Mivec 1.6 ASX kręci ale nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
lotnick
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 07-02-2022, 17:30 Mivec 1.6 ASX kręci ale nie odpala
|
|
|
Witam.
Czytałem że są problemy z jakością paliwa i filtrami.
Mój silnik to MIVEC 1.6 z przebiegiem 60kkm
Dorzucę moją historię, bo może coś komuś jeszcze się przypomni i pomoże.
Po kolei:
1. SAmochód nie pali po dwóch tygodniach postoju mimo doładowania akumulatora.
2. Próba odpalenia na kablach podłączonych do uruchomionego diesla z nowym aku. Nieudana. Kręci ale nie pali.
3. Doładowanie ponowne oraz próba uruchomienia z podłączonym wielkim prostownikiem dedykowanym do takich akcji. Kręci ale nie pali.
Rok temu była podobna akcja. Wtedy przyjechała laweta i w serwisie powiedzieli że akumulator był tylko rozładowany i należy doładowywać przed zimą bo auto eksploatowane na krótkich trasach. Wydało mi się to dziwne bo zanim odebrała go laweta to oczywiście też ładowałem.
4. Podłączyłem OBDII. Nie pokazuje żadnych błędów. Co mnie zastanawia to notka przy "Statusie systemu paliwowego" o treści "Otwarta pętla z powodu obciążenia silnika LUB przerwania dopływu paliwa." Silnik jest wyłączony więc może tak to pokazuje gdy nie pracuje?
Jakieś dodatkowe uwagi co warto sprawdzić?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-02-2022, 19:00
|
|
|
Ciekawa historia. Skoro nie pokazuje żadnych błędów to jest to raczej usterka mechaniczna. Nota w ramce sugeruje natomiast problem z paliwem. Nie nie! Nie będę sobie żartował mówiąc żebyś zatankował ale ja bym wykręcił świecę, jedną i zobacz czy jest mokra od paliwa. Jeżeli sucha jak pieprz to wyjmij tylną kanapę, podważ klapkę pompy paliwa i wykręć cały smok. Może jest filtr zapchany a jest on malutki. Mam rozumieć, że pompa paliwa pracuje bo nie ma błędów no chyba, że jej nie słychać po przekręceniu kluczyka. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
lotnick
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 07-02-2022, 20:18
|
|
|
Hej. Dzięki za odpowiedź. Właśnie próbowałem odkręcić świece ale pękł mi kluczyk.
Auto stoi od dwóch dni w ciepłym i niewentylowanym garażu, więc jak pokręcę chwilę to trochę czuć benzyną.
Jadę po klucz i zobaczymy co z iskrą.
[ Dodano: 08-02-2022, 18:30 ]
Dalszy ciąg:
Auto odpaliło i silnik pracuje bardzo dobrze. Jak? Nie mam pewności.
Sprawdziłem iskrę na dwóch świecach włączając rozrusznik mając wykręconą świecę.
Przy trzeciej silnik odpalił. Wkręciłem ją i już odpalił bez problemu i pracował poprawnie bez żadnego błędu na komputerze.
(przed wkręceniem każdej świecy przetarłem szmatką, oczyściłem gwint, nie szorowałem szczotką po elektrodzie)
Dziś rozmawiałem z sympatycznym pracownikiem ASO i postaram się powtórzyć jego komentarz.
W podobnych sytuacjach gdy auto długo stało często udawało się je uruchomić poprzez bardzo długie kręcenie rozrusznikiem. Paliwo musi dojść do wtrysków. Czasem warto dodać gazu gdy już coś zaczyna zaskakiwać.
Mogło też się coś zalać i takie sytuacje mają miejsce gdy uruchamia się auto na chwilę by je np przrparkować. W takiej sytuacji podawana jest duża ilość paliwa, która musi mieć czas by się wypalić.
Odkręcając świece mogłem spowodować większy dopływ powietrza, dzięki czemu silnik zaskoczył.
