Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wzrastający poziom oleju... jeśli nie wtryski to co?
Autor Wiadomość
grabtool 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Poznań
  Wysłany: 17-03-2014, 13:25   wzrastający poziom oleju... jeśli nie wtryski to co?

cześć,

zaczynam się martwić, bo co jadę do warsztatu odkrywają w mojej eLce coś nowego.. tym razem w piątek kontrola poziomu oleju w silniku - za wysoki. w warsztacie spuścili go z pół litra. przez weekend przejechałem może z 200 km i dzisiaj ponowna kontrola - znów za wysoki. wstępna diagnoza, że pewnie wtrysk i że pewnie leje ropę... pytanie do Was - czy to może być wtrysk skoro auto nie dymi, nie ma spadku mocy (wręcz przeciwnie - wymieniona turbina więc śmiga), bieg jałowy normalnie... może to co innego? macie jakieś doświadczenie? olej wlany to BOOST OIL Alpine RSL 5W-30 LA.

pozdro
wojtek
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-03-2014, 13:54   

Nieszczelny na podkładkach powrotu albo trzeba dokręcić flansze od przewodów wtryskowych.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grabtool 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2014, 14:04   

dzięki za podpowiedź Zbyszku!
pozdro
wojtek
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-03-2014, 15:46   

grabtool napisał/a:
tym razem w piątek kontrola poziomu oleju w silniku - za wysoki. w warsztacie spuścili go z pół litra. przez weekend przejechałem może z 200 km i dzisiaj ponowna kontrola - znów za wysoki

Więcej Ci pali ?
Paliwo przez pierscienie tłokowe przedostaje sie do oleju
Podobne problemy są z filtrem cząstek stałych DPF http://www.auto-swiat.pl/...iecej-problemow
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-03-2014, 16:41   

On nie ma DPFu
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grabtool 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2014, 17:02   

faktycznie komputer pokazuje mi wyższe średnie spalanie, ale to od momentu wymiany turbiny. było 9,3. teraz jest 9,6 - 9,8. turbinę wymieniałem w lutym i kojarzyłem to raczej z tym.

ps: sprawdziłem poziom po odstawieniu auta na pół godziny i opadł do maksymalnego znacznika.

[ Dodano: 17-03-2014, 19:35 ]
to jeszcze tylko jedno pytanie: czy z taką usterką można jechać w dłuższą trasę? tak naprawdę nie mam wyjścia, ale chciałbym wiedzieć, czego mogę się spodziewać? że mi się wszystko rozpirzy, stanę w polu i tyle? czy lżejszy scenariusz? :)

pozdro
wojtek
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-03-2014, 20:55   

zbyszekm2 napisał/a:
On nie ma DPFu

Wiem.... podałem tylko przykład co się dzieje ja wzrasta poziom oleju
grabtool napisał/a:
to jeszcze tylko jedno pytanie: czy z taką usterką można jechać w dłuższą trasę?

Masz rozrzedzony olej z paliwem to jest nie dobre rozwiązanie jazda w dłuższą trasę
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
grabtool 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-03-2014, 22:07   

kończąc temat: właśnie wróciłem z serwisu u Zbyszka. zrobiłem trasę spod Poznania: 260 km w tę i z powrotem, i nie żałuję ani jednego przejechanego kilometra.

skończyło się wymianą uszczelek, uszczelniaczy wtrysków i podkładek (okazało się, że uszczelniacze były założone...do góry nogami :) , filtra oleju, który przeciekał i poprawą luzów. poza tym Zbyszek zrobił gruntowny przegląd, który m.in. potwierdził, że mam do wymiany przekładnię kierowniczą i kilka innych drobnostek do zrobienia.

w drodze powrotnej nie mogłem uwierzyć, że jadę tym samym autem - wyczuwalnie ciszej i kulturalniej. na dodatek (zresetowałem komputer przed podróżą tam i z powrotem) w drodze do Zbyszka miałem średnie spalanie 8,2 litra, w drodze powrotnej 7,0 litrów :) )) w obie strony jechałem tą samą trasą, mniej więcej 4 godziny z podobną średnią prędkością.

jedynie szkoda, że tak daleko! Zbyszek, przydałaby się filia w Poznaniu, a jeszcze lepiej w Przeźmierowie pod Poznaniem ;) w każdym razie jeszcze raz wielkie dzięki i do zobaczenia niebawem!

pozdro
wojtek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.