 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
NAJNOWSZY PRODUKT MITSUBISHI MOTORS W JAPONII |
Autor |
Wiadomość |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4107 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 04-10-2005, 22:41 NAJNOWSZY PRODUKT MITSUBISHI MOTORS W JAPONII
|
|
|
NAJNOWSZY PRODUKT MITSUBISHI MOTORS W JAPONII
– LANCER EVOLUTION WAGON.
Przedstawiciele Mitsubishi Motors Corporation zapowiedzieli wprowadzenie do sprzedaży na terenie Japonii modelu Lancer Evolution Wagon. Łączy on w sobie imponującą dynamikę Lancera Evolution IX - sedana z napędem na cztery koła i supernowoczesnym układem AWC (All-Wheel Control, kontrola wszystkich kół) z praktycznością i powierzchnią ładunkową auta typu kombi. Najniższa cena tego pojazdu to 3,412,500 jenów (z podatkiem). Auto będzie dostępne wyłącznie w Japonii.
Lancer Evolution Wagon jest pierwszym modelem kombi z serii Evolution i pochodną tego najnowszego, dziewiątego już wcielenia Lancera Evolution w wersji sedan, dostępnego na rynku od marca tego roku. Jego boczne płyty i panel dachowy wzięte zostały z modelu Lancer Wagon, a tył pojazdu wzmocniono tworząc w ten sposób karoserię lekką i sztywną. Jednostkę napędową stanowi 2-litrowy silnik z turboładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego (intercoolerem), współpracujący z układem elektronicznej regulacji przenoszenia napędu na wszystkie koła. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć dynamikę niespotykaną w tego typu pojazdach.
Lancer Evolution Wagon oferowany jest w dwóch wersjach: GT i GT-A. W tej pierwszej zastosowano przekładnię manualną, 6-stopniową, która pozwala na bardziej sportowy styl jazdy. W drugiej wersji 5-stopniowa przekładnia automatyczna ma zapewniać sportowy styl jazdy i jednocześnie wygodę. Lancer Evolution Wagon będzie wyprodukowany w limitowanej serii 2500 sztuk (łącznie w obu wersjach), a jego produkcja potrwa do końca bieżącego roku.
I. Prezentacja
1. Wygląd zewnętrzny:
Stylistyka nadwozia łączy w sobie dynamiczne linie przodu Evolution IX z pewną kanciastością tyłu Lancera w wersji kombi.
Zapożyczone z „dziewiątki”, mocno uwypuklone błotniki i tylny zderzak dynamizują sylwetkę Lancera Evolution Wagon, którego nadwozie wydaje się teraz szersze i niższe.
W celu zwiększenia wydajności chłodnicy oleju przekładni automatycznej, w wersji GT-A tablicę rejestracyjną umieszczono centralnie, a w wersji GT tablica umieszczona jest tak jak w Lancerze Evolution IX (zwiększenie wydajności intercoolera).
Piękne chromowane wypełnienia przednich reflektorów dodają pojazdowi elegancji i świadczą o wysokiej jakości jego wykończenia.
Znakami rozpoznawczymi tego modelu są chromowane logo firmowe „Lancer Evolution” zlokalizowane w lewej dolnej części klapy bagażnika i przypominające nieco wyloty powietrza, listwy ozdobne z boku nadwozia na tylnej krawędzi błotników.
2. Wnętrze:
Chromowane pokrętła wentylatorów i klamki odróżniają ten model od Evolution IX i jednocześnie uszlachetniają jego wnętrze. Obie wersje wyposażono w identyczną jak w „dziewiątce” kierownicę typu Momo, a wersja GT otrzymała pedały gazu sprzęgła i hamulca takie jak w wersji sedan, wykonane ze stopu aluminium. W wersji GT-A pedał gazu jest identyczny, ale pedał hamulca jest nieco większy.
Zastosowane już w modelu Evolution IX, podwójne uszczelki szyb, lepiej izolują dźwięk w obrębie tablicy rozdzielczej, a kluczowe pod względem akustyki miejsca w przedziale bagażowym pokryto materiałami dźwiękoszczelnymi, tłumiącymi hałas i drgania.
