Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośność OIII 2.0 4WD CVT
Autor Wiadomość
tml 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Zafira
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-07-2015, 22:22   Głośność OIII 2.0 4WD CVT

Witam,
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym Forum chciałbym się przywitać! No to witam :)

Byłem dziś na jeździe próbnej OIII 2.0 4WD CVT w krakowskim salonie, śmignąłem trochę po mieście i trochę po autostradzie. Chciałem sprawdzić jaki hałas panuje w samochodzi przy prędkościach powyżej 120km/h, bo dość często jeżdżę w długie trasy i wydaje mi się, że przy 130-140km/h było nieakceptowalnie głośno, dużo bardziej niż w mojej Zafirze 2.0 diesel.

Nie jestem teraz pewien, bo to pierwsza jazda była, sporo nowych opcji i rzeczy, nieznajomość samochodu itd - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że silnik pracował wówczas na obrotach powyżej 3-4 tys, nie wiem czy skrzynka przeskoczyła na 6-ty bieg, czy żyłowała jeszcze na 5-tym. Po 6-biegowej skrzyni spodziewałbym się co najmniej zejścia do 2.5 tyś przy tych 140km/h, w końcu do prędkości maksymalnej rzędu 190km/h jakiś zapas obrotów silnik powinien jeszcze mieć...

Jakie są Wasze obserwacje i wrażenia z jazdy prędkościami 120-150km/h w kontekście właśnie głośności w kabinie?

Pozdrawiam,
Tomek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2015, 22:57   

W CVT w trybie automatycznym nie ma biegów... To płynne przełożenie. Pooglądaj sobie na YouTube jak to działa.

A obroty są ustalane tak aby zbalansować moc silnika i opory (toczenia/powietrza). Niestety są głosy, że ten silnik przy tej skrzyni to trochę za mało jak na tak duże auto.
 
 
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 12-07-2015, 18:21   

Ta benzyna jest za słaba do O III, niby moc ta sama co diesel, ale moment obrotowy słabiutki i wysoko. Jak chcesz benzynę to raczej celuj w manual, bo CVT tak mają, że silnik jest przy nich dość głośny, poza tym (to moje zdanie) ta skrzynia odbiera część mocy z silnika.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2015, 21:24   

Ja mam 2.4 cvt OII i nie wyobrażam sobie słabszego silnika przy tak ciężkim klocku, a OIII jest chyba jeszcze cięższy???
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-07-2015, 18:29   

Kolego OIII jest odchudzony i na pewno lżejszy o ok. 100 kg od OII.
Jezeli chodzi o głośność, to sam jeżdżę czasem w dłuższe trasy i nie odczuwam strasznych hałasów, bynajmniej w granicach 130 km/h. Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-07-2015, 21:29   

Wiesz, ja ostatnio wsiadłem do Kia Ceed w dizlu i powiem Ci, że jest tam dużo ciszej niż w moim Outlanderze. OIII jest wielkim klocem i jeśli nie poprawili wyciszenia, to sądzę, że lepiej niż w OII nie jest, a moc silnika kwestią gustu - dla mnie 2.4 ledwo wystarcza, dla Ciebie 2.0 może być za dużo. Ważne byś był zadowolony.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
xytras31
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2015, 09:07   

DATSUN napisał/a:
Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę.
hej podepnę się pod temat - jeżdżę teraz OII w 2.0 DID po lifcie,,,czy możesz z racji użytkowania OIII CVT napisać o średnim zużyciu paliwa miasto / trasa - jak oceniasz te skrzynię i czy miałeś jakieś problemy ? - generalnie jeżdże spokojnie i sądzę że ok. 75% to miasto- ale kilka razy w roku robie trasy po 3-4 tys. km - przez 5 lat przejechałem 163 tys.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.