Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka szybkich prostych pytań
Autor Wiadomość
KrysRein 
Nowy Forumowicz


Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-02-2014, 18:31   Kilka szybkich prostych pytań

1. Czy palmem mogę sprawdzić czy sonda daje prawidłowe pomiary ? (Posiadam palma ale kompletuje kabel)

2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?

3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2014, 19:57   

KrysRein napisał/a:
2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
Sprawdź czyjnik temperatury silnika
KrysRein napisał/a:
3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju?
Odpowietrznik skrzyni, ale może warto spróbować jakimś penetratorem opryskac, delikatnie popukać w nią, ostrożnie może uda się wykręcić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 24-02-2014, 00:28   

robertdg napisał/a:
delikatnie popukać w nią

Puknij w nią młotkiem , spróbuj najpierw dokręcić deczko (tak żeby drgnęła chociaż) i powinna ruszyć ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-02-2014, 09:26   

sprawdzisz sondę bez problemu
czujnik temp. który steruje wentylatorem jest w chłodnicy - poniżej wentylatora (masz klimę? - to wtedy jest jeszcze 1 czujnik do opanowania)
olej możesz też wlać od góry skrzyni - np. przez włącznik wstecznego biegu - byle zachować ilość podaną przez producenta
 
 
KrysRein 
Nowy Forumowicz


Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-02-2014, 15:35   

Wczoraj podłączyłem palma więc miałem okazje sprawdzić sondę i temperaturę cieczy chłodzącej.

1. Sonda podaje według palma od 0.01V do 0.09V - więc rozumiem że praca jest prawidłowa

2. Wskazania czujnika temperatury cieczy chłodzącej wyglądają na adekwatne do rzeczywistości np. (9-10 stopni na wyłączonym 80-90 po 10 minutach pracy) a mimo to wentylator cały czas pracuje od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję ON. Może być jakiś przekaźnik czy mimo wszystko czujnik?

3. Chodzi o to cięgno obok śruby wlewu? Duża jest filozofia żeby to zdemontować?

Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni - problem pojawia się tylko na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła skrzynia wydaje hałas podobny do kręcenia metalowego hula-hop po metalowej rurze - obroty tego "hula-hop" spadają w miarę powolnego wciskania sprzęgła.

Dziękuję za pomoc :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-02-2014, 16:38   

KrysRein napisał/a:
0.01V do 0.09V -
0.1 do 0.9 jest OK
to co podałeś to brak sondy

przekaźnik jest sterowany przez czujnik w chłodnicy

jakie cięgno? - masz wtyczkę z kabelkami, co włącza lampki jak wsteczny wrzucasz
wykręcasz to i masz piękny wlew od góry

to ostatnie wygląda na problem z łożyskami wałka sprzęgłowego w skrzyni
 
 
KrysRein 
Nowy Forumowicz


Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-02-2014, 19:39   

1.Takie wskazania podaje mi palm ale jak patrzę na wykresy to jest zależność obrotów do napięcia na sondzie - czyli rozumiem że sonda jest do wymiany? ( dużo mi ostatnio pali )

2. Wiesz może gdzie znajduje się ten przekaźnik?

3. Już wiem dzięki :)

4. Ten hałas objawia się nawet w trakcie jazdy na każdym biegu oraz podczas toczenia się z górki ze sprzęgłem wciśniętym w podłogę
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-02-2014, 21:16   

2. w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, radiator fan
4. to się zgadza - kręcące się koła przez zapięty bieg kręcą wałkiem sprzęgłowym, ergo jego łożyska (najczęściej przednie, kulkowe) hałasuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.