Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
A więc zaczyna się moja przygoda z mitsubishi ..
Autor Wiadomość
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 09:15   A więc zaczyna się moja przygoda z mitsubishi ..

Witam wszystkich serdecznie :)
Od kilku dni jestem posiadaczem Mitsu Lancer '94 1.6 16 V. Zakupiłem auto "ściągane" i już zaczynam widzieć, że to nie był najlepszy pomysł. Mój Misiu stoi 480 km ode mnie. Co prawda byłem przy sprzedaży, ale z racji mojego miejsca zamieszkania nie opłaca mi się ciągnąć go na lawecie przez pół polski. Czekam na kwity ... I tu pierwsze moje pytanie - czy może mnie ktoś przeprowadzić "za rączkę" przez proces kwitologi aparatu administracyjno-urzędniczego ? Nie wiem od czego zacząć i jak się zabrać za załatwianie formalności - a jeździć się chce ;)
Druga sprawa - auto serwisowane było w ASO i w papierach ma wpis o wymianie oleju i rozrządu 1 kkm temu. Czy wymieniać teraz te części po zakupie ?
Wymieniłem już w nim (korespondencyjnie przez kuzyna, który się opiekuje moim misiem ;) ) klocki i poduszki w zawieszeniu, bo guma się sypała (początkowo myślałem, że amortyzator do wymiany...). Czy należy jeszcze przyjżeć się jakiemuś elementowi celem ewentualnej wymiany ?
Czy może znacie jakiś warsztat w rejonie Słupska, któremu powierzylibyście swojego Miśka ?
Z góry dzięki za wszystkie rady - moja przygoda dopiero się zaczyna, także każda rada jest na wagę złota :)
Pozdrawiam serdecznie :!:
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 27-02-2007, 12:15   

"Ściągane" czyli na białych tablicach?

Jak masz papiery niemieckie to
1.Tłumacz - brief +umowa(czasami dokument wymeldowania)
2.Przegląd pierwszy - musisz zrobić z autem.
3.Dopiero teraz Urzad Celny
4 Urząd Skarbowy
5 Wydział komunikacji
6 Ubezpieczenie
7 Szerokiej drogi...:D

Olej zobacz mniej więcej kolor i lepkość jego i wtedy bedziesz wiedział mniej więcej czy zmieniać.
Co wymienić więcej?
Będziesz widział w trakcie eksploatacji.
Ja bym zmienił płyn chłodzący, hamulcowy.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 13:03   

Problem w tym, że autko nie ma blach :mrgreen: Dlatego właśnie jestem w kropce. Przegląd powiedzmy można zrobić "korespondencyjnie" - zapożyczyć blachy :D ... Ile czasu mniejwięcej zajmą procedury urzędowe ?
Co do mechaniki - klocki i płyn hamulcowy wymienione, układ odpowietrzony. Płynu chłodzącego narazie nie ruszam, ale nawet gdyby to te 500 km zrobi "do domu" :)
Dzięki za pomoc i czekam na dalsze rady :D
Pozdrawiam !
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 27-02-2007, 15:31   

Jeszcze wymien pasek rozrzadu -- licho nie spi :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
gg66
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2007, 08:33   

Mr_Mar napisał/a:
Problem w tym, że autko nie ma blach

...no to albo laweta albo musisz go tam czasowo zarejestrowac(musi byc wazny TUV czyli przegląd) znam takich co papiery przywozili do Polski auto "przechodziło" przegląd rejestrowali je i wracali do Niemiec po samochód i autko wracało już na swoich polskich tablicach(oczywiscie tego sposobu ci nie polecam bo to złamanie przepisów :wink: )
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2007, 10:47   

500 km na lawecie to mnie ostro po kieszeni pociągnie :/ Byłem dzisiaj w urzędzie komunikacji i miła pani powiedziała, że jeśli będę miał załatwiony UC i US to dostane blachy tymczasowe na dojazd na przegląd. Kurcze tak na marginesie to coś czuję, że przez te procedury wszelakiej maści Miskiem jeszcze długo nie pośmigam :(
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 28-02-2007, 10:48   

gg66 napisał/a:
Mr_Mar napisał/a:
Problem w tym, że autko nie ma blach

...no to albo laweta albo musisz go tam czasowo zarejestrowac(musi byc wazny TUV czyli przegląd) znam takich co papiery przywozili do Polski auto "przechodziło" przegląd rejestrowali je i wracali do Niemiec po samochód i autko wracało już na swoich polskich tablicach(oczywiscie tego sposobu ci nie polecam bo to złamanie przepisów :wink: )


