Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
samoczynna praca silniczków reflektora
Autor Wiadomość
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2019, 20:09   samoczynna praca silniczków reflektora

Niedawno zauważyłem na postoju, w ciszy przy wyłączonym silniku, że silniczek jednego z reflektorów potrafi co jakiś czas cyklicznie wykonywać cykl góra-dół - mniej więcej w zakresie jednej cyferki w regulacji. Pomyślałem, że może nie styka któreś ze złączy przy reflektorach, pomacałem, docisnąłem na tyle na ile się dało.

Ostatnio przypomniałem sobie o tym problemie, zacząłem znowu obserwację na zgaszonym silniku no i heca. Okazuje się że w zależności od stopnia regulacji wysokości reflektorów pokrętłem w kabinie (pozycje 0 lub 1), to samo potrafi dziać się również na drugim reflektorze.
Zatem, co jakiś czas sobie chwile pobzyka silniczkiem jeden, a jak zmienie korektę w kabinie, to zaczyna ten drugi.

Co jest kurde? To nie są ksenony, więc chyba nie ma żadnego samopoziomowania reflektorów. Mam podjechać na SKP żeby dłubnęli przy regulacji reflektorów, może któryś
załapał się na jakieś skrajne położenie manualnej regulacji przy reflektorze, czy co? Bo teraz to mi przychodzi do głowy. Chyba, że jednak może być coś z połączeniami przy reflektorach, ale że tak naraz w obu?

Aha - jeszcze jedno spostrzeżenie. Zauważyłem taką "nerwową reakcję" silniczka np. po strzeleniu maską przy zamykaniu gdy zaglądałem i macałem złącza. Także miał na wywołanie tego zjawiska również albo wstrąs, albo lekki bujnięcie autem.
Ale przy aucie które stoi nie ruszane, też się potrafi to "w tej pierwszej" lampie dziać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2019, 20:24   

miałem podobnie w jednym z aut - znalazłem na wiązce idącej pasek przednim inną taśmę izolacyjną, bardziej współczesną, odwinąłem - okazało się, że podczas dzwona blacha przecięła kabel masy, połączyłem jak należy i problem zniknął
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-10-2019, 20:41   

Przełóż z drugiej lampy i zobacz czy problem będzie na drugiej lampie.
Miałem podobny problem jak kupiłem używki lampy z silniczkami i nie przełożyłem sprawnych ze starych lamp.
Po założeniu starego sprawnego problem się rozwiązał.

Edit.
Nie doczytałem posta do końca, że w drugiej też.
Ja bym poszukał jakiejś używki i sprawdził.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2019, 20:57   

Bizi78 napisał/a:
Przełóż z drugiej lampy i zobacz czy problem będzie na drugiej lampie.
Miałem podobny problem jak kupiłem używki lampy z silniczkami i nie przełożyłem sprawnych ze starych lamp.
Po założeniu starego sprawnego problem się rozwiązał.

Edit.
Nie doczytałem posta do końca, że w drugiej też.
Ja bym poszukał jakiejś używki i sprawdził.


Czyli że co, wskazanie na walnięty silniczek?
Narazie się zastanawiam czy jednak wskazanie nie powinno być na jakiś zewnętrzny czynnik, bo wcześniej tak się nie działo. Ogólnie zaobserwowałem to jakiś czas w jednej lampie, a że w lato auto to postało troche na robocie a to w serwisie na większym przeglądzie, a to i na robocie u blacharza (nie po dzwonie), to się zastanawiam czy po prostu ktoś przy jakiejś robocie czegoś nie dotknał albo nie przestawił.

Może jeszcze spróbuje rozłączyć kable od silniczków i ew. sprawdzić/oczyścić złącza. Czy te wtyczki się ściąga normalnie ordynarnie na siłę bez krzywdy, czy lepiej na coś uważać?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-10-2019, 13:46   

U mnie w outku czasem głupieją po wymianie żarówek. Wystarczy zapalić światła i zmienić ich położenie od skrajnego do skrajnego i jest gitarka
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 16-10-2019, 14:02   

W@sio napisał/a:
U mnie w outku czasem głupieją po wymianie żarówek.


Potwierdzam. Też się ostatnio zdziwiłem, jak włożyłem żarówki i silniczki się nagle odpaliły.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-10-2019, 14:09   

Również potwierdzam. Ogólnie trzeba sprawdzić czy żarówki są poprawnie zamocowane.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2019, 14:42   

O, to dobry hint. Co prawda wymieniane ostatnio nie były, ale może coś się poluzowało. Sprawdzę, dzięki.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 19-10-2019, 06:11   

Ewentualnie lekko podkrec manualnie inbusem w chwili gdy zaczyna wariowac. U mnie pare milimetrow i ustał
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2019, 19:11   

Rozłączyłem wszystkie żarówki, upewniłem się że leżą dobrze w mocowaniach, podłączyłem na nowo, na razie wydaje mi się że problem ustąpił. Będę jeszcze obserwował. Także dziękuję za Wasze podpowiedzi.

Przy okazji taka luźna dodatkowa obserwacja - nie wiem na ile to normalne, że np. przy zmianie korekty z 0 na 1 silniczek od lewej lampy za każdym razem robi sobie względem prawego dodatkowy cykl pracy z dokonaniem korekty, ale też wcześniej nie miałem okazji tego porównywać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.