Kubełkowe przednie fotele typu Recaro pokryto kombinacją tkaniny anty-poślizgowej, Alcantary i prawdziwej skóry. Niższe niż w Evolution IX boczne poduszki siedziska ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, pozwalają zająć optymalną pozycję i przytrzymują w fotelu.
Tak jak w wersji Wagon tylne siedzenia pozostają dzielone w proporcji 60/40, ale oparcia i zagłówki pokryto Alcantarą a boczne podłokietniki skórą syntetyczną. Dla podniesienia komfortu podróżowania oparcie jest regulowane w pięciu stopniach.
Przedział ładunkowy o pojemności 530 litrów (przy 5 pasażerach i zwiniętej rolecie) jest nieznacznie mniejszy od tego w modelu Lancer Wagon (kombi). Dzielone 60/40 tylne siedzenie, roleta, 3-przedziałowa skrzynia pakunkowa, cztery zaczepy bezpieczeństwa i gniazdo elektryczne zapewniają łatwość w korzystaniu z przedziału bagażowego i zwiększają użyteczność.
3. Nadwozie
Lancer Evolution Wagon powstał na tej samej co Evolution IX platformie (komora silnika, przednia i tylna podłoga) zaś płyty boczne i panel dachowy zapożyczono z modelu Lancer Wagon. Wzmocniono łączenia słupków A,B,C i D.
Dodanie poprzecznicy podłogowej wzmacnia łączenia tylnej podłogi i przegrody bocznej (wnęki koła) oraz konstrukcję boków nadwozia i przynosi istotny wzrost sztywności skrętnej. Znacznie wzmocniono łączenia pomiędzy tylna podłogą, tylną płytą i podstawą słupka D.
Dodanie wzmocnień w górnej części kielicha tylnego amortyzatora oraz 50-punktowego zgrzewu mocowania klapy bagażnika przynosi konstrukcję bardzo lekką i jednocześnie sztywną.
Niezwykle lekka pokrywa silnika i przednie wypukłe błotniki wykonane zostały, jak w modelu Evolution IX, ze stopu metali lekkich. Klapa bagażnika z ogromnym spojlerem pochodzą z modelu Lancer Wagon (Lancer Wagon Ralliart). W tylnym zderzaku widać motywy znane już z modelu Lancer Evolution IX.
Linia wybrzuszenia błotnika pojawiająca się na poszyciu tylnych drzwi ponad krawędzią obiegającą nadwozie, obniża się i znika w panelu kończącym błotnik, co nawiązuje do krawędzi w przednim błotniku .
Dostępny opcjonalnie tylny stabilizator zwiększa i tak już doskonałą stabilność tyłu pojazdu, którego charakterystyka w zakresie prowadzenia i trzymania się drogi wyróżnia go zdecydowanie wśród pojazdów tego typu.
4. Jednostka napędowa
W wersji GT zastosowano najnowszej generacji turboładowany silnik typu 4G63 z intercoolerem i elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, współpracujący z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Taki układ generuje regularny przebieg krzywej momentu w bardzo szerokim zakresie prędkości. Jednostka osiąga moc 280 KM/206 kW przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 40.0 kg-m (392 N-m) przy 3000 obr/min. Doskonałe osiągi pozwalają zdystansować rywali w kategorii aut typu kombi.
W wersji GT-A jednostkę napędowa stanowi silnik typu 4G63 z doładowaniem (w tej wersji mniejszą turbosprężarką) i intercoolerem. Zapewnia on doskonałe osiągi w zakresie wartości momentu obrotowego w przedziale skrajnych dolnych i średnich obrotów, a współpracuje z 5-stopniową przekładnią automatyczną. Jednostka osiąga moc 272 KM (200kW) przy 6500 obr/min i maksymalny moment 35.0 kg-m (343 N-m) przy 3000 obr/min co plasuje ją w czołówce modeli z przekładnią automatyczną.
