Pajero II 4M40 (1999 rok) zapala i zdycha. Zapowietrza sie ? |
Autor |
Wiadomość |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 02-12-2013, 12:40 Pajero II 4M40 (1999 rok) zapala i zdycha. Zapowietrza sie ?
|
|
|
Witam,
Mam problem z Mitsubisji Pajero polegający na tym że po tym jak postoi kilka dni w garażu (a ostatnio to juz wystarczyło 1 dzień) to odpala na chwile, na kilkanaście sekund i potem gaśnie - z braku paliwa i jestem tego po prostu pewien że chodzi o paliwo bo po prostyu "zdycha".
Pompowanie pompką na obudowie filtra paliwa pomaga ale trzeba sie napompować bardzo długo i bardzo długo nakręcić rozrusznikiem żeby w ogóle zapalił, czyli najpierw na jednym cylindrze, potem 2-óch i w końcu wchodzi na obroty a potrafi też zgasnąc i zabawa zaczyna się od nowa.
Po tym jak już się odpowietrzy to jeździ normalnie i przyśpiesza tak jak należy.
Podejrzewałem że może cofać się paliwo do zbiornika (mimo tego że nie ma żadnych plam paliwa na podłodze w garażu i nie ubywa paliwa ze zbiornika).
Zleciłem w warsztacie sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych ale mechanicy mówią że pompa wtryskowa najprawdopodobniej daje za małe ćiśnienie i dlatego nie zapala. Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ?
Nie mam powodu nie wierzyć - ale boje się czy nie będą mnie chcieli naciąć na koszty.
Jaki może być koszt regeneracji pompy (i czy w Pajero II to jest możliwe i praktykowane) ??
Pozdrawiam,
m@jkiel76 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-12-2013, 12:42
|
|
|
uszczelniacz na pompie |
|
|
|
 |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 02-12-2013, 12:50
|
|
|
A ten uszczelniacz to jest jakas kosztowna rzecz ?? w której sekcji to jest ?? wysokiego czy niskiego ciśnienia ?? Ile może kosztować naprawa / wymiana (na warszawskie warunki) ??
Pozdrawiam i dziękuję za info.
m@jkiel76 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-12-2013, 12:57
|
|
|
majkiel76 napisał/a: | A ten uszczelniacz to jest jakas kosztowna rzecz ?? | rzecz względna ale coś koło 30zł majkiel76 napisał/a: | Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ? | a potem chodzi już normalnie ?? jeśli tak to zmień warsztat bo majkiel76 napisał/a: | ale boje się czy nie będą mnie chcieli naciąć na koszty. | . Sama wymiana nie jest kłopotliwa, kłopotliwe jest wyjęcie i prawidłowe zamontowanie pompy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2013, 15:14
|
|
|
majkiel76 napisał/a: | Pompowanie pompką na obudowie filtra paliwa pomaga ale trzeba sie napompować bardzo długo i bardzo długo nakręcić rozrusznikiem żeby w ogóle zapalił, czyli najpierw na jednym cylindrze, potem 2-óch i w końcu wchodzi na obroty a potrafi też zgasnąc |
Zalóż zaworek zwrotny między pompą a filtrem paliwa , czasem pompka ręczna a wniej membrana potrafi pęknać i powietrze dostaje sie do układu
Najprostszy sposób na noc podłącz z odzielnego zbiornika - butelki zasilanie wyżej pompy wtryskowej odpal troche pochodzi odpowietrzy sie i rano sprawdz jak zapala i czy paliwa nie ubyło przez noc bedziesz wiedział czy pompa już siada czy tylko wina z paliwem -zasilaniem i świece żarowe do przejrzenia
[ Dodano: 02-12-2013, 15:17 ]
majkiel76 napisał/a: | mechanicy mówią że pompa wtryskowa najprawdopodobniej daje za małe ćiśnienie i dlatego nie zapala. Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ? |
Jak na gorącym tak by się działo to rozumiem ale na zimnym mało prawdopodobne że pompa |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-12-2013, 16:00
|
|
|
zaworki raczej nic nie pomogą
uszkodzony uszczelniacz w 4m40 to standard jak uwalona pompa w 3,2 |
|
|
|
 |
michdru1
Forumowicz
Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: Lidzbark
|
Wysłany: 03-12-2013, 08:42
|
|
|
Mój tak drastycznych objawów nie miał, ale wymiana uszczelniacza pomogła w porannym rozruchu.
Kup uszczelniacz na "e-pajero" bo wymiana troche kosztuje i nie warto oszczedzać.
Mnie koszt wymiany uczynił 300pln-czyli b.mało.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
|