Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to jest z tymi skrzyniami ?
Autor Wiadomość
rademenes91 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford Fiesta
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 1
Skąd: Żory
Wysłany: 15-09-2015, 20:03   Jak to jest z tymi skrzyniami ?

Witam serdecznie! Jako, że przyszedł czas na zmianę auta, zainteresowałem się niezauważalną przeze mnie do tej pory Carismą. Konkretnie zaciekawiła mnie wersja "po modernizacji" z silnikiem 1.8 GDI. W internecie wyczytałem jednak dość sporo tematów dotyczących awarii skrzyń biegów, a konkretnie tak zwanych tulejek. Nie znalazłem jednak do tej pory kilku podstawowych i ważnych dla mnie informacji, dlatego proszę o ewentualne potwierdzenie tego co napiszę lub wyprowadzenie mnie z błędu.
1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ?
2. Z tego co ustaliłem, w Carismach były montowane skrzynie pochodzące od Renault oraz japońskie. Do 1.8 GDI montowana była tylko któraś z nich czy obydwie ? Jeśli obydwie, to od czego zależy jaka skrzynia została zamontowana (rok produkcji, wyposażenie) ?
3. Problem szybko zużywających się tulejek dotyczy jedynie skrzyń Renault, czy również japońskich ?
4. Ponoć różnicę pomiędzy skrzynią Renault, a japońską można rozpoznać po umiejscowieniu biegu wstecznego, tj. w japońskiej bieg wsteczny znajduje się po prawej stronie biegu czwartego, a w Renault po lewej stronie biegu pierwszego i dodatkowo jest "podnoszony". Czy mam rację ?

I na koniec może jeszcze zapytam o opinię o samym silniku 1.8 GDI. Czy jest on jakoś szczególnie awaryjny, ma jakieś czułe punkty, jakieś bolączki, jakie są ewentualne koszta podstawowych lub często występujących napraw i czy wymaga on jakiejś "specjalnej troski" ? Mam na myśli coś więcej niż regularne wymiany wszystkich niezbędnych części. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2015, 20:08   

rademenes91 napisał/a:
1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ?
Silnik GDI ma skrzynie japońską i tam sterowanie jest wykonane za pomoca linek, jej przypadłością mogą być łożyska wewnątrz skrzyni.
Japońska skrzynia ma wsteczny pod "5"tym biegiem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-09-2015, 20:38   

Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami.
Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-09-2015, 21:11   

plecho1 napisał/a:
Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami.

Oraz z przedliftowym 1.8 SOHC:)
Cytat:
Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6

Gdyby rademenes91 chciał przedliftową Carismę, to także 1,8 SOHC (115 KM) lub 1.8 MSX (140 KM), ale ten drugi jest rzadko dostępny.
No ale skoro ma być polift...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.