[CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen |
Autor |
Wiadomość |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 18-07-2012, 21:24 [CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen
|
|
|
Witam Jestem posiadaczem Colta CA1A silnik 4G13. Podczas porannego odpalania silnik zapala i gaśnie i tak ze 3-4 razy zanim odpalę. podczas jazdy silnik nie ma mocy przyspieszenie jest tragiczne. Zostały wymienione świecie i filtr powietrza to nic nie zmieniło dałem do mechaników przeczyścili przepustnice próbowali ustawić zapłon ale to nic nie pomogło. Aparat zapłonowy mam skręcony na maxa w prawą stronę patrząc od strony pasażera. tylko w tej jednej pozycji silnik pracuje w innym ustawieniu po dodaniu gazu od razu gaśnie. sprawdziłem kopułkę i palec wszystko jak nowe. Wyciągnąłem cewkę rezystancja na uzwojeniu pierwotnym 1,1ohm na wtórnym 25kohm więc teoretycznie prawna.
Nie wiem ja z modułem i czujnikiem optycznym. nie wiem gdzie jest ten tranzystor mocy czy to jest razem z modułem czy gdzieś osobno? komputer sprawdzałem kondensatory całe mają pojemność. Samochód jest z instalacja gazową i na gazie i na benzynie jest zamulony. Żaden mechanik w moim mieście nie chce się podjąć naprawy. ja obstawiam cewkę albo moduł co wy o tym sądzicie? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 23-11-2012, 23:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-07-2012, 23:10
|
|
|
Ja stawiam na przestawiony rozrząd. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 19-07-2012, 14:47
|
|
|
Jak mechanicy wymieniali pasek to powiedziałem im żeby zwrócili na to uwagę gość powiedział mi, że nie był przestawiony. |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-07-2012, 09:03
|
|
|
Ja obstawiam pompę paliwa. Miałem to samo u siebie w eclipse, przez rok się męczyłem i wymieniałem wszystkie czujniki, cewki, kable, świece, kondensatory w ecu - bez rezultatu.
Pompa niby działała ale podawała już tak mało paliwa, że nawet nie cofało się ono z listwy. Wszystko co napompowała to leciało do wtrysków i jeszcze brakowało. Objawy to właśnie poranne problemy z odpalaniem i kilkukrotne gaśnięcie przy rozruchu, łapanie najpierw jakby na 2-3 cylindry, problemy z zanikającą mocą, często śmierdzące spaliny podczas jazdy, zwiększone spalanie (z racji słabej pompy korekcja wtrysków skoczyła na 160% i w momentach mniejszego obciążenia zdecydowanie przelewało). |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-07-2012, 11:12
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja stawiam na przestawiony rozrząd. |
Ja również. Już się z takimi przypadkami spotkałem - wskazuje na to inne ustawienie aparatu zapłonowego którym częściowo skompensowano brak synchronizacji rozrządu. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:01
|
|
|
viader napisał/a: | Ja obstawiam pompę paliwa. |
To nie może być pompa bo na gazie jest ten sam problem. Słaby a odgłos w okolicy filtra powietrza jak przygazuje to tak jakbym szmatą zapchał filtr.
idas napisał/a: | skompensowano brak synchronizacji rozrządu. |
Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:38
|
|
|
A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-07-2012, 16:54
|
|
|
pitnit napisał/a: | Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu? |
Odwrotnie - przestawiono zapłon bo źle ustawiono pasek. Źle ustawiony pasek rozsynchronizowuje zamykanie, otwieranie zaworów z ruchem tłoków jak również ustawienie aparatu zapłonowego ( a w skrajnym przypadku powoduje zderzanie zaworów z tłokami i padakę silnika...). Przestawili aparat, ale zaworów już się nie dało dlatego chodzi słabo...To jednak tylko hipoteza-możliwa bo widziałem taki przypadek, warta jednak sprawdzenia - ściągnij osłonę rozrządu, przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą i kole pasowym ze znakiem T na dolnej osłonie rozrządu (oczywiście oba w tym samym czasie ). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 20-07-2012, 20:30
|
|
|
[code] Bartek napisał/a: | A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra? |
Sprawdziłem to nie to.
idas napisał/a: | przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą |
No i tu mam problem na dole na kole pasowym znalazłem znaki tak jak piszesz. Na kole wałka rozrządu jest znak trójkącik ale na głowicy nie mogę nic znaleźć.
http://www.fotosik.pl/pok...cc178d342c.html
http://www.fotosik.pl/pok...74c0a0ab45.html |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-07-2012, 22:11
|
|
|
Trójkącik na głowicy |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-07-2012, 01:07
|
|
|
pitnit, Jak sprawdziłeś? Wbrew pozorom zamiana 2 z 3 cylindrem jest w tym silniku powszechna u "mechaników". Aparat zaplonowy na końcu walka rozrządu daje pozornie kolejność 1243 zamiast 1342 ( patrzy sie na kolejność kabli od wewnątrz, nie jak zwykle od zewnątrz rozdzielcza.
Najprościej zamien miejscami kable na środkowych świecach - wtedy będziemy mieli pewność, ze nie zmagamy sie z banalnym problemem. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-07-2012, 03:29
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Trójkącik na głowicy |
Dokładnie ten:
 |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 21-07-2012, 14:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | pitnit, Jak sprawdziłeś? |
Po prostu zamieniłem przewody 2 z 3 odpaliłem no i silnik chodził jak od traktora nie równo i nie wchodził na obroty.
Sprawdziłem znaki na rozrządzie. Gdy koło wałka rozrządu pokrywa się z znakiem na głowicy na dole koło pasowe wału pokrywa się z pierwszą kreska na obudowie paska rozrządu. Są tam 4 kreski ostatnia jest ze literką T. Pokrywa się tylko z pierwszą. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-07-2012, 17:56
|
|
|
A ma się pokrywać z T, więc masz przestawiony rozrząd... |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 21-07-2012, 18:29
|
|
|
Znaczy, że muszę przestawić czyli czeka mnie rozbieranie. idas jest jeszcze o czymś co powinienem wiedzieć przed przestawieniem rozrządu? tak dla pewności pytam żeby czegoś nie spaprać. |
|
|
|
 |
|