Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] dziwny smród w kabinie
Autor Wiadomość
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 02-02-2015, 20:01   [1.8DI-D] dziwny smród w kabinie

1.8 diesel, 4x4:
nowy samochód, ledwo 4 miesiące, niecałe 15 tys km przejechane. parkowałem na zaśnieżonym parkingu, 10 cm miękkiego śniegu (żadnej zaspy, nic trudnego). postanowiłem sobie rozjeździć miejsce parkingowe, czyli kilka razy na nie wjechać i wyjechać - zawsze tak robię od 30 lat różnymi samochodami. tyłem (jeśli to ma znaczenie). no więc WYŁĄCZYŁEM kontrolę trakcji, WŁĄCZYŁEM tryb LOCK w napędzie. wjechałem i wyjechałem na stanowisko parkowania 4 razy i poczułem w kabinie smród zgniłej kapusty. wysiadłem i wsiadłem i to był jakich chemiczny smród, może klocki hamulcowe, może sprzęgło... nie wiem do końca co

na zewnątrz żadnego smrodu i żadnych oznak, że to mogło być sprzęgło - żadnego obracania kołami, szarpania, duszenia silnikiem ... no NIC!!!

co to mogło być? pierwsze docieranie sprzęgła w tylnym moście? (pierwszy raz włączyłem tryb LOCK)? wrzuciłem śnieg na filtr cząstek stałych, albo jakiś inny gorący element samochodu?
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 02-02-2015, 20:06   

zgniła kapusta to sprzęgło
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 02-02-2015, 20:11   

tak to na początek zdiagnozowałem, ale .... jak można przypalić sprzęgło w sytuacji którą się trenowało setki razy w ponad 10 różnych modelach samochodów? nic, żadnych oznak że to się dzieje - komputer coś zrobił, czego nie zarejestrowałem? pojechał na pół sprzęgła, bo uznał że jest mądrzejszy ode mnie?
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-02-2015, 20:25   

Można, można. Setki razy ćwiczyłeś tą sytuację w samochodzie z napędem na jedną oś gdzie w sytuacji rozjeżdżania śniegu gdy obciążenie na kołach napędzających narastało, te koła zrywały przyczepność i buksowały sobie, odciążając sprzęgło. W przypadku napędu 4 kół zerwanie przyczepności i buksowanie 4 kołami możliwe jest tylko na lodzie a na śniegu (w dodatku na oponach zimowych) nie ma szans na zerwanie przyczepności w czasie rozjeżdżania śniegu więc nie ma momentu odciążania sprzęgła przez buksowanie kół. Gdy robi się to na "pół sprzęgle" to smród kapusty jest wręcz gwarantowany.
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 02-02-2015, 20:52   

ale nie robiłem tego na pól-sprzęgle. i w podobnych sytuacjach nie buksowały mi koła w samochodzie z napędem na 1 oś

rozumiem, że w samochodzie 4x4 sprzęgło jest bardziej obciążone bo wtedy gdy w samochodzie z napędem na jedną oś już by zerwało przyczepność a w napędzie na 2 osie jeszcze nie zerwie. ale czy to oznacza, że można przypalić sprzęgło na płaskiej nawierzchni przy pełnym zasprzęgleniu przy niezbyt trudnych warunkach? czy to oznacza, że sprzęgło jest za słabe do możliwości oferowanych przez TEN samochód?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-02-2015, 01:31   

aircross napisał/a:
czy to oznacza, że sprzęgło jest za słabe do możliwości oferowanych przez TEN samochód?

Ale co?
Spaliłes to sprzęgło i trzeba wymieniać czy tylko poczułeś smród katując go "rozjeżdżając śnieg"?

Piszesz, że auto jest nowe - pojedź do Niemiec, przejedź się ostro kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów, a potem "wąchaj" samochód - nie tylko kapustę poczujesz, a i coś usłyszysz :wink:

Chwilowe i krótkotrwałe "przypalenie" sprzęgła nie jest szkodliwe :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2015, 07:26   

aircross napisał/a:
ale nie robiłem tego na pól-sprzęgle.


Wybacz, ale twierdzę, że jednak tak robiłeś. Pewnie dałeś może nawet nie za dużo gazu i kontrolowałeś jazdę/prędkość sprzęgłem a ono lekko ślizgało i grzało, grzało, grzało. A w końcu zaśmierdziało bo się przegrzało. Na sprzęgło w samochodzie 4x4 należy uważać.
 
 
Bojakk 
Forumowicz
Bojakk

Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-02-2015, 17:15   

Sprzęgło w ASXie jest raczej delikatne, i to na pewno było sprzęgło.

Napęd na cztery łapy jest po to, żeby nie rozjeżdżać miejsca parkingowego, za to parkować tam, gdzie nikt nie staje :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2015, 17:33   

aircross napisał/a:
no więc WYŁĄCZYŁEM kontrolę trakcji, WŁĄCZYŁEM tryb LOCK w napędzie. wjechałem i wyjechałem na stanowisko parkowania 4 razy i poczułem w kabinie smród zgniłej kapusty.

Przypaliłeś sprzęgło.
Pewnie nic się nie stało, ale - dwumasa smarowana jest wewnatrz obudowy smarem, który w temperaturze powyżej 150 stopni Celsjusza twardnieje i przestaje smarować mechanizm. Potencjalnie może to oznaczać kłopoty, jednak w Twoim przypadku nie powinny one mieć miejsca.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2015, 18:48   

U mnie smród poszedł przy normalnym wyjeżdżaniu ze śniegu (3 x musiałem się bujnąć), napęd na 1 oś, samochód miał z 3 miesiące. 55 kkm dalej nic się nie dzieje (odpukać).
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 19-02-2015, 12:49   

Może rzeczywiście ze względu na krótkie odcinki mogłem nie wysprzęglić do końca. Na szczęście przejechałem od tego czasu ze 3 tys km i nie czuję żadnych problemów ze sprzęgłem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.