Brak Ładowania |
Autor |
Wiadomość |
kamilknz25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:14 Brak Ładowania
|
|
|
Mam probiłem z ładowanie. Posiadam Colta cj0 1.3 z 1996r. Mój probiłem:
1. Jechałem autostradą.
2. Podczas jazdy wylaczylo mi się radio.
3. Po chwili kontrolka SRS
4. Wszystkie światła zaczęły zanikac.
5. Podał gazu przestał reagować na naciskanie.
6. Zatrzymałem się i bylo koniec jazdy.
7. Pasek alternatora jest i nic się nie zabkokowalo.
Kiedyś jak mi się zerwał pasek alternatora to włączyła mi się kontrolka akumulatora. A na autostradzie się nie włączyła. Co się mogło stać?????? |
_________________ Kamilknz25 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:17
|
|
|
Mogł Się urwać przewód masowy, mógł się skończyć regulator napięcia, wypadałoby sprawdzic po kolei przewody prądowe a później sam alternator |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamilknz25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:28
|
|
|
Jutro musze to sprawdzić. Pierwsza usterka tego auta od 7 lat.....
[ Dodano: 06-01-2015, 22:31 ]
A czy mogły się skończyć szczotki czy jakiś bezpiecznik? |
_________________ Kamilknz25 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2015, 07:27
|
|
|
Profilaktycznie warto sprawdzić bezpieczniki w komorze silnika Szczotki są w module regulatora. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 07-01-2015, 08:00
|
|
|
Szczotki się pewnie skończyły. Przebieg w okolicach 250 000 km? Kontrolka ładowania wcale się nie zapala? - to 100% wskaźnik szczotek. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 07-01-2015, 08:33
|
|
|
W civicu miałem podobny objaw, tylko w wiekszosci jazdy to na wysokich obrotach było wporzo a na wolnych jak stałem na swiatłach to wszystkie funkcje zanikały ale dało się jechać dopóki akumulator był naładowany. Kontrolka z ładowania się zaczynała żarzyć aż do zapalania. Raz tylko na autostradzie pozanikało mi wszystko i z jedwością dojechałem do domu. Jak sprawdziłem później miernikiem V ładowania to na wolnych prawie wogóle a na wysokich obrotach coś tam było. Udało mi się dostać używany alternator i go wymieniłem i wszystko wróciło do normy.
Dlatego dziwi mnie to że kontrolka się nie zapala |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 07-01-2015, 08:41
|
|
|
olgierto napisał/a: | Dlatego dziwi mnie to że kontrolka się nie zapala | to normalne w tych alternatorach - ma obwód przez szczotki, więc jak przestanie się świecić na zapłonie, to znaczy, że szczotek nie ma |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-01-2015, 09:25
|
|
|
voltomierz w dłoń i sprawdż napięcie aku i ładowanie. swoją drogą trochę dziwne że zapaliła się kontrolka SRS. ona nie zapala się przecież po zaniku zasilania. co prawda jeśli padł alternator to zanik zasilania nie był taki gwałtowny jak przy odłączeniu klem tylko stopniowo napięcie malało i może dlatego |
|
|
|
 |
kamilknz25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 07-01-2015, 09:40
|
|
|
Przebieg mam 186000. Ładuje akumulator i w południe sprawdzę. |
_________________ Kamilknz25 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 07-01-2015, 11:29
|
|
|
ludinho1 napisał/a: | dziwne że zapaliła się kontrolka SRS. ona nie zapala się przecież po zaniku zasilania | to nie jest dziwne - to jest normalne
po kolei wszystko się wyłącza, bo ECU odcina zasilanie jak napięcie akumulatora spadnie poniżej pewnej wartości |
|
|
|
 |
kamilknz25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 07-01-2015, 23:14
|
|
|
Zrobiłem jak pisaliśmy i okazało się ze ładowanie mam tylko przy niskich obrotach. Gdy wciskamy gaz ładowanie się kończy. Elektryk powiedział ze szczotki się skończyły. Może to być prawda? |
_________________ Kamilknz25 |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 08-01-2015, 08:37
|
|
|
może być. raczej cos ze szczotkami, na pewno cały moduł do wymiany |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 09:08
|
|
|
Jeśli komuś chce się bawić, to same szczotki pewnie można dolutować. Może też być, że szczotki zawiesiły się z powodu nagromadzenia w szczotkotrzymaczu pyłu powstałego ze ścierających się szczotek. Tu nie ma co gdybać bo to nie technika kosmiczna, tylko demontować alternator a wszystko stanie się jasne |
|
|
|
 |
kamilknz25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 09-01-2015, 12:30
|
|
|
wymienilem na nowy alternator. Ładowanie jest ale na zapłonie nie świeci sie akumulator. co może być przyczyną???
Bezpieczniki i zarowka sa dobre. |
_________________ Kamilknz25 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-01-2015, 13:24
|
|
|
Dotknij przewodem od kontrolki który wchodzi do alternatora do masy silnika na włączonym zapłonie. Jeśli kontrolka się zapali, to wina regulatora napięcia jeśli jednak nie zapali się, to sprawdź czy na włączonym zapłonie dochodzi napięcie do kontrolki na jednym styku żarówki. Jeśli napięcie dochodzi, to jest jakaś przerwa na przewodzie od kontrolki do alternatora a jeśli do kontrolki nie dochodzi napięcie, to jest przerwa po między kontrolką a bezpiecznikiem. |
|
|
|
 |
|