Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu chłodniczego,hamulcowego i oleju wspomagania
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-12-2014, 21:22   Wymiana płynu chłodniczego,hamulcowego i oleju wspomagania

Witam

Płyn chłodniczy ma odpowiednio niską temperaturę zamarzania ale chciałbym go niedługo wymienić ponieważ już jest stary (w najlepszym wypadku 4 lata) i mogą już nie działać inhibitory korozji, po za tym jest czysty .

Chciałbym wymienić sam bez kanału i bez spuszczania go z silnika tylko z samej chłodnicy .
Po spuszczeniu z chłodnicy , chłodnice bym zalał wodą demineralizowaną odpalił poczekał aż termostat się otworzy i pójdzie w obieg żeby przepłukać układ .
Następnie zlanie wody z pozostałym płynem i zalanie chłodnicy nowym płynem (koncentratem bo w układzie pozostanie woda ) .
_________________

Ostatnio zmieniony przez krzysieg 06-12-2014, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2014, 22:28   

Pytanie dotyczy zatem czego, bo wykonać to raczej będziesz potrafił skoro opisałes pewna idee :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 05-12-2014, 01:31   

Sposób który podałem jest dużo prostszy od typowej wymiany
(spuszczanie płynu z całego układu , odpowietrzanie) tylko nie wiem czy prawidłowy ?

W moim rejonie nie ma problemów z twardą wodą , nie wiem czy jest sens kupować
destylowaną do płukania/rozrabiania z koncentratem ? a trochę tego pójdzie .

Stosować preparat do czyszczenia chłodnicy ?
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-12-2014, 05:18   

Sposób jest nieprawidłowy, bo wbrew pozorom w bloku silnika jest dużo płynu, więc zostawiasz sporo starego.
Nie jest go też prosto usunąć - "wypłukać"/"wydmuchać" :mrgreen:
Odpowietrzyć i tak powinieneś.
Powinny być odpowietrzniki, które odkręcasz przy nalewaniu płynu (przynajmniej w CA są), a jak nie to minuta, dwie na otwartym korku i powinno być gotowe.

Tylko woda demineralizowana/destylowana.
3zł za 5 litrów to dużo? :wink:

Preparat do czyszczenia chłodnic? Po co?
Jeżeli jesteś pewny, że chłodnica wytrzyma to stosuj - jak jeszcze masz oryginał to ja bym nie ryzykował - te stare chłodnice to często trzymają szczelność właśnie na tym "kamieniu" :wink:
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 05-12-2014, 18:17   

Po tym jak to napisałem zobaczyłem na stronie firmy Prestone
sposób wymiany podobny do tego co napisałem .
Ale zanim wyleci czysta woda bez płynu z chłodnicy to bym musiał chyba z 10 razy
napełnić /odpalić do nagrzania/opróżnić .
Ostatnio na orlenie kupiłem 1 litr wody za 4 zł , większych nie było , musze się rozejrzeć
gdzie są duże i tanie .
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-12-2014, 19:06   

krzysieg napisał/a:

Ostatnio na orlenie kupiłem 1 litr wody za 4 zł , większych nie było , musze się rozejrzeć
gdzie są duże i tanie .

Zazwyczaj w sklepach motoryzacyjnych występuje woda demineralizowana w 5 litrowych kanistrach. Oczywiście, w mięsnym czy pasmanterii też się możesz rozglądać, to na pewno nie zaszkodzi :P

Z drugiej strony - szczerze, to ten Twój sposób wymiany płynu jest o kant :butthead: potłuc. Raz, że czas, dwa, że koszty, a trzy, to w ogóle usiłujesz kombinować jak koń pod górkę.
Jak nie masz dostępu do kanału/najazdu, to po prostu podjedź na jakiś warsztat. Ile zapłacisz za wymianę ? 30 zł ? 50 zł ? Plus oczywiście koszt nowego płynu (ja zaszalałem, i kupiłem do Cari volkswagenowski koncentrat G12++). Mechanik spuści płyn, naleje nowy, odpowietrzy i wyjeżdżasz.
Jak gość wie co robi, to 10-20 minut i odbierasz auto. Bez kombinowania i brudzenia rączek ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-12-2014, 02:59   

W takim razie oddam autko do warsztatu bo i tak powinienem wymienić
płyn hamulcowy który ma już ponad 3 lata , chyba nie ma sensu się bawić w sprawdzanie w zawartość wody skoro powinno się wymieniać co 2 lata...

Stary płyn hamulcowy to organika , chyba dobry pozostać przy nim czy jest coś lepszego ?

Jest jeszcze taka sprawa że olej do wsp. kierownicy miał niewielki ubytek , uzupełniłem
Hipolem Dexron II lub IID .
To było dawno a to moje pierwsze auto i wlałem to co sprzedawca polecił , w tej chwili był uzupełnił jakimś uniwersalnym mieszalnym z innymi np. prestone , stary miał kolor żółty a hipol czerwony .
W zbiorniczku olej jest jasny czysty ale nie wiem jak w układzie i czy był wogóle wymieniany więc chyba też wymienić ?
Pompę czasem lekko słychać przy mocnym skręcaniu ale to raczej jej normalna praca , zawsze tak było ,dźwięk podobny do tego jakby się jakiś silniczek włączał .

Jaka jest różnica między dexron II a IID ?
Zastanawiam się nad tym :
Mobil


i nad tym : Valvoline

Myśle że obydwa odpowiednie , który lepszy ?
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-12-2014, 15:44   

krzysieg napisał/a:
W takim razie oddam autko do warsztatu

No i masz z głowy problem z utylizacją starego płynu, bo w kanał lub glebę puścić go nie wolno.

krzysieg napisał/a:
Stary płyn hamulcowy to organika , chyba dobry pozostać przy nim czy jest coś lepszego ?

Praktycznie wszystko inne jest lepsze - ja leję Castrola.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-12-2014, 11:10   

Płyn hamulcowy kupie Valvoline Dot 4 , 1 litr chyba starczy ,
oleju silnikowego używam tej firmy , myśle że porządna .

Zastanawiam się jeszcze nad ukł. wspomagania , z tego co wyczytałem to
olej jest cały czas w obiegu , czyli w całym układzie będzie w takim stanie
jak w zbiorniczku , czyli jest ok tyle że ten hipol był dolewany :?
ale się wymieszał więc nie wiem .
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2014, 11:28   

Z reguły płynu w układzie wspomagania sie nie wymienia, ale jeżeli już wymieniać to pod cisnieniem przelewajac stary płyn/wypłukując układ - trzeba wtedy użyć koło 2 litrów płynu na samo płukanie w trakcie płukania krecac kierownica prawo lewo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-12-2014, 11:48   

Na innych forach czytałem że wymieniali bo był ciemny czarny .
U mnie wyglądał idealnie był bardzo jasny bezbarwny może lekko żólty , tyle że dolałem ten hipol i jest jasnoczerwony teraz ale jest jednolity i nie ma żadnych problemów(od 4 lat) więc chyba dobrze się zmieszały . Chyba zostawie jak jest ?

Sorry że tak zawracam głowę ale wole tu zapytać niż mechanika który niepotrzebnie naciągnie na koszty wymiany + 3 litry oleju z płukaniem .
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2014, 13:28   

Jezeli nic sie nie dzieje ze wspomaganiem a płyn zachowuje normalny stan pracy to zostaw to jak jest
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.