zostały wyczyszczone symeringi w tłoczku oraz guma trzymające tłoczek. Został także zmieniony płyn oraz Klocki hamulcowe (fir. Delphi). Koła rzeczywiście kręcą się lżej aczkolwiek po przejechaniu 30km w normalnym stylu jazdy felgi ciągle są gorące. Aczkolwiek jadąc autem już jest różnica czuć że samochód nie hamuje samodzielnie. Mechanik doradził mi kupić nowe symeringi oraz gumy na tłoczki , możliwe że spuchły i dlatego trzymają tłoczek. Co o tym myślicie???:(
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
mawi 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 125KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: P-wy
Wysłany: 14-07-2012, 12:30   

georgekaskader napisał/a:
Witam posiadam Colta CJ0 99 rok 1.3 12 V i mam spory problem. A mianowicie strasznie grzeją mi sie Koła z przodu. Tłoczki wyjete dzisiaj były są czyste jak łza


Myślałem,że zrobione zostało to wcześniej, oczywiście sugestia co do wymiany gumek w tłoczkach jest słuszna , można to zrobić ale skoro już jeździsz i koło nie blokuje to w miarę jeżdżenia i zużywania się klocków hamulcowych powinno się poprawiać . Sprawdzaj co jakiś czas czy nie grzeje się za mocno bo szkoda byłoby przegrzać tarcze hamulcowe aby się nie zwichrowały bo później będą bić, można szybko je zwichrować wjeżdżając rozgrzanymi w kałużę . Można też podjechać na stację kontroli jeśli nie zechcą drogo to sprawdzić siły hamowania i opory toczenia - jeśli opory toczenia nie będą przekraczać 0,18KN max 0,20 kN na kole to można jeździć , zresztą o szczegóły zapytaj diagnostę jeśli jest bystry to ci odpowie :D
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-07-2012, 12:31   

Pytanko. A grzeją ci się oba koła czy jedno konkretnie mocniej? Ja przy zapieczonych szczekach nie mogłem złapać za felgę taka była gorąca :) Klocek zjechał mi się prawie do zera no i tarczę też musiałem wymienić.Widziałeś swoje klocki po wymianie? były równomiernie wytarte? Miałeś przy grzaniu się kół jakieś nadmierne pylenie z klocków?Felgi trochę się grzeją szczególnie przy jeździe w mieście. Po wymianie tego wszystkiego powinno u Ciebie być wszystko ok
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14-07-2012, 15:00   

Szczęki zostały wyczyszczone, co do klocków mniej więcej podobny poziom starcia. Teraz wróciłem z miasta i felgi obie są gorące. Na 5 sekund rękę przyłożę ale dłużej już parzy. oczywiście że pylenie z klocków do tej pory było dosyć spore. Gumki jeszcze nie zostały wymienione, ale podobno jest zestaw naprawczy do hamulców i to nie jest droga sprawa gdzie własnie te gumki są. Brat mechanik mówi, że po wymianie tych gum nie ma prawa już nic innego blokować tłoczki. Bo ewidentnie to właśnie one powodują mój problem. Co do grzania sie obu stron, tak obie się grzeją aczkolwiek po dokładnym przeczyszczeniu zacisków i rdzy pod gumami prawy chodzi trochę lżej od lewego i delikatnie mniej się grzeje
Pozdrawiam
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-07-2012, 00:29   

No to ewidentnie się grzeją. Taki zestaw naprawczy kosztuje około 50zł. Szukałem na allegro ale nie znalazłem do cj0. Wymień gumki i daj znać czy pomogło. Jak nie do będziemy myśleć dalej :)
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15-07-2012, 09:07   

Hehe no tak się stanie jest ewidentna poprawa ponieważ teraz jak np wracam z pracy i nie mam zadnego mopcnego hamowania (dystans 7Km) to sa tylko ciepłe aczkolwiek jak jest jakiś mocniejsze hamowanie już Temperaturę łapią. Ja rozumiem że muszą oddać ciepło ale nie po 1 czy 2 hamowaniach... NIe wiem, czy jest coś jeszcze do sprawdzania w tych hamulcach :D :twisted:
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 15-07-2012, 17:13   

georgekaskader napisał/a:
Ja rozumiem że muszą oddać ciepło ale nie po 1 czy 2 hamowaniach

TAK wystarczy za hamować raz i energia cieplna musi przenieść się na koła nie ma wyjścia , masz tarcze wentylowane czy pełne ?
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-07-2012, 10:25   

Pełne originalne bodajże jeszcze
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 16-07-2012, 10:27   

założysz wentylowane a efekt ciepłego kółka zniknie
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-07-2012, 14:03   

Hehe póki co budżet nie pozwala, Pierw LPg wskoczy :) a dopiero póżniej pomyślę o jakims upgrade :p i felunku
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.