Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana opon na terenowe
Autor Wiadomość
KU8A 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun Sport 2.5 TDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-01-2012, 16:39   Zamiana opon na terenowe

Witam,

chcialbym zmienic moje obecne kola (255/55/18) na:
33/12.5/16

Dzwonilem do sklepu z tego ogloszenia i dowiedzialem sie ze musze podniesc auto o 2 cale (ok 5. cm).
Pytania:
1. Czy ktos z obecnych cos takiego robil?
2. Czy potrzebna bedzie zmiana ukladu zawieszenia?
3. Te oponki sa zdecydowanie wieksze od obecnych- jaki beda mialy wplyw na skrzynie biegow / slapanie?

Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie i niechcialbym dodawac sobie kosztow w postaci nadwyrezania jakies czesci zeby ja pozniej wymieniac (np. zawieszenie)

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Edit. Moje auto to Shogun Sport 2.5 TDI z 2004 roku.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-01-2012, 17:37   

Cytat:
3. Te oponki sa zdecydowanie wieksze od obecnych- jaki beda mialy wplyw na skrzynie biegow / slapanie?
to tak jak byś do taczki którą pchasz przed sobą z jednym workiem cementu dołożył drugi albo i trzeci worek->> sorki za porównanie. Spalanie większe, większe obciążenia dla skrzyni i silnika. 31" powinno wejść bez problemów. Zobaczyłem te opony-->> powodzenia w jeździe na mokrym asfalcie, nie mówiąc już po śniegu. Opony raczej do ciężkiego terenu i będą głośne. Nie lepiej założyć BF Goodrig KM2 31" tym bardziej że po Europejskich drogach trzeba jeździć (???) na oponach które mają stosowny atest. Jakieś trzy tygodnie temu zmieniłem na KM 2 31" ( wcześniej też 31") nie ma porównania do zachowania się na śniegu->> fakt są to nówki i ostre nie starte klocki na oponie. Ja bym odradzał choćby ze względu na zwiększone spalanie i zużycie napędów. Nie wiem czy też czy zmieszczą się bez przeróbek tzn czy nie będą zahaczały przy skręcie. Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 08-01-2012, 17:52   

Będziesz musiał zrobić bodylift i podciąć błotniki. Spalanie wyjdzie Ci nie mniej jak 13 litrów na asfalcie, w terenie poniżej 17 nie ma szans. Samochód będzie mulasty, wsiadanie mocno utrudnione bo wysoko. Zawias dostanie po plecach, zresztą i tak będziesz musiał go wymienić na wzmocniony. O komforcie zapomnij, zimą jeździć będziesz z duszą na ramieniu. Nic nie zyskasz, wydasz parę tysięcy ale będziesz miał lans. Ja bym się nie pchał.
W L200 z 2005 roku (ten sam układ napędowy co u Ciebie plus chip do 136 koni) mam 285/75/16 czyli 33/11,5 prawie. Na ATkach BFG Pali 12 przy spokojnej jeździe, w terenie 16, błotniki podcięte, drążki podkręcone, zawias komplet OME. Mulasty jest (fakt, że waży 2350 kilo) i jedzie jak czołg. Jeżdżę nim na co dzień ale taki chciałem to mam. Teściowa do niego nie wsiada bo za wysoko. Ale takich opon jak Ty chcesz to bym do niego nie założył.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 08-01-2012, 18:14   

KU8A napisał/a:
Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie i niechcialbym dodawac sobie kosztow


Dobrze kombinujesz , tylko po co w takim razie ten początek postu :wink:
Idąc obrazowym porównaniem Waldka , to tak jakbyś wyposażył policjanta patrolującego ulice centrum miasta i jego przedmieścia , zamiast w poręczny pistolet z pojemnym magazynkiem , w sześciolufowe działko z amunicją o wadze 80 kg. Szpan jest , jak Rambo, tylko trochę niewygodnie :wink: :wink:
Jak radzą koledzy , jest tyle pięknych celów na jakie można spożytkować lepiej 700 funtów.
 
