Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania (silnika?) na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-11-2015, 10:04   Drgania (silnika?) na niskich obrotach

Witajcie. Moze ktos mial podobny problem z miskiem. Pajero w automacie 3.2did z 2003 roku, po serwisie pompy w Parchowie, zalany olejem 5w30(kiepski wybor, kiepskiego mechanika). Olej w skrzyni o dobrych parametrach, firma tez ok. Otoz ma on obroty okolo 850 na biegu jalowym. Po wrzuceniu w tryb Drive nieznacznie spadaja. Tak bylo od naprawy u Zbyszka. Ostatnio nasilily sie wibracje ktore juz wczesniej byly odczuwalne. Na zimnym trzesie nim tak jakby kolo dwumasowe bylo na wykonczeniu. Po rozgrzaniu jest lepiej, chociaz lekkie wibracje daje sie wyczuc. Dodam ze czasami po nieco szybszym wytraceniu predkosci, trzesie nim(wibracje sa lekkie, wyczuwalne tylko dla 1 rzedu siedzen), a po chwili wibracje ustaja. Tak jakby to sprzeglo hydrokinetyczne bylo zle wywazone i przenosilo drgania na bude. Dodam ze olej w skrzyni jak nowy(ma moze z 10k km). Ten olej w silniku, powinienem go wymienic na 10w40? Czy obroty silnika mam prawidlowe, wszyscy macie okolo 850 na jalowym i nieco nizsze na D?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-11-2015, 15:12   

Olej w tym przypadku nie ma większego znaczenia.
trzęsie na postoju czy w czasie jazdy?
Obroty zawsze spadają po wrzuceniu "D' Lub "R"

[ Dodano: 12-11-2015, 15:32 ]
Po drugie w tych modelach zdarzało się że uszkodzeniu ulegało koło zamachowe do tego stopnia że odrywało się od środka tego koła przykręconego do wału.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-11-2015, 22:15   

Może to moje subiektywne odczucie, ale tak obroty zawsze spadaja przy przelaczeniu skrzyni w tryb pracy, czy D, lub R- delikatnie, ale jednak. Może inaczej opiszę. Po przełączeniu na D nawet z zewnątrz słychać, że silnik nie chodzi tak równo jak na P. Automat nawala? Jak na w miare prostej drodze ruszę bez dodawania gazu to lekko, ale jednak poszarpuje.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-11-2015, 22:49   

I proszę napisać czy na postoju czy w czasie jazdy są te wibracje?
Wysłałem PW
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-11-2015, 10:54   

Na postoju. W sumie jest cos jeszcze, nie wiem czy traktowac to jako objaw. Jak jest kompletnie zimny, to po odpaleniu i wrzuceniu R(wyjazd z garazu rano), to zanim ruszy skrzynia minie z dobre 10s. Chyba ze doda sie gazu wtedy lapie. Nie wiem czy tak powinno byc, czy nie...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-11-2015, 17:18   

to znaczy że zapieczone są elektrozawory sterujące w skrzyni biegów. Trzeba je szybko przeczyścić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-11-2015, 21:09   

One sa pod miska olejowa skrzyni? A co z wibracjami i innym odglosie po wrzuceniu D?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-11-2015, 07:56   

Pod miską olejową do niego przykręcany jest filtr oleju.
wibracje mogą ustąpić po naprawie sterownika.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-11-2015, 20:04   

W sumie nigdy nie myślałem że jest to problem. Nigdy wcześniej nie miałem automatu tylko Pajero (wcześniej miałem III z 2005 roku z przebiegiem powyżej 250k). W tamtym egzemplarzu również zawsze rano jak silnik i skrzynia była zimna trzeba było odczekać dobrą chwilę zanim samochód zaczął cofać. Co do wibracji po zahamowaniu to ciężko to wytłumaczyć.
Czasami po spokojnym czy nieco bardziej agresywnym hamowaniu do zera skrzynia się "wysprzęgla" czuć jakby samochodem miało rzucić do przodu gdybym nie miał hamulca. Coś jak za wcześniej puszczone sprzęgło przy gaszeniu samochodu z ręczną skrzynią biegów. Jest to dziwne uczucie bo to coś rodzaju wibracji ale na pewno ze skrzyni. Spróbuje zamontować kamerę gdzieś na desce i może uda mi sie udokumentować te "wibracje" i dźwięk silnika przy tej sytuacji.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 16-11-2015, 22:53   

Zakatek napisał/a:
Czasami po spokojnym czy nieco bardziej agresywnym hamowaniu do zera skrzynia się "wysprzęgla" czuć jakby samochodem miało rzucić do przodu gdybym nie miał hamulca. Coś jak za wcześniej puszczone sprzęgło przy gaszeniu samochodu z ręczną skrzynią biegów.

Zawór/zawory reagują z opóźnieniem na sygnały ze sterownika. Przyczyną może być przytarcie z powodu, jak napisał Zbyszek - zapieczenia. Przy założeniu, że sterownik nie szwankuje.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-11-2015, 22:10   

Czyli jest to do zrobienia w domowym zaciszu? Czy u Ciebie tez tak jest ze po wrzuceniu na D silnik chodzi jakby mniej aksamitnie(slabe okreslenie przy traktorze). Wibracje na postoju po jezdzie i jeszcze przed ruszeniem, oraz nierowne przyspieszanie auta na rownym podlozu bez dodawania gazu, zamiast rowna predkoscia, to tak jakby cos go tlumilo i rozpedza sie jakby pulsacyjnie. Oczywiscie wady przeze mnie wymienione sa minimalne, ale czy moga sie poglebic i co wazniejsze czy to moze byc wina tych eektrozaworow?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 18-11-2015, 17:24   

Określenie "wibracje" można rozumieć różnie...

Zakatek napisał/a:
Spróbuje zamontować kamerę gdzieś na desce i może uda mi sie udokumentować te "wibracje" i dźwięk silnika przy tej sytuacji.

To może pomóc w diagnozie - czekamy. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-11-2015, 08:11   

Zanim rozgrzeje się olej może przez to że zacinają się elektrozawory, może być tak że dwa biegi chce wbić na raz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.