Dokładnie tak. Tylko nie wszystkie wydziały komunikacji chcą czasowo rejestrować auto bez polskiego przeglądu...A powinny na pdst. TUV.!
A pisząc o białych blachach pisałem myśląc o aucie sprowadzanym. Nie musi mieć obcych tablic, ważne żeby papiery miał...
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2007, 07:50   

Witam po paru dniach ponownie :)
Misiek stoi pod domem :)
Wymienię co i jak się działo w międzyczasie :mrgreen:
Czwartek:
8.00 - Urząd Celny - bez badań technicznych było potrzebne orzeczenie "szpecjalisty" rzeczoznawcy, które polegało na wpisaniu do programiku numerów nadwozia z briefu ( koszt 20 zł :axe: ), zapłata akcyzy i oczekiwanie godzinę na otrzymanie potwierdzenia.
10.00 - Urząd Skarbowy - życzę powodzenia komuś, kto chce bez żadnych dojść załatwić zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT ... Kolejki w czasie składania zeznań podatkowych mogą dać w kość :evil: W moim wypadku zajęło to 3 godziny.
13.00 - egzamin ze statystyki :D (zdałem na 4 :twisted: )
Piątek:
7.30 - Wydział Komunikacji - ludzie narzekają na wydział komunikacji ale ja złego słowa nie powiem. Praca wydziału zaczyna się od 7.30 (ja czatowałem już od 6.50 :P ) ale miły pan przyjął mnie zaraz po siódmej. Potem zostało opłacić opłaty skarbowe, opłatę recyklingową i spowrotem do okienka. Dostałem czerwone blachy i "miękki" dowód.
9.00 - ubezpieczalnia. Jak dostałem wyliczoną składkę za moje 1.6 to mi szczęka opadła ... Ale co było robić - bankomat i do boju ;) Swoją drogą to w przyszłym roku zmieniam to PZU na coś innego... Może coś polecicie bo ta zwyżka za wiek mnie wykończy...
12.00 - pociąg na południe po odbiór Miśka :)
W sobotę grzebałem jeszcze przy aucie. Wymieniłem oponki, posprawdzałem klocki i szczęki, wymiana płynów, przegląd techniczny, sprawdzenie zbieżności i kąpiel autka :) Okazało się jeszcze, że pod tłumikiem przednim (tak to się nazywa ? Ta część wydechu za silnikiem) jest dziura, ale żeby nie zwiększać kosztów została sprytnie załatana ... puszką od Żubra zużytego podczas sprzątania auta ;) Swoją drogą - orientujecie się ile może kosztować zaspawanie tego ? Trzeba będzie wyciąć część rury i wspawać nowy kawałek albo wymienić cały - ale różnica w kosztach oczywista.
W międzyczasie na południu Polski zatrzymywała mnie 3 razy policja (czerwone pomorskie blachy :twisted: ). "Niestety" misiaczki zjedzą tym razem obiad w domu a nie w knajpie :D
W niedzielę ruszyliśmy na trasę.
Co mogę powiedzieć - 1.6 16v do oszczędnych nie należy. Mazda 323f z podobnym silnikiem (1.6 16v) spaliła na trasie jadąc za mną 6 "na setkę" a mój Misiek ponad 7.5 . Docenia się jednak ten silniczek przy chociażby wyprzedzaniu :twisted: Kopie niesamowicie. Auto klei się do drogi elegancko, wspomaganie jest umiarkowane - chodzi dość "sztywno" ale na zakrętach jest pełna kontrola nad autem. Pełna elektryka (GLXi), klimatyzacja (chyba bo pokrętła nie ma :P ale instalacja niby leci ...) i dużo miejsca. Po pracy skoczę fotki napstrykać jeśli chcecie :)
Pozdrawiam i szerokości :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.