5. Układ napędu na cztery koła
W modelu Lancer Evolution Wagon wykorzystano autorskie rozwiązanie techniczne Mitsubishi Motors w postaci stałego napędu na obie osie poprzez aktywny centralny mechanizm różnicowy ACD*¹ (Active Center Differential), który zapewnia najwyższe osiągi w zakresie trakcji i prowadzenia. Z kolei samoblokujący dyferencjał tylny reguluje moment obrotowy i zapewnia optymalną trakcję i stabilność toru jazdy na wszystkich nawierzchniach.
6-stopniowa manualna skrzynia biegów z wersji GT współpracuje z helikalnym przednim samoblokującym mechanizmem różnicowym. Jazda modelem w tej wersji staje się jeszcze bardziej sportowa.
6. Zawieszenie
Tak jak w Lancerze Evolution IX, Lancer Evolution Wagon ma z przodu zawieszenie typu MacPherson, a z tyłu wielowahaczowe. Jednorurowe amortyzatory skonstruowane wspólnie z firmą Bilstein zapewniają znakomite właściwości jezdne na każdej nawierzchni.
7. Układ hamulcowy
Podobnie jak w Lancerze Evolution IX, Lancer Evolution Wagon wyposażono w znakomity układ typu Brembo z 17 calowymi wentylowanymi tarczami z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi, 16-calowymi wentylowanymi tarczami z tyłu.
Wraz z rodzimym układem Sport ABS*² zapewniającym stabilne prowadzenie w trakcie gwałtownego hamowania i elektronicznym systemem rozdzielającym siłę hamowania EBD*³, który automatycznie reguluje stosunek sił hamowania z przodu i z tyłu w zależności od obciążenia pojazdu, układ zapewnia skuteczne i płynne hamowanie w każdych warunkach.
8. Koła i ogumienie
W modelu wykorzystano te same co w Evolution IX, wykonane ze stopu metali lekkich, jasno srebrne (w przeciwieństwie do ciemno szarych z Evolution IX) obręcze typu 17 x 8JJ Enkel. Opcjonalnie, tak jak w przypadku Evolution IX, dostępne są ultralekkie obręcze stopowe kute.
Ogumienie stanowią, te same co w Evolution IX, opony typu 235/45R17 93W ADVAN A046D. Cechuje je bardzo niskie zużycie ścierne i niezwykła przyczepność na mokrych nawierzchniach.
*¹ ACD ( aktywny centralny mechanizm różnicowy)
Kluczowym elementem układu jest regulowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Rozwiązanie takie odpowiednio przełącza pomiędzy stanem blokowania lub wolnej pracy centralnego mechanizmu różnicowego. W rezultacie pojazd prowadzi się pewniej, a jego tor jazdy jest niezwykle stabilny. Układ ACD pracuje w trzech trybach: Tarmac (asfalt), Gravel (żwir) i Snow (śnieg) co wydatnie poprawia czas reakcji na zmieniające się warunki drogowe.
*² Sport ABS
W układzie tym elektroniczny mechanizm sterowania ECU korzysta z informacji dostarczanych przez czujnik kąta skrętu kierownicy, czujniki przeciążenia bocznego (poziomego) oraz prędkości pojazdu, by dostarczyć odpowiednią siłę hamowania do poszczególnych kół. W efekcie pojazd zachowuje sterowność nawet podczas gwałtownego hamowania.
*³ EBD
Elektroniczny system rozdzielający siłę hamowania optymalizuje dystrybucję sił hamowania na przednie i tylne koła pojazdu. Gdy siła hamowania zbliża się do ekstremum system „dociska” bardziej hamulce tylne i zmniejsza w ten sposób obciążeni tarcz przednich uprzedzając zjawisko fadingu. EBD zapewnia również płynne zatrzymanie pojazdu w przypadku poruszania się po różnego typu nawierzchniach i z różnym obciążeniem.
II. Informacja handlowa
1. Wielkość produkcji:
2500 sztuk (seria limitowana).
2. Dostępność:
wyłącznie w salonach sprzedaży na terenie Japonii.

pozdr.
Firek |
Ostatnio zmieniony przez Firebee 04-10-2005, 22:46, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2005, 10:07
|
|
|
Hehe z przodu killer, z tyłu nekrowóz |
|
|
|
 |
|
|