Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu.
Autor Wiadomość
kocoor 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 18-04-2014, 20:43   [2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu.

Witam.
Kilka dni temu zauważyłem, że auto po odpaleniu pracuje nieznacznie głośniej niż normalnie ale po kilku chwilach praca silnika wracała do normalności. Miałem z tym jechać do mechaniora po świętach ale dzisiaj musiałem, chyba w ostatniej chwili. Po odpaleniu zaczął [edit]gorzej niż traktor. A że byłem gdzieś w polu to powoli dojechałem do mechanika. Po rozkręceniu obudowy rozrzadu okazało się, że kółko napędu wałka rozrzadu rusza się na wszystkie strony. Wpust na kole cały wyrobiony i klin na wałku również. Przed spadnięciem chyba powstrzymała je obudowa. Koło i wałek do wymiany. I tu pytanie. Czy coś mogło jeszcze się posypać? Dokładna diagnoza dopiero po świętach.
Ostatnio zmieniony przez londolut 22-04-2014, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-04-2014, 23:45   

Zębatka rozrządu czy koło pasowe? Sprecyzuj. Bo bez poluzowania się śruby i rozbicia na klinie koła pasowego nie miało prawa rozbić koła zębatego rozrządu. Ostatnio to przerabiałem w trasie. 30 godzin naprawa z dostarczeniem części.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
kocoor 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 19-04-2014, 11:38   

Chodzi mi o koło zębate na wałku rozrządu, to najwyżej położone. Na koło pasowe nie patrzyliśmy. No to nieźle :/ A co jest przyczyną, bo widzę, że zdarza się to częściej. Badziewne materiały, zbyt duże obciążenia czy jeszcze coś innego.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 19-04-2014, 12:33   

Niezachowanie procedury dokręcania koła ...
 
 
kocoor 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 19-04-2014, 18:51   

A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 19-04-2014, 19:16   

Piszesz o górnym kole na wałku rozrządu a ja sądziłem, że o dolnym na wale korbowym.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 19-04-2014, 20:53   

Nie licząc powitania, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość przy ew. niezręcznościach...
Z kołem zębatym rozrządu miałem kiedyś podobny przypadek. Po rozmowach z kilkoma mechanikami doszedłem do wniosku, że niektórzy z nich traktują klin jako główny a często nawet jedyny element przeniesienia obciążenia i co za tym idzie - lekceważą należyte, zgodne z wymaganymi wartościami dociągnięcie śruby.
W przypadku rozrządu, pracującego pod zmiennym skokowo obciążeniem, czynność dokręcania śruby wymaga wyjątkowej staranności.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 19-04-2014, 21:41   

kocoor napisał/a:
A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać?


Przepis nie jest tajny. Przepis jest nagminnie ignorowany.
Zaczyna się od kół (tych jezdnych) - tam gwałciciele mechaniki zaczynają, pokazują swoją ignorancję. A później mamy kwiatki jak tutaj.

Każde połączenie zostało zaprojektowane i policzone. W wyniku tych działań, określono przynajmniej moment dokręcania. Dane te zabrano w instrukcji serwisowej.

Tu znajdziesz wszystko: http://manual.pajero4x4.ru/
 
 
kocoor 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 19-04-2014, 23:06   

Wiedziałem, że na forumowiczów można liczyć. Wielkie dzięki za wyjaśnienia.
W końcu ruski na coś mi się przyda :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.