Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Górne mocowanie amortyzatora.
Autor Wiadomość
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2015, 09:22   Górne mocowanie amortyzatora.

Witam. Coś się moja Cari na mnie obraziła chyba :( Kilka dni temu padły "kierunki" teraz coś mi stuka i trzeszczy prawa strona, a dokładnie górne mocowanie amortyzatora. Stukanie i trzeszczenie ustaje gdy zostanie dokręcona śruba górnego mocowania amortyzatora kluczem pneumatycznym (grzechotka nie daje rady). Niestety trwa to niedługo (jakieś 10-20 km) i stukanie pojawia się na nowo. Na diagnostyce po bardzo szczegółowym sprawdzeniu wyszło, że amortyzator jak i łożysko są dobre. Tu niestety pomysły diagnosty się kończą :( Może ktoś wie co to może być? Zapomniałem jeszcze napisać, że jakieś 1,5 roku temu robiłem kompletnie przednie zawieszenie w tym sprężyny, amortyzatory, poduchy, łożyska i do tej pory wszystko było OK więc złe złożenie górnego mocowania raczej odpada (diagnosta przedstawił także taką możliwość).
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2015, 10:09   

Jak na postoju przy kręceniu kierą prawo lewo trzeszczy to bym obstawiał łożysko Macphersona.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2015, 10:15   

Też tak myślałem ale na diagnostyce wyszło że jest dobre.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2015, 10:44   

Cytat:
Też tak myślałem ale na diagnostyce wyszło że jest dobre.

Ale na jakiej diagnostyce :?: .
Teoretycznie jak trzeszczy przy skręcaniu to powinno być łożysko.
Najlepiej rozkręcić i zobaczyć jak wygląda.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2015, 11:24   

W stacji kontroli pojazdów (nie powiem bo gościu się przyłożył ponad planowo).
Trzeszczy też przy jeździe na wprost przy kołysaniu się samochodu.
Mam zamiar to rozebrać, ale mechanika mam umówionego ale dopiero na środę.
Mam jeszcze pytanie czy może się coś stać (w sensie czy się coś nie urwie czy coś innego nie stanie) jak nie będę miał gdzie i jak dokręcić tego górnego mocowania?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2015, 11:32   

Cytat:
Mam jeszcze pytanie czy może się coś stać (w sensie czy się coś nie urwie czy coś innego nie stanie) jak nie będę miał gdzie i jak dokręcić tego górnego mocowania?

U mnie łożysko uległo biodegradacji, po rozkręceniu Macphersona go już nie było :shock: .
Da się jeździć ale to bardzo irytujące i możesz dodatkowo uszkodzić oporę i górne mocowanie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2015, 11:54   

To niedobrze :( A może ma ktoś pomysł jak to dokręcić samemu bez klucza pneumatycznego. Jak kręcę grzechotką tą nakrętkę górnego mocowania amorka to mi się kręci razem ze środkiem :( a w niedzielę raczej działającego warsztatu nie znajdę (a mam bardzo ważny wyjazd ok 100km)
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-08-2015, 13:25   

nie chce ciebie martwić ale to najgorsza z rzeczy która mogłeś zrobić, teraz już możesz być pewny że łożysko masz do wymiany tam to łożysko w wersji poliftowej to jest krótko mówiąc żart! jest to łożysko ślizgowe składające się z dwóch pierścieni plastikowych bez elementów tocznych, prawdopodobnie jakieś tworzywo typu winyl, ternamid albo teflon dobijając to łożysko kluczem trwale deformujesz je i przez to uszkadzasz tam jest specyficzny moment nie pamiętam gdzie ale w którymś z suplementów powinien być moment właśnie do tej śruby w wersji poliftowej ja się niestety nie mogę doszukać
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-08-2015, 23:16   

niby jest moment dokręcania, ale trzeba by mieć klucz dynamometryczny który pozwoli na zablokowanie ruchu tłoczyska amortyzatora, którego zwykle mało kto posiada, wystarczy z wyczuciem dokręcić kluczem oczkowym + imbusowy z tego co pamiętam
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-08-2015, 08:55   

Oczkowy tam nie podejdzie (próbowałem, nakrętka jest wpuszczona w kielich) tylko nasadowy, ale czym przytrzymać śrubę (górę amortyzatora)???
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-08-2015, 09:50   

morgan28b napisał/a:
ale czym przytrzymać śrubę (górę amortyzatora)???

Są specjalne uchwyty, ale do tego musisz mieć raczej zdemontowany Mcpherson :wink: .



_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-08-2015, 10:41   

Czyli jednak muszę poczekać na wizytę u mechanika :(
Po wizycie dam znać co było o ile będzie wiadomo :(
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 23-08-2015, 11:11   

Klucz oczkowy miałem na myśl, używając go po wyjęciu kolumny mcphersona, przypomniało mi się jeszcze że są klucze nasadowe długie które można trzymać kluczem płaskim, wtedy można (chyba) imbusem zablokować tłoczysko amortyzatora :wink:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-08-2015, 14:31   

z tego co pamiętam u góry tłoczyska jest z dwóch stron podfrezowanie w które pasuje klucz płaski 8 albo 9 mm tym blokujemy tłoczysko żeby się nie obracało następnie dociągamy delikatnie kluczem oczkowym ale nie płaskim tylko odsadzonym bo ta śruba faktycznie jest głęboko osadzona i później jak już jest opór taki że nie trzeba kontrować tym małym kluczem 8-9 mm to montujemy całego McPhersona opuszczamy samochód następnie zakładamy klucz zwykły nasadowy na klucz dynamometryczny i powinniśmy już dociągnąć ja tak robiłem X razy i zawsze dało radę.

[ Dodano: 23-08-2015, 14:36 ]
ewentualnie jak ktoś nie ma klucza dynamometrycznego to dociągnąć ręcznie ale z wyczuciem nie tak jak szpilki od koła tam ma być lekki opór jak będzie za słabo to najwyżej będzie na jeździe próbnej stukać wtedy wiadomo że trzeba dociągnąć jeszcze troszeczkę i tyle w temacie
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-08-2015, 14:53   

rasiak1980 napisał/a:
z tego co pamiętam u góry tłoczyska jest z dwóch stron podfrezowanie w które pasuje klucz płaski 8 albo 9 mm tym blokujemy tłoczysko żeby się nie obracało

Ja mam dziurę na torxa, ale widziałem też zaklepane i na imbusa.
Bizi78 napisał/a:
Są specjalne uchwyty
ja bym założył gumę od stabilizatora na tłoczysko i francuzem albo żabą złapał, jak nie puści to tylko pneumat zostaje.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.