 
KU8A 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun Sport 2.5 TDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-01-2012, 14:20   

Dziekuje Wam za odopwiedzi.

Aczkolwiek nie jestem pewien czy dobrze zrozumialem Waldka.
Jesli chcialbym wstawic 31" zamiast 33" to nie musialbym nic przerabiac ?
Z tego co mi powiedzieli w serwisie felgi musze miec minimum 16"- mniejsze nie wejda ze wzgledu na bodajze tarcze hamulcowe.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-01-2012, 17:32   

I wez jeszcze pod uwagę , że dobrze było by przechodząc na tak duże średnice zwrócić uwagę na dostepność tego samego typu opon w razie uszkodzenia np. uniemożliwiającego naprawę.
Aby nie była to mało znana i trudno dostępna marka.
( ale za to korzystna cenowo :wink: )
O posiadaniu zapasu przy tak dużych średnicach nie wspomnę.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-01-2012, 18:09   

Jeśli chciałbyś założyć 31 cali to nie musiałbyś nic przerabiać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-01-2012, 18:11   

KU8A napisał/a:
Z tego co mi powiedzieli w serwisie felgi musze miec minimum 16"- mniejsze nie wejda ze wzgledu na bodajze tarcze hamulcowe.
no może tak być ale jeśli to ten sam warsztat :wink: co sprzedaje opony :wink: to..... warto jest najprostszą metodą zmierzyć felgę po przez zamontowanie jej. Ja mam felgi 15 i faktycznie jest mało miejsca ale nie na tyle aby tarcze hamulcowe tarły o felgę.
KU8A napisał/a:
Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie
to może pokusisz się o opony AT. Co prawda MT mają też swój wygląd ale... coś za coś :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
KU8A 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun Sport 2.5 TDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-01-2012, 19:26   

Swietnie!

Zaczynam sie rozgladac za 31" AT.

Faktycznie, o 5tym kole to ja nie pomyslalem... moze docelowo wstawie tam do kompletu z nowym. Na razie bedzie musialo zostac jakie jest :mrgreen:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-01-2012, 20:06   

KU8A napisał/a:

Faktycznie, o 5tym kole to ja nie pomyslalem... moze docelowo wstawie tam do kompletu z nowym. Na razie bedzie musialo zostac jakie jest :mrgreen:
i w razie godziny "W" będziesz jechał jak...... no jak ??? Zaopatrz się,w takim układzie, jeszcze w zestaw naprawczy i kompresor do pompowania ->> to jak przebijesz bo jak rozerwiesz to ..... :roll: tylko zapas. Inna sprawa ze ja nigdy , na psa urok , nie musiałem zakładać zapasu który jest tego samego rozmiaru (31x10,5x15) ale z typowo szosowym bieżnikiem.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 13-01-2012, 15:17   

a moze kolego powinienes rozważyc rozmiar 235/85r16 to inaczej 32" tylko ciut węższe
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-05-2013, 22:23   

ma ktoś fotkę Sporta na tych wąskich 32 ? nie będzie wyglądał jak na szczudłach ??
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2013, 12:46   


Fabryczny Sport na 31"* - Wrangler AT/R


Sport na 31"* - Grandtrek SJ6 (kola zimowe)


Sport na 32"** + OME kit - Wrangler MT/R

* rozmiar metryczny 265/70/R16
** rozmiar metryczny 265/75/R16

Wiecej informacji jest na forum P.O.C. w dziale technicznym. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2013, 12:53   

Na filmie z Korsyki widac jak nasz samochod sie zachowuje i prezentuje na 32" i z nowym kit'em OME.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17-05-2013, 13:41   

no Gene, Twój to jest kozak :) ale Ty właśnie masz 265/75/16 i to jest rozmiar konkretny, ja zastanawiałem się nad alternatywą czyli 235/85/16, one wizualnie na pewno są zauważalnie węższe nie chce potem żałować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.