[2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu. |
Autor |
Wiadomość |
kocoor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 18-04-2014, 20:43 [2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu.
|
|
|
Witam.
Kilka dni temu zauważyłem, że auto po odpaleniu pracuje nieznacznie głośniej niż normalnie ale po kilku chwilach praca silnika wracała do normalności. Miałem z tym jechać do mechaniora po świętach ale dzisiaj musiałem, chyba w ostatniej chwili. Po odpaleniu zaczął [edit]gorzej niż traktor. A że byłem gdzieś w polu to powoli dojechałem do mechanika. Po rozkręceniu obudowy rozrzadu okazało się, że kółko napędu wałka rozrzadu rusza się na wszystkie strony. Wpust na kole cały wyrobiony i klin na wałku również. Przed spadnięciem chyba powstrzymała je obudowa. Koło i wałek do wymiany. I tu pytanie. Czy coś mogło jeszcze się posypać? Dokładna diagnoza dopiero po świętach. |
Ostatnio zmieniony przez londolut 22-04-2014, 10:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 18-04-2014, 23:45
|
|
|
Zębatka rozrządu czy koło pasowe? Sprecyzuj. Bo bez poluzowania się śruby i rozbicia na klinie koła pasowego nie miało prawa rozbić koła zębatego rozrządu. Ostatnio to przerabiałem w trasie. 30 godzin naprawa z dostarczeniem części. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
kocoor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 19-04-2014, 11:38
|
|
|
Chodzi mi o koło zębate na wałku rozrządu, to najwyżej położone. Na koło pasowe nie patrzyliśmy. No to nieźle :/ A co jest przyczyną, bo widzę, że zdarza się to częściej. Badziewne materiały, zbyt duże obciążenia czy jeszcze coś innego. |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 19-04-2014, 12:33
|
|
|
Niezachowanie procedury dokręcania koła ... |
|
|
|
 |
kocoor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:51
|
|
|
A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 19-04-2014, 19:16
|
|
|
Piszesz o górnym kole na wałku rozrządu a ja sądziłem, że o dolnym na wale korbowym. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 19-04-2014, 20:53
|
|
|
Nie licząc powitania, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość przy ew. niezręcznościach...
Z kołem zębatym rozrządu miałem kiedyś podobny przypadek. Po rozmowach z kilkoma mechanikami doszedłem do wniosku, że niektórzy z nich traktują klin jako główny a często nawet jedyny element przeniesienia obciążenia i co za tym idzie - lekceważą należyte, zgodne z wymaganymi wartościami dociągnięcie śruby.
W przypadku rozrządu, pracującego pod zmiennym skokowo obciążeniem, czynność dokręcania śruby wymaga wyjątkowej staranności. |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 19-04-2014, 21:41
|
|
|
kocoor napisał/a: | A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać? |
Przepis nie jest tajny. Przepis jest nagminnie ignorowany.
Zaczyna się od kół (tych jezdnych) - tam gwałciciele mechaniki zaczynają, pokazują swoją ignorancję. A później mamy kwiatki jak tutaj.
Każde połączenie zostało zaprojektowane i policzone. W wyniku tych działań, określono przynajmniej moment dokręcania. Dane te zabrano w instrukcji serwisowej.
Tu znajdziesz wszystko: http://manual.pajero4x4.ru/ |
|
|
|
 |
kocoor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 19-04-2014, 23:06
|
|
|
Wiedziałem, że na forumowiczów można liczyć. Wielkie dzięki za wyjaśnienia.
W końcu ruski na coś mi się przyda |
|
|
|
 |
|