Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] 1.6 Blue Sky - autopoziomowanie reflektorów
Autor Wiadomość
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-02-2015, 22:47   [1.6] 1.6 Blue Sky - autopoziomowanie reflektorów

ASX 1.6 BS ma ksenony z systemem autopoziomowania. System działa OK - sprawdzone w garażu przy wsiadaniu na włączonych światłach :)

Zachowanie systemu przy pustym samochodzie - bez zastrzeżeń.

Problem - auto z dużym obciążeniem (wyjazd na narty) - reflektory schodzą bardzo nisko... za nisko, utrudniają jazdę.

Telefon do ASO - jak fabryka tak zrobiła to tak ma być, gdyby regulowali to przy pustym aucie mogą być za wysoko, w skrócie "ten typ tak ma".

Subiektywnie mi w/w bardzo utrudnia jazdę, nie chce tego tak zostawiać. Według instrukcji system nie ma żadnej możliwości regulacji przez użytkownika i działa prawidłowo, chyba, że wyświetli się kontrolka na tablicy.

Ktoś się z tym spotkał? Co można regulować? Jak przekonać (i do czego?) ASO?
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-02-2015, 00:15   

Witam
Nic z tym nie zrobisz nawet serwis nie pomoze - taka charakterystyka
Jezeli jezdzisz pod duzym obciazeniem czesto mozna przerobic na regulacje reczna - koszt niewielki
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Bojakk 
Forumowicz
Bojakk

Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2015, 16:09   

To jest dziwne, ja nigdy nie miałem takiego problemu, światła ustawiały się zbyt nisko tylko kiedy autko stało na krawężniku jedną stroną - wówczas jak się ruszało światła świeciły bardzo nisko, ale po około 1km szły w górę. Wg mnie one były nie najlepiej ustawione w fabryce - trochę za nisko, przynajmniej w moim egzemplarzu, ale z regulacją nie ma problemu, wystarczy klucz nasadowy z grzechotką i krótką przedłużką (tak jest najwygodniej) - z tyłu reflektora są białe śruby do regulacji samego reflektora - autopoziomowania to nie rusza.

Pzdr,
K.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2015, 16:54   

Dobrze wiedzieć, u mnie były niby za wysoko ustawione - na przeglądzie (po zdjęciu kratki) się czepnęli. To poprosiłem i w ASO mi obniżyli - tyle że teraz mam o połowę krócej i generalnie wg. mnie zdecydowanie za nisko - oświetlają tyle w nocy że nie ma szans na bezpieczne (czy jakiekolwiek) zahamowanie na tak krótkim odcinku. Ktoś wie jakie są przepisy w tej kwestii tzn. kąt/odległość świecenia czy inny parametr?
Przed obniżeniem świateł promień światła nigdy nie sięgał lusterek bocznych nawet niskich samochodów. Mi debile świecą po wstecznym i jakoś te przeglądy przechodzą...
 
 
Bojakk 
Forumowicz
Bojakk

Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2015, 17:02   

Teoria mówi o zasięgu między 25-35m, ale te przepisy są chyba dość staroświeckie, bo co ma zasięg do oślepiania.

Ja ustawiałem na równym podłożu, samochód z pełnym bakiem i kierowcą na ścianie odległej o jakieś 20-25m, ale po prostu podniosłem trochę i tyle (w trakcie jazdy widziałem, że zapas jest duży, i że nie ma szans na oślepianie), zmierzyłem także miarką wysokość osi reflektora (zaznaczony punkt na reflektorze) i odmierzyłem to sobie na ścianie, żeby wiedzieć jak się mam do osi.

ASO niestety nie bardzo ma pojęcie o regulacji świateł (chyba robią to w odległośc 1m od ściany) - jak ktoś mi uderzył w lampę i zaczęła świecić w niebo (musiało się coś przestawić właśnie na gwincie regulacyjnym, bo sama lampa i wszystkie uchwyty były OK, jak powiedziało ASO) to po ich poprawce świeciło w niebo nieco mniej i stąd sam doszedłem do tego jak to regulować - te śruby, to są po prostu ośki którymi również silniczki regulują wysokość snopu światła. Jest jeszcze druga śruba, którą się reguluje lewo/prawo, ale ta jest bardziej schowana.

Pzdr.
K.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.