Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Usunięcie katalizatora
Autor Wiadomość
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 06-10-2012, 17:37   [CK1A 1.3] Usunięcie katalizatora

Mam Lancera 98 CK1A z przebiegiem ponad 200tys. Korci mnie by zastąpić katalizator strumiennicą, gdyż ten pewnie już nie jest w najlepszym stanie. Problemem są jego dwie koleżanki zwane sondami Lambda. O ile ta przed kata (zapewne) nie będzie się temu sprzeciwiać to z tą drugą będzie problem. Pytanie jak przekonać/przekupić tą drugą by siedziała cicho i nie donosiła oddziałowi ECU o zaginięciu Pana Kata? Czy jest to w ogóle możliwe? Zależałoby mi na tym by spalanie nie uległo nadmiernemu wzrostowi, bo nie interesuje mnie śladowy wzrost mocy kosztem spalania zwiększonego o 40%.
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 26-11-2012, 09:57   

odpiecie lambdy w komorze silnika rozwiaze problem. musisz sie tylko liczyc z tym ze ecu nie bedzie sterowalo wtryskami w oparciu o odczyty z lambdy! co to znaczy? zastapienie dynamicznej mapy sterowania silnikiem zwykla "plaska" mapa. co dostaniesz? odrobine lepsze osiagi jak przyspieszenie i pare Nm wiecej, ale czesto auto pali ok 1,2-2l/100 wiecej.
co do katalizatora. jesli nie pali ci sie kontrolka to tego nie ruszaj. zastapienie strumienica przy silniku 1.3 poza podniesieniem emisji nie da ci wiele - moze 3-5 koni a wiec nieodczowalne. mozesz tez przegonic auto az do odciecia zaplonu tylko limiter musisz w ecu wylaczyc - przeciac kabel, a po wielkim BOOM zlutowac go na nowo, bo jesli tego nie zrobisz auto bedzie palic jak wsciekle.
z tego co wiem to powienien pasowac kat z colta i carismy czasem trzeba przespawac leb kata bo katy sie nie zgadzaja. ja mialem origami w swoim mivec'u ale sie udalo po ciezkich bojach wsadzic z carismy.
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
zbysze1 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Slask
Wysłany: 23-12-2012, 22:56   

Odkad mam to moj Lancer pali jak wsciekly . Moze poprzedni uzytkownik za wysokie obroty mial ? Jaki przewod nalezy odciac ?
Sonde Lambda w komorze silnika wypinalem i bez zmian jakby, kontrolka sie nie zapalila.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-12-2012, 12:50   

zbysze1 napisał/a:
Jaki przewod nalezy odciac ?
Tak się nie naprawia aut! Jak długo nim jeździsz? Wymienione byly przewody świec i świece? Filtr powietrza?
 
 
zbysze1 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Slask
Wysłany: 25-12-2012, 14:49   

Wymienilem filtr powietrza, paliwa, swiece, przewody. Ostatnio mialem czas i poczytalem na forum aby sprawdzic luzy na zaworach. Na 3 cylindrach luzu nie bylo .
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 03-01-2013, 13:14   

no coz auto jest ciezkie a silnik maly i nie ma sie czego tu spodziewac ze bedzie po miescie palil 6 czy 8 litrow. zadnych kabli nie musisz ciac. odpiecie lambdy spowoduje ze ecu poda standardowa dawke paliwa oparta o odczyty z maf i tps to wszystko. jak pali duzo to moze kat masz walniety albo silnik dostaje lewe powietrze. do tego obadaj czy nie popija za duzo oleju. u mnie dodatkowo pomoglo wywalenie gratow z bagaznika hahahaha - jakies 80 kilo
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 20-03-2013, 15:42   

Cytat:
no coz auto jest ciezkie a silnik maly i nie ma sie czego tu spodziewac ze bedzie po miescie palil 6 czy 8 litrow


No tyle właśnie powinien palić. Mi w lato palił jakieś 6,8 po mieście. I wcale nie jest taki ciężki, bo jego masa własna (ponoć) nie przekracza nawet tony.

Cytat:
mozesz tez przegonic auto az do odciecia zaplonu tylko limiter musisz w ecu wylaczyc - przeciac kabel, a po wielkim BOOM zlutowac go na nowo, bo jesli tego nie zrobisz auto bedzie palic jak wsciekle

Pierwszy raz o takim czymś słyszę jak "przegonienie". Na czym to polega i co to daje?
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2013, 15:11   Re: Usunięcie katalizatora

Instru napisał/a:
Pytanie jak przekonać/przekupić tą drugą by siedziała cicho i nie donosiła oddziałowi ECU o zaginięciu Pana Kata?

Będziesz pierwszy jeśli sprawdzisz, mozliwości masz 2:
- sposób elektroniczny
- sposób mechaniczny
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 06-05-2013, 22:22   Re: Usunięcie katalizatora

cefaloid napisał/a:

Będziesz pierwszy jeśli sprawdzisz, mozliwości masz 2:
- sposób elektroniczny
- sposób mechaniczny


Dobra Panowie, teraz to już koniecznie będę musiał podjąć się jakiegoś działania, albowiem okazało się, że wydech od kolektora do katalizatora (z tym ostatnim włącznie) mam do wymiany. Zatem:
1. Z czego dałoby radę dopasować tą rurę między złączem elastycznym a katalizatorem?
2. Jak poradzić sobie z tematem katalizatora? Rozważam następujące opcje:
a) Katalizator uniwersalny/sportowy
b) w.w. sposób elektroniczny
c) w.w. sposób mechaniczny - ten mnie najbardziej przekonuje. Zatem muszę zaopatrzyć się w coś takiego http://allegro.pl/67-emul...3199076160.html . Moje pytanie brzmi: dlaczego w tym sposobie od cefaloida rozwiercali ten otwór?
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-05-2013, 18:44   

Oni tam zrobili taki trik że kupili 2 takie tulejki i rozwiercili tylko jedną.
Zrobili tak dlatego że ich sonda lambda jest długa i nie mieściła się do jednego. Więc weszła w rozwiercony a na to nakręcili drugi nie wiercony.

Jeśli Twoja się mieści nie ma potrzeby nic wiercić.
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 09-07-2013, 20:35   

Pokusiłem się na ten zabieg i zakupiłem coś takiego:

Kupiłem również tzw. emulator kątowy służący oddaleniu sondy lambda od strumienia spalin. Tak cholernie ciekawiło mi na ile poprawią się jego osiągi po usunięciu tego (jak zwykłem być przekonany zapchanego) zamulacza. Efekt? Praktycznie żaden. Może trochę płynniej chodzi, ale jeśli chodzi o jakiś przyrost mocy to nie ma niestety żadnego. Na dodatek wycięty kat wcale nie wygląda na zużyty (przynajmniej patrząc na jego "wizualny" wygląd okiem takiego laika jak ja). Jednym słowem przekombinowałem niepotrzebnie.

Mało tego pojawił się mały duży problem: sonda za katalizatorem jest tak zapieczona, że nie da się jej odkręcić, a co za tym idzie - wkręcić ją w emulator. Zatem zapewne bez kupna nowej sondy się nie obejdzie. Chyba, że ktoś poleca dobre rozwiązanie nie narażające mnie na koszty?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.