Można wierzyć lub nie ale może kiedyś to powyżej komuś pomoże. Nie odpowiadam za efekty.
Oczywiście żeby kręcić rozrusznikiem 20sekund trzeba mieć dobre źródło prądu. Co do dodawania gazu przy uruchamianiu to mam jakieś obawy, ale kto wie.... |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-02-2022, 18:46
|
|
|
A może wilgoć na styku przewód - świeca albo przewodu WN już mają swoje lata i proszą się o wymianę? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-02-2022, 20:05
|
|
|
Laknat napisał/a: | A może wilgoć na styku przewód - świeca albo przewodu WN już mają swoje lata i proszą się o wymianę? |
W tym silniku nie ma przewodów WN. Cewki są bezpośrednio nasadzane na świece. Można jeszcze spróbować w takich sytuacjach otworzyć filtr powietrza i wtedy ponowić próbę odpalenia. Większa dawka powietrza czasami pomaga. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-02-2022, 20:58
|
|
|
W momencie kiedy nie odpala sprawdzić czy działa pompa paliwa, czy jest iskra oraz oscyloskopem, czy wtryski dostają sygnał i czy jest plus na wtryskach. Jak któregoś z powyższych nie będzie to dalej będziemy myśleć.
Jeśli nie ma żadnych błędów to najbardziej prawdopodobny brak zasilania pompy paliwa. Może być problem z jej masą lub z przekaźnikiem pompy albo z sygnałem załączającym przekaźnik idącym ze sterownika silnika lub z plusem zasilającym przekaźnik. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2022, 22:14
|
|
|
Kiedy wymieniałeś świece?
Przyjrzałbym się świecom i cewkom.
Tak na chłopski rozum - skoro nie odpalał i po wykręceniu trzeciej świecy i ponownym jej montażu zaskoczył, to pomyśl sam.. Chyba, że coś źle zrozumiałem. |
|
|
|
 |
lotnick
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 09-02-2022, 11:40
|
|
|
1.Tak, świece będę wymieniał dzisiaj (przebieg 60tys od nowości).
2.Zapalił już na trzech ( jedna nieruszona, dwie wykręcone po czym wkręcone, czwarta wykręcona)
3.Po wkręceniu czwartej i odpaleniu komputer pokazał mi po jednym zgubionym zapłonie na 1 i 3 cylindrze (około minuty pomiaru), kolejnego dnia zero zgubionych zapłonów.
Nie zgłasza żadnego błędu ("helikopter" nie kłuje w oczy).
Na FABII w przypadku uszkodzonej cewki wyskakiwał mi błąd i po minucie diagnozy wiedziałem, którą cewkę mam wymienić.
4. Po pierwszej nocy na dworze odpalił bez problemu. Dzisiaj znowu cośtam podobno gorzej, sprawdzę jak żona wróci do domu ( jak jej się uda ) |
|
|
|
 |
rapidkris
Nowy Forumowicz
Auto: asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 27-03-2022, 17:03
|
|
|
Witam, podobne objawy w silnikach 1.6 z początku produkcji daje uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu. Diagnozy nie ułatwia brak błędów. W dużym uproszczeniu w sprawnym kole wałek rozrządu jest zablokowany podczas rozruchu silnika, w uszkodzonym wałek jest w innej pozycji (inny czas otwarcia zaworów ssących). Z reguły jeśli jest to usterką pomaga częste acz krótkie (z przerwami) operowanie rozrusznikiem do skutku.
Co do trybu OBD "system paliwowy w pętli otwartej" oznacza to że do korygowania czasu wtrysku paliwa nie jest brany pod uwagę sygnał sondy lambda (rozruch silnika, nie rozgrzana sonda, duże obciążenie). Proszę poszukać na forum (były o tym wątki), Diagnoza nie jest łatwa aczkolwiek możliwa. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DawidKatowice
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 2010 1.6 benzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2024 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-05-2024, 04:47
|
|
|
Czy udało się komuś zdiagnozować problem ? |
|
|
|
 |
|