Podświetlenie zegarów. |
Autor |
Wiadomość |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26-03-2014, 23:53 Podświetlenie zegarów.
|
|
|
Witam autko dopiero co kupione i jadąc w ciemności albo zegary jaśniej świeciły jak jechałem szybko albo mam schizy już. A tak nawiasem czy licznik świeci tak dość słabo bo żarówki widzę że nie są przepalone, podświetla cały. Może należy go wymontować i wyczyścić jak to u Was jest z podświetleniem zegarów też są jakieś słabawe, przynajmniej mnie się tak wydaje w porównaniu z innymi autami co miałem? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-03-2014, 06:48
|
|
|
Masz regulację podświetlania obok regulacji wysokości świateł... Tylko, że to reguluje wtedy jak są włączone światła, przy wyłączonych powinno świecić z pełną mocą. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2014, 06:58
|
|
|
Może masz regulator podswietlenia deski rozdzielczej skręcony do minimum, znajduje się na desce rozdzielczej obok regulacji wysokości świateł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27-03-2014, 08:35
|
|
|
Że jest potencjometr to wiem tylko że troszkę słabawo mi świecą te zegary chyba że wszystkie tak mają. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-03-2014, 08:38
|
|
|
Jeszcze podaj czy masz te starego typu czy białe poliftowe... Ja mam te czarne poliftowe i świecą zadowalająco... |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27-03-2014, 09:02
|
|
|
Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2014, 09:31
|
|
|
Bamber napisał/a: | Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe |
Mam takie same i faktycznie nie świecą niestety najlepiej fabryczne lecz są na to sposoby inne żarówki. Poszukaj w to było omawiane juz o tym było dużo opisywał kolega "Misiek " i chyba kolega "cefaloid" oraz inni. |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27-03-2014, 10:22
|
|
|
nie umiem znaleźć dokładnego zdjęcia rozebranego licznika czy jest tam tak jak w zosi miałem że z żarówek światło do podświetlenia jest rozpraszane za pomocą płytki plexi bo wtedy wywalił bym żarówki i do środka założył taśmę SMD i lala efekt. W opelku wygladało to mniej więcej tak po zmianie.
 |
|
|
|
 |
konradod
Forumowicz
Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 133 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 28-03-2014, 04:51
|
|
|
Mam to samo ale to kwestia przyzwyczajenia jak będziesz jezdził w nocy to to docenisz oczy sie nie męczą. Producent musiał wcześniej jezdzić SEATEM i go to kuło w oczy idzie tam oślepnąć |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2014, 09:53
|
|
|
Bamber napisał/a: | chyba że wszystkie tak mają. |
Tak mają |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15-05-2014, 09:35
|
|
|
koledzy ręce mi już opadają z tymi zegarami. Żarówki ory słabo świecą. Zakupiłem więc takie czerwone bardzo mocne SMD
tam gdzie pada światło na pleksi super fajny, mocny czerwony, są znowu powierzchnie gdzie nie doświeca.
Czy ktoś uporał się z problemem żeby licznik normalnie,równomiernie świecił bo mnie już ręce opadają. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2014, 20:28
|
|
|
Ja przerabiałem w innych autach, ale zasada taka sama...
Musisz kupić taśmę z ledami, zmierz szerokość zegarów, dodaj wysokość i pomnórz przez dwa (X+Y)*2 i bierz z lekkim zapasem. Do tego potrzeba lutownicę, można przewód, izolacje i można silikon.
U mnie w Lancerze nie było W5W tylko bańki z "wąsami".
Bierzesz taśmę, dolutowujesz kawałek przewodu, lub cynę tak, żeby wsadzić w gniazdo jak zwykłą żarówkę. Następnie wsadzasz gniazdo i sprawdzasz czy działa (+ i - są ważne przy LED). Pamiętaj, żeby zabezpieczyć przed zwarciem. Następnie jak działa wyklejasz zegary wokoło taśmą. Powinno działać i równo świecić.
Do tego niestety powinno się zdemontować tarcze zegarów.
P.S. Zanim kupisz taśmę najlepiej rozkręć zegary, weź sznurek/sznurówkę i przyłóż jak by leżała taśma, wtedy będziesz wiedział najdokładniej ile potrzebujesz.
W miarę możliwości wyklejaj tak, żeby taśma świeciła nie na cyferblat tylko do środka, w kierunku wskazówek. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-05-2014, 08:45
|
|
|
To była pierwsza przeróbka, właśnie w środek wkleiłem taśmę SMD na boki obudowy na około, tyle że białą. Tak mocno waliła że szok. I tu zdziwienie mimo takiej mocy zegary nierównomiernie podświetlało. Wstawiam foty bo akurat wtedy zrobiłem. Choć i tak lepiej niż teraz.
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2014, 10:50
|
|
|
Z moich doświadczeń wynika, ze taśma powinna być wokoło na brzegach, na ściankach bocznych a nie na środku. Jeśli chodzi o moc, do zmniejszenia można użyć oporników. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-05-2014, 11:06
|
|
|
tylko jedno ale przez te ściaganie wskazówek Misiek miałem potem problem je poustawiać, paliwo i tem. pierdoły pokazywały, jak pozakładałem na załączonym zapłonie i zagrzanym silniku takie stany jak powinny mieć to po wyłaczeniu zapłonu teraz paliwo i temp. tak spadają że opierają się o obudowę. |
|
|
|
 |
|