Kilka szybkich prostych pytań |
Autor |
Wiadomość |
KrysRein
Nowy Forumowicz

Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-02-2014, 18:31 Kilka szybkich prostych pytań
|
|
|
1. Czy palmem mogę sprawdzić czy sonda daje prawidłowe pomiary ? (Posiadam palma ale kompletuje kabel)
2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2014, 19:57
|
|
|
KrysRein napisał/a: | 2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
| Sprawdź czyjnik temperatury silnika KrysRein napisał/a: | 3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju? | Odpowietrznik skrzyni, ale może warto spróbować jakimś penetratorem opryskac, delikatnie popukać w nią, ostrożnie może uda się wykręcić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dahu
Forumowicz

Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 98 Skąd: Pohulanka
|
Wysłany: 24-02-2014, 00:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | delikatnie popukać w nią |
Puknij w nią młotkiem , spróbuj najpierw dokręcić deczko (tak żeby drgnęła chociaż) i powinna ruszyć |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2014, 09:26
|
|
|
sprawdzisz sondę bez problemu
czujnik temp. który steruje wentylatorem jest w chłodnicy - poniżej wentylatora (masz klimę? - to wtedy jest jeszcze 1 czujnik do opanowania)
olej możesz też wlać od góry skrzyni - np. przez włącznik wstecznego biegu - byle zachować ilość podaną przez producenta |
|
|
|
 |
KrysRein
Nowy Forumowicz

Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-02-2014, 15:35
|
|
|
Wczoraj podłączyłem palma więc miałem okazje sprawdzić sondę i temperaturę cieczy chłodzącej.
1. Sonda podaje według palma od 0.01V do 0.09V - więc rozumiem że praca jest prawidłowa
2. Wskazania czujnika temperatury cieczy chłodzącej wyglądają na adekwatne do rzeczywistości np. (9-10 stopni na wyłączonym 80-90 po 10 minutach pracy) a mimo to wentylator cały czas pracuje od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję ON. Może być jakiś przekaźnik czy mimo wszystko czujnik?
3. Chodzi o to cięgno obok śruby wlewu? Duża jest filozofia żeby to zdemontować?
Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni - problem pojawia się tylko na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła skrzynia wydaje hałas podobny do kręcenia metalowego hula-hop po metalowej rurze - obroty tego "hula-hop" spadają w miarę powolnego wciskania sprzęgła.
Dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2014, 16:38
|
|
|
KrysRein napisał/a: | 0.01V do 0.09V - | 0.1 do 0.9 jest OK
to co podałeś to brak sondy
przekaźnik jest sterowany przez czujnik w chłodnicy
jakie cięgno? - masz wtyczkę z kabelkami, co włącza lampki jak wsteczny wrzucasz
wykręcasz to i masz piękny wlew od góry
to ostatnie wygląda na problem z łożyskami wałka sprzęgłowego w skrzyni |
|
|
|
 |
KrysRein
Nowy Forumowicz

Auto: E32A wanna be GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-02-2014, 19:39
|
|
|
1.Takie wskazania podaje mi palm ale jak patrzę na wykresy to jest zależność obrotów do napięcia na sondzie - czyli rozumiem że sonda jest do wymiany? ( dużo mi ostatnio pali )
2. Wiesz może gdzie znajduje się ten przekaźnik?
3. Już wiem dzięki
4. Ten hałas objawia się nawet w trakcie jazdy na każdym biegu oraz podczas toczenia się z górki ze sprzęgłem wciśniętym w podłogę |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2014, 21:16
|
|
|
2. w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, radiator fan
4. to się zgadza - kręcące się koła przez zapięty bieg kręcą wałkiem sprzęgłowym, ergo jego łożyska (najczęściej przednie, kulkowe) hałasuje |
|
|
|
 |
|