Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3W]Lancer gubi śruby :)
Autor Wiadomość
HemaN 
Nowy Forumowicz

Auto: [CS3W] 1.6 4G18 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-06-2019, 13:30   [CS3W]Lancer gubi śruby :)

W tylnych drzwiach w ich dolnej tylnej części są śruby cynkowane na żółto. W moim Lancerze taka śruba na lewych drzwiach zaczęła się wykręcać, więc chciałem ją dokręcić, żeby nie zaczęła mi rysować nadkola. Ale przy próbie dokręcenia po prostu się urwała/ukręciła i teraz coś mi lata i się tłucze we wnętrzu drzwi :) .



Przeglądając ASA znalazłem rysunek drzwi, ale jest on dość skomplikowany i nie jestem pewien czy to jest dokładnie ta śruba (MS240041?):




Z tego rysunku wynika, że MS240041 trzyma szynę prowadzącą szybę, ale nie jest to jedyna śruba trzymająca tą szynę, a u mnie ewidentnie coś całkiem odpadło i wala się we wnętrzu drzwi. Profilaktycznie zablokowałem pasażerom możliwość sterowania szybami. Oczywiście mógłbym po prostu rozebrać drzwi i zobaczyć co odpadło, ale chciałbym najpierw kupić taką śrubę i zrobić to za jednym rozebraniem drzwi.

EDIT: W końcu znalazłem chwilkę czasu na zajęcie się tematem. Po rozebraniu drzwi okazało się, że górna śruba trzymająca szynę została ukręcona i jakiś druciarz byle jak, pod kątem i nie w osi wkręcił blachowkręt.....



Przy czym zrobił to tak krzywo, że rozwiercenie otworu i przegwintowanie go było niewykonalne, ewentualnie na M10 może by się udało. Dodatkowo blachowkręt był wkręcony tylko na kilka obrotów, więc po ukręceniu dolnej śruby całość po prostu bujała się na blachowkręcie powodując stuki przy zakrętach i zamykaniu drzwi. Domyślam się, że "fachowiec" zrobił to celowo, ponieważ źle wkręcił blachowkręt więc cała szyna była w złej pozycji i aby szyba nie rozsypała się w drobny mak poluzował też dolną śrubę. Taki układ samonastawny.... Kupiłem i wymieniłem nową szynę i dwie śruby - teraz jest wreszcie tak jak fabryka przewidziała :) .
_________________
1996 - 2009 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2007 - 2013 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2010 - 2012 - Octavia 1U2 1.6 8V AEE
2013 - 2017 - Ibiza 6L1 1.4 16V BBY - nigdy więcej szrotu z grupy VAG!
2017 - Lancer CS3W 1.6 16V 4G18 - tak się powinno robić samochody!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.