 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy sprzęgło pada "płynnie"? |
Autor |
Wiadomość |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 14:22 Czy sprzęgło pada "płynnie"?
|
|
|
Sprzęgło w mojej Lagunie ma już przebieg sugerujący że może się kończyć i co pewien czas autko ciągnie mi "z pewną taką nieśmiałością" - tzn. przyrost prędkości nie dorównuje przyrostowi obrotów.
Nie dziwiłbym się gdyby poślizg był z początku rzadziej zauważalny, a z czasem częściej lub gdyby najpierw był lekki, a wraz z upływem kilometrów coraz silniejszy. Ale u mnie pojedynczy niespodziewany poślizg pojawia się raz kilka dni / tygodni, a potem mam spokój, nawet przy próbach zmuszenia sprzęgła do poślizgu. Czy to normalny objaw końca tarcz lub docisku? |
|
|
|
 |
rOOmak [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 21:36
|
|
|
To jest chyba kwestia docisku bo jak tarcza zaczyna sie slizgac to cale auto drzy.Chyba ze juz sie tak zuzyla ze nic nie lapie. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-02-2007, 10:17
|
|
|
Alek, sprawdź jak jest przenoszona siła z linki sprzęgła lub wysprzęglika hydraulicznego (nie wiem co tam jest) do środka skrzyni. Jak za pomocą wałka w obudowie skrzyni to może się on przycierać - trzeba penetratora, a jak się poprawi to olejku. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2007, 11:52
|
|
|
Masz rację, to może być zacinające się sterowanie, a nie samo sprzęgło. U mnie sterowanie jest hydrauliczne, i z tego co dopatrzyłem się w serwisówce, przez obudowę sprzegła przechodzi przewód hydrauliczny, a siłownik jest całkiem w środku. Odpada więc możliwość zacierania się napędu sprzęgła przy przechodzeniu przez obudowę.
Warto by jednak ten siłownik obejrzeć, co jednak wiąże się z koniecznością wymontowania skrzynki, a wtedy oceni się i siłownik i tarcze i docisk.
[ Dodano: 08-02-2007, 11:56 ]
rOOmak napisał/a: | To jest chyba kwestia docisku bo jak tarcza zaczyna sie slizgac to cale auto drzy.Chyba ze juz sie tak zuzyla ze nic nie lapie. | Drgań żadnych nie ma, a jak dla mnie problemem jest wyłącznie okazjonalność tego ślizgania się. Poobserwowałbym chętnie to zjawisko, ale boję się że któregoś razu sprzegło ślizgnie mi się w sytuacji, w której absolutnie nie powinno i będzie śmiesznie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2007, 12:44
|
|
|
Alek napisał/a: | Drgań żadnych nie ma, a jak dla mnie problemem jest wyłącznie okazjonalność tego ślizgania się | Objawy wskazują na hydraulikę wysprzęgłania. Chyba trzeba wyjąć skrzynię. Alek napisał/a: | boję się że któregoś razu sprzegło ślizgnie mi się w sytuacji, w której absolutnie nie powinno i będzie śmiesznie | Nie do końca śmiesznie np. przy wyprzedzaniu. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2007, 12:59
|
|
|
Ja emotek używać nie lubię, ale widzę że złapałeś. Dwa dni temu musiałem wcisnąć się na szybko jadący lewy pas i miałem okazję odczuć co to znaczy "nagły brak ciągu". Będę się musiał przejechać z tym sprzęgłem do mojego mechaniora. |
|
|
|
 |
|
|