Paski w 1.9 D |
Autor |
Wiadomość |
maciek3005
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D Comfo
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-06-2009, 17:51 Paski w 1.9 D
|
|
|
Panowie mam pytanie i proszę o objaśnienie dziś usłyszałem że carisma ma 2 paski jeden rozrządu a 2 gdzieś przy pompie paliwa i jak pasek się wyślizga samochód może nie dostawać paliwa i się cały zblokować i się świeci kontrolka silnika(engine-czy jakoś tak) jest w tym coś prawdy czy tylko sterta głupot?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-06-2009, 19:32
|
|
|
jeszcze nie widziałem carismy z silnikiem 1.9d z tego co się orientuje to były do 2000 z silnikiem 1.9 td (dt) f8qt (silnik renault) a po 2000 1.9 Di-d silnik F9Q również renault.
Pompa paliwa jest elektryczna co do pompy wtryskowej w 1.9 td to napędzana jest paskiem rozrządu, a w 1.9 di-d pompa wysokiego ciśnienia która zasila listwę wtryskową również jest napędzana przez pasek rozrządu.
Co do silnika 1.9D to ci nie pomogę bo nigdy na oczy takiej nie widziałem i nawet w serwis manuale do carismy nie ma takiej.
Może na forum ktoś się znajdzie kto ma takie cudo.
Jak nikt się nie znajdzie to podaj symbol silnika może ktoś jakiś przeszczep zrobił z jakiegoś innego samochodu |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-06-2009, 20:15
|
|
|
przecież chodzi o TD |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
maciek3005
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D Comfo
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-06-2009, 20:20
|
|
|
przepraszam Panowie zrobiłem błąd w opisie chodzi o DID to wiem że pompy się to nie tyczy ale czy w silniku występuje jeszcze jakiś pasek oprócz paska rozrządu?? |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-06-2009, 21:32
|
|
|
jeżeli w di-d ślizga ci się pasek wieloklinowy to nic się nie stanie najwyżej wspomaganie będzie słabsze albo klima bo one najwięcej przejmuje mocy. Gorzej jak przeskoczy pasek rozrządu jeżeli to zrobi na pompie to da się to jeszcze nastawić jeżeli na wałku rozrządu lub na wale korbowym to silnik może dziwnie pracować a jeżeli pasek rozrządu się zerwie to w najlepszym przypadku do remontu głowica i wymiana uszkodzonych zaworów w najgorszym remont silnika, ten silnik wydaje mi się że nie jest bezkolizyjny. |
|
|
|
 |
|