Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
blokada mostu
Autor Wiadomość
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
  Wysłany: 15-11-2015, 21:46   blokada mostu

Witam wszystkich.
Niedawno stałem się posiadaczem montero sport 3.5 awd bez blokad dyfr i mostów.
Podczas jednej przejadzki off-road zawisło mi jedno koło i ledwo co wyjechałem.
Zastanawiam się czy warto zamontować blokade tylnego mostu arb ?
Koszt duży coś ok 5.5 -6.5 tyś.
Jeżdze 2/3 asfalt 1/3 off road -bieszczady.
Na pewno musze kupić nowe opony .
Ale czy może są jakieś tańsze blokady i czy może zainwestować lepiej w zawieszenie ?
I czy przy montażu arb nie będzie trzeba wzmacniacz tylnej osi?

Dzięki za odp.
Pozdrawiam
Damian
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-11-2015, 22:21   

damianowy napisał/a:
Zastanawiam się czy warto zamontować blokade tylnego mostu arb ?
nie warto :) U siebie zamontowałem daaawno temu i użyłem może parę razy. Kasę lepiej przeznaczyć na odpowiednie opony i na jakiś kurs/szkolenie. Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
Wysłany: 16-11-2015, 10:06   

Pewnie nie warto, ale u siebie chociaż masz blokade centr dyfr a u mnie goło. zastanawiam się czy odpowiednie auto kupiłem...
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2015, 13:08   

damianowy napisał/a:
Pewnie nie warto, ale u siebie chociaż masz blokade centr dyfr a u mnie goło. zastanawiam się czy odpowiednie auto kupiłem...


To masz w tym Sporcie SuprSelect? Z tego co mi się obiło o uszy w Sportach montowano EasySelect czyli spinany na sztywno 50/50
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
Wysłany: 16-11-2015, 13:35   

ja tam mam easy select , jawaldek ma chyba super i blokade
Wysłałem do seriwsu 4x4 zapytanie o blokade mostu zobaczymy na ile wycenią.
a opony na asfalt .-błoto - śnieg które sądzicie że będą najlepsze?
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2015, 14:31   

damianowy napisał/a:
ja tam mam easy select , jawaldek ma chyba super i blokade


Jeżeli masz ES to w takim razie nie potrzebujesz żadnej blokady centralnego dyfra. Jak pisałem wcześniej przy załączeniu napędu na 4 moc przenoszona jest 50/50 między tył i przód
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 16-11-2015, 16:16   

Może się zdecyduj czy masz AWD czy Easy Select.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-11-2015, 16:37   

Heilsberg napisał/a:
Może się zdecyduj czy masz AWD czy Easy Select
a może trzeba damianowy naprowadzić, może to Jego pierwszy taki samochód :D
damianowy Blokadę mam dołożoną mechaniczną
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
Wysłany: 17-11-2015, 09:10   

to jaką mam skrzynię .bo nie wiem na pewno jest awd
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-11-2015, 10:59   

damianowy napisał/a:
to jaką mam skrzynię .bo nie wiem na pewno jest awd
podaj może nr VIN ->> biegli w temacie rozszyfrują co to za ptica ;) zerknij może też na stronę https://pajero.org.pl/index.php?id=modele
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 17-11-2015, 13:18   

Jeśli masz na drążku napędów AWD-4H-4L to masz AWD.
Jeśli masz na drążku napędów 2H-4H-4L to masz Easy Select.
W tym pierwszym wypadku nie wiem jak jest z centralnym mechanizmem różnicowym bo to w Europie rzadkość. Prawdopodobnie jest CD, blokowalny w pozycjach 4H i 4L ale nie wiem czy mechanicznie czy przez jakieś LSD. Nie mam nawet pojęcia jaki tam jest reduktor i czy jest. W drugim wypadku CD nie istnieje czyli tak, jakby zawsze był zablokowany.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
Wysłany: 17-11-2015, 21:55   

Na pewno mam awd i na biegach i na bagażniku.
w usa wyczytałem taki tekst :

For more extreme conditions, drivers can shift into part-time 4WD as well as low-range 4WD. Part-time 4WD uses a locked center differential to ensure power is being distributed equally between front and rear axles.

Z tego wychodzi że przy 4 h i 4l jest zblokowany centralny mechanizm różnicowy ?
link
http://www.carmax.com/enu...-sport-898.html

To jakie te oponki polecacie ?

Dzieki
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-11-2015, 00:00   

Z tego wychodzi. Przy zblokowanym CD musiałbyś dwa koła po jednym na oś mieć bez trakcji. Dlatego sądzę, że dorabianie jakiejkolwiek blokady nie ma większego sensu.

Opony - Goodyear Wrangler Duratrack a jak biedniej to Cooper Discoverer STT.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-11-2015, 09:31   

damianowy napisał/a:
Jeżdze 2/3 asfalt 1/3 off road -bieszczady
spokojnie wystarczą AT :) Porównanie http://www.sklepopon.com/...-i-suva-51.html
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
damianowy 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport 04 ls awd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Góry
Wysłany: 18-11-2015, 20:16   

Więc na 4h i 4l mam zblokowany cd ,czyli jak jedno koło będzie wisieć w powietrzu to reszta będzie się kręcić czy tylko jedno z drugiej osi ? bo nie rozumiem.

wrangler duratrac będą chyba dobre.
Ostatnio zmieniony przez damianowy 18-11-2015, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.