Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E16A] trudno odpala na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2013, 10:36   [E16A] trudno odpala na ciepłym silniku

Witam wszystkich. Rzadko tu sie pojawiam, gdyż 90% przypadłości swojego auta rozwiązuje sam. Ale z tym nie mogę sobie poradzić.
Jak silnik jest zimny, może być nawet -20, odpala jak to się mówi "na dotyk". no ale jak pojeżdżę i się silnik nagrzeje, to jest gorzej. Zatrzymam się powiedzmy na 10 minut i jak chcę uruchomić silnik to juz kręci długo i tak jakby powoli zaskakiwał aż sie uruchomi. Zauważyłem też wzrost spalania. Macie jakieś pomysły? Jestem otwarty na propozycje.
Samochód to oczywiście Galant E16A, silnik 2,4 G64B z roku 1987. naturalnie jeździ tylko na benzynie, gaz fuj.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2013, 12:43   

2.4 miały już hydrauliczne zawory w tym roczniku - prawda?
jeśli tak, to pozostają wtryskiwacze - jeśli latem jest podobny problem nawet po nocy, to na 99% puszczają paliwo i zalewają silnik nawet, gdy nie pracuje
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-03-2013, 13:23   

Czujnik temperatury płynu chłodzącego (tylko nie ten do wskaźnika), może pokazywać bzdury (np. temperaturę -50 st.) i będzie go zalewać na ciepłym, sonda lambda - o ile występuje, obydwa elementy uszkodzone mogą dawać taki skutek na gorącym silniku - wysokie spalenie + problemy z rozruchem ciepłego silnika. Najprościej odłączyć i sprawdzić czy coś się zmieniło.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2013, 13:40   

Tak, ma hudrauliczne popychacze zaworowe. Też ma sondę Lambda. Sondy jeszcze nie zmieniałem. Czujnik temperatury silnika wymieniłem na nowy. Ten stary na mierniku pokazuje takie same wartości jak nowy, tak samo reaguje na zmiany temperatury (wskazania rosą, maleją). Zima, lato bez różnicy, na ciepłym po paru minutach już jest problem z odpaleniem. Mam jeszcze 8 wtyskiwaczy, sprawdzę, które nie leją i wymienię. Tylko wtryski są 70km drogi od przemyśla. W kwietniu sprawdzę. Dobrze, że zostawiłem sobie części zapasowe.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2013, 07:36   

kwazar1 napisał/a:
Zima, lato bez różnicy, na ciepłym po paru minutach już jest problem z odpaleniem.
Ale pytałem Latem :) na zimnym silniku :)
sonda nie da takich efektów, bo dopóki się nie rozgrzeje, to komp ją ignoruje
a czujnik temp. raczej pada w drugą stronę - jeszcze mi się nie zdarzyło inaczej - czyli zawsze pokazuje gorący silnik i paliwa raczej brakuje niż jest go za dużo
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-03-2013, 09:54   

Lato po nocy pali bez problemu. Dałem ciała jak składałem silnik, bo mogłem sprawdzić wtryskiwacze. Z 12 sztuk wybrałbym najlepsze. A tak to nie wiem dokładnie co załozyłem. No cóż, na szczęście to nie jest dużo roboty.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2013, 10:06   

dokładnie - 4 wtyczki i 2 śruby i na wierzchu
to mała część, więc pokusiłbym się o mycie ultradźwiękowe - okuliści mają takie małe wanienki do czyszczenia okularów w ten sposób - tylko trzeba nalać tam rozcieńczalnik
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-06-2013, 13:32   

Krzyzak duże pomógł dla Ciebie.

Niestety nie miałem gdzie się dobrać do myjki ultr dźwiękowej a mam znajomego jubilera. Nie chciał użyczyć, więc zrobiłem sobie urządzenie do sprawdzania i czyszczenia wtryskiwaczy. Jest zasilana sprężonym powietrzem, wtryski są założone na fabrycznej listwie wtryskowej z regulatorem ciśnienia paliwa. Od razu było widać, które leją. 1 i 3 leją mocno 2 i 4 troszkę słabiej. Sprawdziłem jeszcze dwa inne komplety i założyłem wtryski w super stanie. Wszystkie pracują tak samo, nie leją a paliwo przez nie wtryskiwane ma jakby to ująć, bardzo ładną mgiełkę. Wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa, bo mój trzymał wysokie ciśnienie a jak się włączył to się blokował i puszczał nawet przy małym ciśnieniu.

Silnik pali bez problemu, zimny, ciepły. Samochód jeździ rewelacyjnie, jeszcze tylko test spalania i będę zadowolony.

Dzięki wszystkim za porady.
http://www.fotosik.pl/pok...7ca58b0511.html
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.