Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to łożysko koła?
Autor Wiadomość
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-05-2015, 16:44   Czy to łożysko koła?

Witam,
chciałem się upewnić u bardziej doświadczonych czy to łożysko padło czy może coś innego. Sprawa wygląda tak, auto wyje podczas jazdy, cały czas, niezaleznie czy na luzie czy na biegu. Uniosłem przód na lewarku i wrzuciłem na bieg, lewe przednie ok, ale prawe bardzo wyje. Czy oprucz łożyska może wyć coś innego? Dodam że to napewno nie tarcze. Pytam bo nie wiem czy mogę już zamawiać w necie nowe łożysko czy może pojechać najpierw na oględziny, ale tam mnie już skasują. I jeszcze jedno, w necie znalazłem łożyska w cenie od 50 do 300zł za sztukę, czy warto kupować jakieś z wyższej półki czy nie ma to większego zanczenia? I czy po wymianie trzeba ustawić zbieżność?
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2015, 18:51   

Objaw wskazuje na łożysko, kupując nowe warto kupić produkt uznanego producenta
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-05-2015, 20:00   

w zestawie powiniennes mieć dwa pierścienie uszczelniające pierścień osadczy segera i łożysko + saszetka smaru takie komplety można kupić w necie, nie warto oszczędzać z racji tego ze szkoda płacić dwa razy i dwa razy robić to samo, jeżeli wcześniej była zbieżność ustawiana na dobrym lożysku na nowym nie powinno być różnicy, dobre łożyska kiedyś to były japońskie koyo.
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-05-2015, 20:25   

Dzięki za odpowiedzi. Czyli łożysko. Faktycznie firmy Koyo są chyba dobre bo należą do najdroższych. Przejdę się jescze do sklepu i zobaczę co mi zaproponują, a póżniej pewnie kupię to w necie bo zwykle jest taniej. Jak już kupię i zrobię to napiszę co ile kosztowało i jakie są efekty. Pozdrawiam

[ Dodano: 09-05-2015, 19:39 ]
Witam,
odebrałem dziś auto od mechanika. Łożysko kupiłem sam, marki NTF za 115zł. Jak dzwoniłem do mechanika to mówił że bierze 100zł za wymianę, więc mu odstawiłem carismę. Przy okazji powiedziałem żeby wymienił olej. Po robocie za wszystko zapłaciłem 175zł. Czyli wydaje mi się że za wymianę łożyska policzył mniej bo wymiana oleju SHELL 19zł/l półsyntetyk+filtr raczej kosztuje więcej niż 75zł. Ogólnie to pytał się czy łożysko było niedawno wymieniane bo wyglodało bardzo dobrze, ja mam auto od roku i nie było wymieniane więc dziwna sprawa. Najważniejsze że już nie wyje więc chyba to była wina łożyska.
Pozdrawiam i do następnego razu.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów

Wysłany: 09-05-2015, 19:44   

75 zł za wymianę oleju to IMHO sporo. Odkręcenie korka spustowego, spuszczenie starego oleju, wymiana filtra i wlanie nowego oleju to 10 minut roboty, i to z przerwą na papierosa ;)
A tak z ciekawości...czemu wlałeś półsyntetyk ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10-05-2015, 12:55   

75zł to cena za olej i filtr oleju, wymiana gratis, więc wydaje mi się że to mało bo filtr kosztuje pownie ok 20 zł więc na olej zostaje 55zł i to także niewiele. Dlatego napisałem że pewnie za wymianę łożyska wziął mniej niż 100zł a reszta była za olej. Wybrałem półsyntetyk bo jak kupiłem auto to jeździło na takim oleju więc kontynuuje to. Dlaczego pytasz, powinno być na syntetyku lub mineralu? Dodam że na tym oleju wszystko działa jak należy, silnik dobrze pracuje i nie bierze oleju.
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-05-2015, 17:47   

Podepnę się pod temat tylko u mnie chodzi o tył.Grzeje się koło.Ręczny działa, zacisk ok (prowadnice i tłoczek chodzą normalnie).Przewód hamulcowy ok.Czy te ciepło może być od kończącego się łożyska piasty?Lekko szumi jak ściągnąłem zacisk i zakręciłem samą tarczą.Dziwne jest to że podczas jazdy nic nie słychać.Ktoś ma jakiś pomysł?
 
 
 
pi3otr 
Nowy Forumowicz
pi3otr


Auto: Carisma II 1.6 2004'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-05-2015, 16:59   

Centosz napisał/a:
Podepnę się pod temat tylko u mnie chodzi o tył.Grzeje się koło.Ręczny działa, zacisk ok (prowadnice i tłoczek chodzą normalnie).Przewód hamulcowy ok.Czy te ciepło może być od kończącego się łożyska piasty?Lekko szumi jak ściągnąłem zacisk i zakręciłem samą tarczą.Dziwne jest to że podczas jazdy nic nie słychać.Ktoś ma jakiś pomysł?




Faza termiczna jest po fazie szumowej i drganiowej łożyska więc teoretycznie powinno najpierw hałasować. Ale może już po prostu się zapiekło i zeszlifowało na tyle, że chodzi z dużym oporem.
Jesteś pewien, że klocki nie przycierają podczas jazdy ?
_________________
Zwykły użyszkodnik :)
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-05-2015, 19:28   

Właśnie nie przycierają bo jak by przycierały to auto nie chciało by się toczyć.W następnym tygodniu wymieniam piastę.Zobaczymy czy będzie się dalej grzało.Jak to nie pomoże to wymienię zacisk.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.