Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy sprzęgło pada "płynnie"?
Autor Wiadomość
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 14:22   Czy sprzęgło pada "płynnie"?

Sprzęgło w mojej Lagunie ma już przebieg sugerujący że może się kończyć i co pewien czas autko ciągnie mi "z pewną taką nieśmiałością" - tzn. przyrost prędkości nie dorównuje przyrostowi obrotów.
Nie dziwiłbym się gdyby poślizg był z początku rzadziej zauważalny, a z czasem częściej lub gdyby najpierw był lekki, a wraz z upływem kilometrów coraz silniejszy. Ale u mnie pojedynczy niespodziewany poślizg pojawia się raz kilka dni / tygodni, a potem mam spokój, nawet przy próbach zmuszenia sprzęgła do poślizgu. Czy to normalny objaw końca tarcz lub docisku?
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 21:36   

To jest chyba kwestia docisku bo jak tarcza zaczyna sie slizgac to cale auto drzy.Chyba ze juz sie tak zuzyla ze nic nie lapie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-02-2007, 10:17   

Alek, sprawdź jak jest przenoszona siła z linki sprzęgła lub wysprzęglika hydraulicznego (nie wiem co tam jest) do środka skrzyni. Jak za pomocą wałka w obudowie skrzyni to może się on przycierać - trzeba penetratora, a jak się poprawi to olejku.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2007, 11:52   

Masz rację, to może być zacinające się sterowanie, a nie samo sprzęgło. U mnie sterowanie jest hydrauliczne, i z tego co dopatrzyłem się w serwisówce, przez obudowę sprzegła przechodzi przewód hydrauliczny, a siłownik jest całkiem w środku. Odpada więc możliwość zacierania się napędu sprzęgła przy przechodzeniu przez obudowę.
Warto by jednak ten siłownik obejrzeć, co jednak wiąże się z koniecznością wymontowania skrzynki, a wtedy oceni się i siłownik i tarcze i docisk.

[ Dodano: 08-02-2007, 11:56 ]
rOOmak napisał/a:
To jest chyba kwestia docisku bo jak tarcza zaczyna sie slizgac to cale auto drzy.Chyba ze juz sie tak zuzyla ze nic nie lapie.
Drgań żadnych nie ma, a jak dla mnie problemem jest wyłącznie okazjonalność tego ślizgania się. Poobserwowałbym chętnie to zjawisko, ale boję się że któregoś razu sprzegło ślizgnie mi się w sytuacji, w której absolutnie nie powinno i będzie śmiesznie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2007, 12:44   

Alek napisał/a:
Drgań żadnych nie ma, a jak dla mnie problemem jest wyłącznie okazjonalność tego ślizgania się
Objawy wskazują na hydraulikę wysprzęgłania. Chyba trzeba wyjąć skrzynię.
Alek napisał/a:
boję się że któregoś razu sprzegło ślizgnie mi się w sytuacji, w której absolutnie nie powinno i będzie śmiesznie
Nie do końca śmiesznie :wink: np. przy wyprzedzaniu.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2007, 12:59   

Ja emotek używać nie lubię, ale widzę że złapałeś. Dwa dni temu musiałem wcisnąć się na szybko jadący lewy pas i miałem okazję odczuć co to znaczy "nagły brak ciągu". Będę się musiał przejechać z tym sprzęgłem do mojego mechaniora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.