Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd instalacji LPG
Autor Wiadomość
MarPod 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 141
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 04-01-2016, 13:25   Przegląd instalacji LPG

Witam

Mam w moim MSS instalację gazową już 2 lata i zbliża się przegląd auta czy trzeba osobno robić przegląd techniczny i gazowy ? Ile kosztuje przeglad instalacji LPG ?

Dzięki. Do Siego Roku
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-01-2016, 14:03   

Za przegląd auta wraz z LPG w SKP płacisz około 162zł.
Co do konkretnego przeglądu instalacji (wymiana filtrów, podpięcie kompa itp.) to musisz podjechać do gaziarza, oczywiście jeśli jest jeszcze na gwarancji :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2016, 17:44   

Nawet jeśli nie jest już na gwarancji to przegląd takiej instalacji powinno się robić co około 10 - 15 tys km dla własnego bezpieczeństwa oraz dla bezpieczeństwa innych oraz dla dobra silnika. Przegląd instalacji u gazownika to koszt około 100zł, na przeglądzie powinny być wymienione filtry, sprawdzona powinna być szczelność oraz poprawność działania i w razie potrzeby powinna zostać przeprowadzona regulacja instalacji lub inne wymagane czynności serwisowe jeśli jest taka potrzeba.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-04-2016, 16:06   

Co ile wymieniacie filtr fazy ciekłej i lotnej?
Czy robicie to sami? Czy u gaziarza? Jaki ponosicie koszt
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-04-2016, 17:23   

Wymieniam sam co 10 tys km wraz z olejem i innymi filtrami. Wkład filtra fazy ciekłej kosztuje coś koło 3zł a lotnej też sam wkład 8zł. Filtr fazy lotnej to Czaja Blaster. Dobre ceny ma sklep Jacuś.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 06-04-2016, 09:11   

Ceny rzeczywiście mają niskie.
Filtr fazy lotnej F782 Stag za 9.50zł (z tym nie miałem problemu gdyz jest na wierzchu i widoczne są oznaczenia). Gorzej miałem z filtrem fazy ciekłej. Napisałem do nich wczoraj wysyłając zdjęcia reduktora i spisałem oznaczenia. W ten sam dzień rozszyfrowali mi reduktor i wysłali link do filtrów( szybko). Ten akurat to F39 Filtr fazy ciekłej Tomasetto AT07 AT09 oringi ALASKA =6zł

Plecho1 podaj mi proszę krótką instrukcję wymiany?
Chce zakręcić zawór w butli, następnie odpalić auto na gazie niech wypali resztki. Wymienić fazy lotnej a potem fazy ciekłej. Czy duże jest ciśnienie w przewodach przy zdejmowaniu filtra fazy lotnej? Mam juz okulary plastikowe;). Czy duże jest ciśnienie w reduktorze?, czy nie wystrzeli tego dekielka z 3 imbusami do góry w powietrze? Oczywiście wszystko będę robił powoli z wyczuciem. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

Jakie sa objawy zużycia tych filtrów? Szarpie?
Czy rzeczywiście z praktyki miałeś zanieczyszczone po 10tys km?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-04-2016, 21:31   

Ciśnienie fazy lotnej to około 1 bar więc niewiele. Ciśnienie fazy ciekłej jest wyższe więc najpierw popuść śruby trzymające dekiel filtra aby gaz uciekł i dopiero wtedy całkiem go zdemontuj.
Jak jest dobry filtr fazy lotnej to na wlocie powinno być widać zanieczyszczenia a wylot powinien być czysty.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 10-04-2016, 20:58   

Nowy filtr Fazy lotnej mam z czarnej gąbki ciężko zauwazyć zanieczyszczenia. Czy odpinałeś napięcie ,kabelki, (wsuwki) od reduktora przed poluzowaniem śrub do filtra fazy ciekłej? Chodzi o niebieską kostkę

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-04-2016, 21:58   

Jeśli auto jest zgłaszane to napięcia nie powinno być. Jeśli zakręcisz zaworek na wielozaworze to nie trzeba nic odłączać. Tylko najpierw popuść śruby trzymające pokrywę filtra żeby delikatnie wypuścić gaz i najlepiej to robić na dworze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.