Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podświetlenie zegarów.
Autor Wiadomość
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-03-2014, 23:53   Podświetlenie zegarów.

Witam autko dopiero co kupione i jadąc w ciemności albo zegary jaśniej świeciły jak jechałem szybko albo mam schizy już. A tak nawiasem czy licznik świeci tak dość słabo bo żarówki widzę że nie są przepalone, podświetla cały. Może należy go wymontować i wyczyścić jak to u Was jest z podświetleniem zegarów też są jakieś słabawe, przynajmniej mnie się tak wydaje w porównaniu z innymi autami co miałem?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-03-2014, 06:48   

Masz regulację podświetlania obok regulacji wysokości świateł... Tylko, że to reguluje wtedy jak są włączone światła, przy wyłączonych powinno świecić z pełną mocą.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2014, 06:58   

Może masz regulator podswietlenia deski rozdzielczej skręcony do minimum, znajduje się na desce rozdzielczej obok regulacji wysokości świateł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27-03-2014, 08:35   

Że jest potencjometr to wiem tylko że troszkę słabawo mi świecą te zegary chyba że wszystkie tak mają.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-03-2014, 08:38   

Jeszcze podaj czy masz te starego typu czy białe poliftowe... Ja mam te czarne poliftowe i świecą zadowalająco...
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27-03-2014, 09:02   

Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2014, 09:31   

Bamber napisał/a:
Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe


Mam takie same i faktycznie nie świecą niestety najlepiej fabryczne lecz są na to sposoby inne żarówki. Poszukaj w to było omawiane juz o tym było dużo opisywał kolega "Misiek :) " i chyba kolega "cefaloid" oraz inni.
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27-03-2014, 10:22   

nie umiem znaleźć dokładnego zdjęcia rozebranego licznika czy jest tam tak jak w zosi miałem że z żarówek światło do podświetlenia jest rozpraszane za pomocą płytki plexi bo wtedy wywalił bym żarówki i do środka założył taśmę SMD i lala efekt. W opelku wygladało to mniej więcej tak po zmianie.
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 28-03-2014, 04:51   

Mam to samo ale to kwestia przyzwyczajenia jak będziesz jezdził w nocy to to docenisz oczy sie nie męczą. Producent musiał wcześniej jezdzić SEATEM i go to kuło w oczy idzie tam oślepnąć :mrgreen:
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2014, 09:53   

Bamber napisał/a:
chyba że wszystkie tak mają.

Tak mają
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15-05-2014, 09:35   

koledzy ręce mi już opadają z tymi zegarami. Żarówki ory słabo świecą. Zakupiłem więc takie czerwone bardzo mocne SMD


tam gdzie pada światło na pleksi super fajny, mocny czerwony, są znowu powierzchnie gdzie nie doświeca.
Czy ktoś uporał się z problemem żeby licznik normalnie,równomiernie świecił bo mnie już ręce opadają.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2014, 20:28   

Ja przerabiałem w innych autach, ale zasada taka sama...
Musisz kupić taśmę z ledami, zmierz szerokość zegarów, dodaj wysokość i pomnórz przez dwa (X+Y)*2 i bierz z lekkim zapasem. Do tego potrzeba lutownicę, można przewód, izolacje i można silikon.
U mnie w Lancerze nie było W5W tylko bańki z "wąsami".
Bierzesz taśmę, dolutowujesz kawałek przewodu, lub cynę tak, żeby wsadzić w gniazdo jak zwykłą żarówkę. Następnie wsadzasz gniazdo i sprawdzasz czy działa (+ i - są ważne przy LED). Pamiętaj, żeby zabezpieczyć przed zwarciem. Następnie jak działa wyklejasz zegary wokoło taśmą. Powinno działać i równo świecić.
Do tego niestety powinno się zdemontować tarcze zegarów.
P.S. Zanim kupisz taśmę najlepiej rozkręć zegary, weź sznurek/sznurówkę i przyłóż jak by leżała taśma, wtedy będziesz wiedział najdokładniej ile potrzebujesz.
W miarę możliwości wyklejaj tak, żeby taśma świeciła nie na cyferblat tylko do środka, w kierunku wskazówek.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-05-2014, 08:45   

To była pierwsza przeróbka, właśnie w środek wkleiłem taśmę SMD na boki obudowy na około, tyle że białą. Tak mocno waliła że szok. I tu zdziwienie mimo takiej mocy zegary nierównomiernie podświetlało. Wstawiam foty bo akurat wtedy zrobiłem. Choć i tak lepiej niż teraz.



 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2014, 10:50   

Z moich doświadczeń wynika, ze taśma powinna być wokoło na brzegach, na ściankach bocznych a nie na środku. Jeśli chodzi o moc, do zmniejszenia można użyć oporników.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-05-2014, 11:06   

tylko jedno ale przez te ściaganie wskazówek Misiek miałem potem problem je poustawiać, paliwo i tem. pierdoły pokazywały, jak pozakładałem na załączonym zapłonie i zagrzanym silniku takie stany jak powinny mieć to po wyłaczeniu zapłonu teraz paliwo i temp. tak spadają że opierają się o obudowę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.