Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokada tylnego mostu
Autor Wiadomość
rikipolska1 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa-Wawer
  Wysłany: 28-05-2013, 18:39   Blokada tylnego mostu

Witacie koledzy ! Mam Elkę z 2007 r. ale bez blokady tylnego mostu , chciałbym zwiększyć jej zdolności terenowe ale blokady ARB + osprzęt są cholernie drogie ale chyba kiedyś czytałem ,że można się wesprzeć elementami z Pajero nie wiem jak się poruszać w tym temacie może ktoś podpowie jak ten temat ugryźć.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-05-2013, 20:58   

Kup most z blokadą i kompresor i wymień. Ale kup od Elki, nie od Pajero to nie będziesz przerabiał mocowań. Z tym, że blokada wcale wiele nie poprawi. Lepiej zainwestuj w dobre opony i naukę jazdy w terenie czyli zwiększaj doświadczenie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2013, 21:07   

rikipolska1 napisał/a:
nie wiem jak się poruszać w tym temacie może ktoś podpowie jak ten temat ugryźć.
podpowiem Ci --->> odpuść sobie tylną blokadę bo wydasz od groma kasy a może przez rok, podkreślam może, użyjesz. Co prawda ten jeden raz może być bardzo przydatny ale.... nie umiejętnie zastosowana blokada może też doprowadzić nawet do wywrócenia samochodu. Elzbietką z 2007 chyba nie będziesz jeździł w ekstremalnych rajdach--->>a może tak ?? Jeżeli już szykujesz się na ostry teren to lepiej zainwestować w dobre opony, wyciągarkę i snorkla. Ja zamontowałem w swoim Misku parę lat temu i używałem jej może ??? 2 lub 3 razy i to też na zasadzie sprawdzenia.
Heilsberg był szybszy :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rikipolska1 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-05-2013, 15:32   

Dzięki Hilsberg i Waldek za szybką podpowiedź. Widzę ,że jedna i druga jest w jednym i tym samym tonie czyli powinienem iść w innym kierunku z Waszych podpowiedzi skorzystam i spróbuję na drugą parę felg założyć inne opony raczej klasy MT . W tej chwili mam nowe Goodyeary Wranglery Duratrack 265x70x16 miały być super samooczyszcząjące się itp. na pierwszej łące lekko podmokłej poległem " jak młody" żeby nie koledzy to bym kiblował do rana. Ani gdzie się podpiąć ani podlewarować a kotwicy jeszcze nie posiadam. Ogólnie auto ma spełniać rolę raczej turystyczną ale to co pokazało obnażyło jak słabo jestem wyposażony albo jak to ujeliście doświadczony. Pozostaje rozpytać o opony zbliżone najbardziej do klasy MT a pozwalające dojechać i wrócić z Albani lub Chorwcji. Może jakieś sugestie ? chętnie wysłucham i zastosuję dzieląc się wrażeniami.Pozdrawiam!
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 29-05-2013, 18:53   

rikipolska1 napisał/a:
Pozostaje rozpytać o opony zbliżone najbardziej do klasy MT a pozwalające dojechać i wrócić z Albani lub Chorwcji.


Nie lepiej AT?? Na taka trasę MT nie bardzo , większość kilometrów po asfaltach i utwardzonych drogach , a daleko od domu lepiej nie wpędzać się w ekstremalne doznania . Po Chorwacji nawet na HT typowo szosowych nie miałem problemów z dojazdem nie powiem ze wszędzie ale tam gdzie rozsądnie mogłem dojechać , napęd na cztery i blokada między osiowa wystarczyły . Ostatnio właśnie rozmawiałem u Zbyszka2m z Adasiem , na temat gdzie użyłem ostatnio reduktora , i wyszło że w zeszłym roku jak z samochodu zbieraliśmy grzyby wzdłuż przecinek leśnych w Borach Tucholskich , Wolne toczenie pozwalało dokładniej przejrzeć brzózki przy drodze . :wink:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-05-2013, 19:50   

PiotrKw napisał/a:
Nie lepiej AT
zdecydowanie na takie wyjazdy AT. MT to ciężki teren,błoto, kamienie. Jako "świerzynka" :wink: i fabryczny samochód nie jedź sam w teren. Prawda stara jak świat->> błoto wciąga i to dosłownie z czasem wszystko samo przyjdzie. MT bardzo szybko wkopują się w piasek. Po oponach pomyśl o snorklu bo przeprawy wodne kuszą oj kuszą ale mogą być bardzo bolesne dla silnika
Zapoznaj się z http://mudmania4x4.com.pl...82u%C5%BCy.html może to coś Ci podpowie.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-05-2013, 22:35   

Opony to już masz i to najlepszy kompromis jaki być może między terenem, zimą i asfaltem. Zostaw je i ucz się jeździć, ucz się oceniać gdzie wjeżdżać a gdzie nie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rikipolska1 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 30-05-2013, 09:17   

Witajcie ponownie! Serdeczne dzięki za dobre rady, posłucham się i zaoszczędzone pieniądze wydam na snorkela oraz dołożę do wyjazdu. Pozdrawiam i do zobaczenia w trasie!
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-05-2013, 09:22   

Heilsberg napisał/a:
Opony to już masz i to najlepszy kompromis jaki być może między terenem, zimą i asfaltem.
-->> typowy MT
Heilsberg napisał/a:
ucz się jeździć, ucz się oceniać gdzie wjeżdżać a gdzie nie.
w wielu wypadkach dowiadujemy się..... jak już wjechaliśmy :wink: :mrgreen: ale praktyka czyni mistrza. Zamontowane opony i umiejętności kierowcy są wykładnią jak daleko będziemy musieli iść po traktor :mrgreen:
Pamiętam swoje początki :mrgreen: :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.