[Cari 1.9DI-D] Co to jest i czemu leje olejem ? |
Autor |
Wiadomość |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 01-02-2015, 12:55 [Cari 1.9DI-D] Co to jest i czemu leje olejem ?
|
|
|
Ostatnio zdjąłem pokrywę silnika w aucie i zauważyłem, że w jednym miejscu wszystko jest obryzgane olejem i zacząłem się zastanawiać co to jest. Poniżej wstawiam foto i dopytuję czy ktoś umie rozpoznać co to jest i co z tym zrobić żeby przestało sikać olejem na wszystko dookoła?
PS. w lewym dolnym rogu widoczna jest śruba pokrywy zaworów, czy można tą śrubę lub uszczelkę pod nią gdzieś dokupić ? Bo też z pod niej lekko cieknie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2015, 14:52
|
|
|
To jest przepustnica gasząca, czasami pomaga wymiana uszczelki przy polaczeniu z kolektorem a czasami trzeba wymienić cała przepustnice, typowa bolączka tych silników, u Ciebie nie jest źle, bywają o wiele bardziej rozszczelnione te elementy. Głównie wynika to z oleju pojawiającego się w obiegu układu dolotowego który wynika z eksploatacji silnika, może być za to odpowiedzialna turbina, odma, albo wprost same wnętrzności silnika
Częsci najlepiej kupować w sklepach specjalizujących się w częsciach do Renault bo to wlaśnie silnik Renault |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2015, 18:59
|
|
|
Wygląda na to, że to ta uszczelka, dowiadywałes się ile by kosztowała w lokalnym serwisie Renault Z tego co kojarze to cena jest zbliżona do tej z ASO |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 05-02-2015, 22:53
|
|
|
Jeszcze się nie dowiadywałem o ceny, chciałem się upewnić, że to ten element. W sobotę porozglądam się po sklepach gdzie taniej.
E: Przed chwilą sprawdziłem i mam serwis Renault po drodze do pracy więc jutro zajadę i popytam, mam nadzieje, że nie zabiją mnie ceną |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-02-2015, 01:09
|
|
|
ja mam ten sam problem i to jest jedynie wypadkowa innego problemu który ten silnik ma, tak jak robert powiedział może to być wyeksploatowane turbo które puszcza olej do dolotu ale na pocieszenie najczesciej w tym silniku jest to zawór PCV na odmie, (coś koło 300 zł) przede wszystkim sprawdz czy na jałowych obrotach nie wydmuchuje ci powietrza przez wlew oleju jezeli sie tak dzieje z dużym prawdopodobieństwem masz uszkodzoną własnie membrankę we wspomnianym zawórze PCV sama wymiana uszczelki przy przepustnicy nie na długo sie zda bo olej dalej będzie dostawał się do dolotu i po prostu będzie wybijać w innym miejscu a jak juz wszystkie szczeliny dokładnie zalepi znowu wybije przy uszczelce. mnie też czeka ta robota z niewdziecznym demontażem i czyszczeniem dokładnym całego dolotu razem z intercoolerem już na samą myśl się cieszę jeszcze jedno dodam bo usłyszałem gdzies taka teorie nie wiem na ile prawdziwą ale ponoc te silniki zalewa sie olejem przy pomocy długiej rurki którą wprowadza się przez otwór wlewu oleju az do samego konca zapobiega to przedostawaniu sie oleju właśnie do komór z których pozniej trafia do tegoż zaworu uszkadzając go. taka jakby pułapka na zasadzie: nie korzystasz z ASO - bedziesz miał problemy |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 13-06-2015, 22:33
|
|
|
Przez zawór PCV masz namyśli coś takiego http://jserv.pl/rs/zdjecia/9c0094c1.jpg ? Bo doszczelniłem uszczelkę ale teraz mam olej w przewodach, będę demontował IC i czyścił w środku. |
_________________ Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM |
|
|
|
 |
|