Progi pod hi lifta |
Autor |
Wiadomość |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 12-02-2016, 15:48 Progi pod hi lifta
|
|
|
Wystrugałem progi pod hilifta, oryginalne festyniarskie parapety zostały zdemontowane . Teraz pytanie jak zamocować do ramy nowe progi, spawać , wiercić wspawać tuleje i skręcać czy może zrobić obejmę i skręcać. Jakie za i przeciw konkretnym rozwiązaniom. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Stopiw Garage
Nowy Forumowicz
Auto: JGC II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 8 Skąd: Rogów
|
Wysłany: 12-02-2016, 22:00
|
|
|
częściowa obejma dodatkowo w ramie nitonakrętki po 4 na każdym ramieniu i nie do zerwania |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 12-02-2016, 22:07
|
|
|
Mam koncepcję na coś w rodzaju litery L , jaką średnicę nitonakrętek dać 10 , 12 mm. Może dać mocno spasowane C i dopiero cztery otwory i skręcić. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Stopiw Garage
Nowy Forumowicz
Auto: JGC II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 8 Skąd: Rogów
|
Wysłany: 16-02-2016, 20:23
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Mam koncepcję na coś w rodzaju litery L , jaką średnicę nitonakrętek dać 10 , 12 mm. Może dać mocno spasowane C i dopiero cztery otwory i skręcić. |
tutaj jest częśc fot z naszej realizacji https://www.facebook.com/...80585753&type=3 ,nitonakrętki sa pod srubę m10 po 4 na każde ramie a obejma ciasno wchodzi od dołu pod ramę i potem dokręcamy śruby wszystko trzyma mocno |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
|
|
|
 |
somer
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi L 200 (2011r)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: Zebrzydowice
|
Wysłany: 01-03-2016, 21:29
|
|
|
najpierw daj do ocynku |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 01-03-2016, 21:55
|
|
|
Poszły do śrutowania , podkład i proszek . Już zamontowane . Teraz biorę na warsztat tylny zderzak , najważniejszy element czyli hitch bamper doleciał z juseja . Zderzak pójdzie najpierw do ocynku. Jest z czego czerpać inspirację https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=800 |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 02-03-2016, 01:29
|
|
|
To się lepiej tymi zderzakami nie inspiruj bo wszystkie są bezsensownie rozwiązane i nie pozwalają na opuszczenie tylnej klapy całkowicie w dół. Pogadaj trochę z właścicielami pikapów, którzy muszą sięgnąć na koniec paki kiedy mają poziomo rozłożoną klapę bo w dół się nie da bo ogranicza zderzak. Wszystkie te zderzaki projektują kolesie nie mający pojęcia o używaniu pikapa na co dzień. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
somer
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi L 200 (2011r)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: Zebrzydowice
|
Wysłany: 02-03-2016, 07:15
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | To się lepiej tymi zderzakami nie inspiruj bo wszystkie są bezsensownie rozwiązane i nie pozwalają na opuszczenie tylnej klapy całkowicie w dół. Pogadaj trochę z właścicielami pikapów, którzy muszą sięgnąć na koniec paki kiedy mają poziomo rozłożoną klapę bo w dół się nie da bo ogranicza zderzak. Wszystkie te zderzaki projektują kolesie nie mający pojęcia o używaniu pikapa na co dzień. |
ale w mojej elce i tak się nie otwiera w dół,bo są przykręcone ograniczniki i sama konstrukcja zawiasu to uniemożliwia.Poza tym nawet fabryczny zderzak też przeszkadza.
Poza tym ważniejszy jest stalowy zderzak z przodu.
[ Dodano: 02-03-2016, 07:18 ]
[quote="Zuzia"]Poszły do śrutowania , podkład i proszek . Już zamontowane . Teraz biorę na warsztat tylny zderzak , najważniejszy element czyli hitch bamper doleciał z juseja . Zderzak pójdzie najpierw do ocynku. Jest z czego czerpać inspirację
Szkoda.Mi po ostatnim spotkaniu z kamieniami pozostał tylko ocynk.Szkoda kasy na proszek.
Lepiej ocynk i raptor.Łatwiej naprawić uszkodzenia. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 02-03-2016, 07:51
|
|
|
Tylna burta u mnie też nie jest otwierana o 180 stopni, paletę pakuję widlakiem (jak muszę). I tak po zderzaku zrobię system szuflad, u mnie jeżdżą tylko drobne narzędzia w skrzyniach. Z przodu stali nie potrzebuję , płyta i wyciągarka schowa się w oryginalnym zderzaku. Do ekstremalnych wygłupów przerabiam jimmiego. Czasem muszę wjechać i wyjechać w miejsce gdzie haczę belką od zderzaka i dlatego podnoszę całą konstrukcję do góry. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 02-03-2016, 11:06
|
|
|
Dlatego właśnie robienie tylnego zderzaka to jedyna okazja by poprawić fabrykę i zrobić to tak jak było do 2005 roku kiedy tylna burta otwierała się w dół bez problemu. Potem jakiś konstruktor za dychę wpadł na "świetny" pomysł by to "ulepszyć". |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|