Przegląd instalacji LPG |
Autor |
Wiadomość |
MarPod
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 141 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 04-01-2016, 13:25 Przegląd instalacji LPG
|
|
|
Witam
Mam w moim MSS instalację gazową już 2 lata i zbliża się przegląd auta czy trzeba osobno robić przegląd techniczny i gazowy ? Ile kosztuje przeglad instalacji LPG ?
Dzięki. Do Siego Roku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-01-2016, 14:03
|
|
|
Za przegląd auta wraz z LPG w SKP płacisz około 162zł.
Co do konkretnego przeglądu instalacji (wymiana filtrów, podpięcie kompa itp.) to musisz podjechać do gaziarza, oczywiście jeśli jest jeszcze na gwarancji . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-01-2016, 17:44
|
|
|
Nawet jeśli nie jest już na gwarancji to przegląd takiej instalacji powinno się robić co około 10 - 15 tys km dla własnego bezpieczeństwa oraz dla bezpieczeństwa innych oraz dla dobra silnika. Przegląd instalacji u gazownika to koszt około 100zł, na przeglądzie powinny być wymienione filtry, sprawdzona powinna być szczelność oraz poprawność działania i w razie potrzeby powinna zostać przeprowadzona regulacja instalacji lub inne wymagane czynności serwisowe jeśli jest taka potrzeba. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 05-04-2016, 16:06
|
|
|
Co ile wymieniacie filtr fazy ciekłej i lotnej?
Czy robicie to sami? Czy u gaziarza? Jaki ponosicie koszt |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2016, 17:23
|
|
|
Wymieniam sam co 10 tys km wraz z olejem i innymi filtrami. Wkład filtra fazy ciekłej kosztuje coś koło 3zł a lotnej też sam wkład 8zł. Filtr fazy lotnej to Czaja Blaster. Dobre ceny ma sklep Jacuś. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 06-04-2016, 09:11
|
|
|
Ceny rzeczywiście mają niskie.
Filtr fazy lotnej F782 Stag za 9.50zł (z tym nie miałem problemu gdyz jest na wierzchu i widoczne są oznaczenia). Gorzej miałem z filtrem fazy ciekłej. Napisałem do nich wczoraj wysyłając zdjęcia reduktora i spisałem oznaczenia. W ten sam dzień rozszyfrowali mi reduktor i wysłali link do filtrów( szybko). Ten akurat to F39 Filtr fazy ciekłej Tomasetto AT07 AT09 oringi ALASKA =6zł
Plecho1 podaj mi proszę krótką instrukcję wymiany?
Chce zakręcić zawór w butli, następnie odpalić auto na gazie niech wypali resztki. Wymienić fazy lotnej a potem fazy ciekłej. Czy duże jest ciśnienie w przewodach przy zdejmowaniu filtra fazy lotnej? Mam juz okulary plastikowe;). Czy duże jest ciśnienie w reduktorze?, czy nie wystrzeli tego dekielka z 3 imbusami do góry w powietrze? Oczywiście wszystko będę robił powoli z wyczuciem. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Jakie sa objawy zużycia tych filtrów? Szarpie?
Czy rzeczywiście z praktyki miałeś zanieczyszczone po 10tys km? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-04-2016, 21:31
|
|
|
Ciśnienie fazy lotnej to około 1 bar więc niewiele. Ciśnienie fazy ciekłej jest wyższe więc najpierw popuść śruby trzymające dekiel filtra aby gaz uciekł i dopiero wtedy całkiem go zdemontuj.
Jak jest dobry filtr fazy lotnej to na wlocie powinno być widać zanieczyszczenia a wylot powinien być czysty. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 10-04-2016, 20:58
|
|
|
Nowy filtr Fazy lotnej mam z czarnej gąbki ciężko zauwazyć zanieczyszczenia. Czy odpinałeś napięcie ,kabelki, (wsuwki) od reduktora przed poluzowaniem śrub do filtra fazy ciekłej? Chodzi o niebieską kostkę
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2016, 21:58
|
|
|
Jeśli auto jest zgłaszane to napięcia nie powinno być. Jeśli zakręcisz zaworek na wielozaworze to nie trzeba nic odłączać. Tylko najpierw popuść śruby trzymające pokrywę filtra żeby delikatnie wypuścić gaz i najlepiej to robić na dworze. |
|
|
|
 |
|