 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wzrastający poziom oleju... jeśli nie wtryski to co? |
Autor |
Wiadomość |
grabtool
Nowy Forumowicz
Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-03-2014, 13:25 wzrastający poziom oleju... jeśli nie wtryski to co?
|
|
|
cześć,
zaczynam się martwić, bo co jadę do warsztatu odkrywają w mojej eLce coś nowego.. tym razem w piątek kontrola poziomu oleju w silniku - za wysoki. w warsztacie spuścili go z pół litra. przez weekend przejechałem może z 200 km i dzisiaj ponowna kontrola - znów za wysoki. wstępna diagnoza, że pewnie wtrysk i że pewnie leje ropę... pytanie do Was - czy to może być wtrysk skoro auto nie dymi, nie ma spadku mocy (wręcz przeciwnie - wymieniona turbina więc śmiga), bieg jałowy normalnie... może to co innego? macie jakieś doświadczenie? olej wlany to BOOST OIL Alpine RSL 5W-30 LA.
pozdro
wojtek |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-03-2014, 13:54
|
|
|
Nieszczelny na podkładkach powrotu albo trzeba dokręcić flansze od przewodów wtryskowych. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
grabtool
Nowy Forumowicz
Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-03-2014, 14:04
|
|
|
dzięki za podpowiedź Zbyszku!
pozdro
wojtek |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-03-2014, 15:46
|
|
|
grabtool napisał/a: | tym razem w piątek kontrola poziomu oleju w silniku - za wysoki. w warsztacie spuścili go z pół litra. przez weekend przejechałem może z 200 km i dzisiaj ponowna kontrola - znów za wysoki |
Więcej Ci pali ?
Paliwo przez pierscienie tłokowe przedostaje sie do oleju
Podobne problemy są z filtrem cząstek stałych DPF http://www.auto-swiat.pl/...iecej-problemow |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-03-2014, 16:41
|
|
|
On nie ma DPFu |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
grabtool
Nowy Forumowicz
Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-03-2014, 17:02
|
|
|
faktycznie komputer pokazuje mi wyższe średnie spalanie, ale to od momentu wymiany turbiny. było 9,3. teraz jest 9,6 - 9,8. turbinę wymieniałem w lutym i kojarzyłem to raczej z tym.
ps: sprawdziłem poziom po odstawieniu auta na pół godziny i opadł do maksymalnego znacznika.
[ Dodano: 17-03-2014, 19:35 ]
to jeszcze tylko jedno pytanie: czy z taką usterką można jechać w dłuższą trasę? tak naprawdę nie mam wyjścia, ale chciałbym wiedzieć, czego mogę się spodziewać? że mi się wszystko rozpirzy, stanę w polu i tyle? czy lżejszy scenariusz?
pozdro
wojtek |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-03-2014, 20:55
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | On nie ma DPFu |
Wiem.... podałem tylko przykład co się dzieje ja wzrasta poziom oleju
grabtool napisał/a: | to jeszcze tylko jedno pytanie: czy z taką usterką można jechać w dłuższą trasę? |
Masz rozrzedzony olej z paliwem to jest nie dobre rozwiązanie jazda w dłuższą trasę |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
grabtool
Nowy Forumowicz
Auto: L200 Dakar (Rallitronic) 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2014, 22:07
|
|
|
kończąc temat: właśnie wróciłem z serwisu u Zbyszka. zrobiłem trasę spod Poznania: 260 km w tę i z powrotem, i nie żałuję ani jednego przejechanego kilometra.
skończyło się wymianą uszczelek, uszczelniaczy wtrysków i podkładek (okazało się, że uszczelniacze były założone...do góry nogami , filtra oleju, który przeciekał i poprawą luzów. poza tym Zbyszek zrobił gruntowny przegląd, który m.in. potwierdził, że mam do wymiany przekładnię kierowniczą i kilka innych drobnostek do zrobienia.
w drodze powrotnej nie mogłem uwierzyć, że jadę tym samym autem - wyczuwalnie ciszej i kulturalniej. na dodatek (zresetowałem komputer przed podróżą tam i z powrotem) w drodze do Zbyszka miałem średnie spalanie 8,2 litra, w drodze powrotnej 7,0 litrów )) w obie strony jechałem tą samą trasą, mniej więcej 4 godziny z podobną średnią prędkością.
jedynie szkoda, że tak daleko! Zbyszek, przydałaby się filia w Poznaniu, a jeszcze lepiej w Przeźmierowie pod Poznaniem w każdym razie jeszcze raz wielkie dzięki i do zobaczenia niebawem!
pozdro
wojtek |
|
|
|
 |
|
|