Koniec tarcz przednich |
Autor |
Wiadomość |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 14-08-2014, 12:14 Koniec tarcz przednich
|
|
|
Panowie straszne mam bicia na tarczach przednich podczas hamowania z większych prędkości.
Nosze sie z zamiarem zakupu kompletu nowych i proszę o opinie może ktoś z kolegów montował coś podobnego?I dodatkowe pytanie czy w naszych pojazdach jest czujnik zużycia klocków ?
http://allegro.pl/tarcze-...4487398056.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-08-2014, 13:17
|
|
|
odpuść sobie takie wynalazki. Klocki TRW - to zwykłe standardowe klocki, żaden tam sport. A producent tarcz - to w ogóle pierwszy raz widzę.
Kup sobie np. komplet EBC - tarcze zwykłe, klocki greenstuff i będzie OK. Równie dobrze możesz kupić tarcze Blueprint - to jakaś chińszczyzna, ale dobrze się sprawdzały.
Koniecznie sprawdź hamulce z tyłu - lubią się zacinać ( u mnie od strony wewnętrznej) i to powoduje szybsze zużycie przodu. ASO niestety często nie sprawdzają ich porządnie - lepiej wymieniać tarcze i klocki z przodu co 20kkm niż zrobić tył. Tak przynajmniej było u mnie.
Czujnik jest - akustyczny tzn. blaszka na jednym klocku, piszcząca po dojściu do tarczy. Prymitywne jak na autko za ponad 100kzł, ale działające |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15-08-2014, 10:38
|
|
|
Konieczny taki wynalazek ??? .
Naprawdę dobrej firmy gładkie tarcze i dobrane do nich klocki całkiem nieżle hamują .
ATE , Zimmmermann , TRW .
Ale jak poczujesz się z tym lepiej to kup . Najwyżej szybciej wymienisz na inne |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-08-2014, 12:08
|
|
|
Komplet tarcz BluePrint na obie osie + klocki Yashika na obie osie wlacznie z wymiana kosztowalo mnie 700zl. Spisywaly sie idealnie. W OII tarcze sa za malej srednicy i b latwo sie wichruja od hamowan z wyzszych predkosci.
P.S 1 ori tarcza w ASO do Outlandera kosztuje 500zl bahahahahaha...... Odpusc sobie nawier ane bo b szybko zaczna ci buczec przy hamowaniu. Outek to nie wyscigowka, praw fizyki nie zmienisz. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-08-2014, 12:56
|
|
|
Jak koniecznie chcesz wiercone to kup sobie takie http://allegro.pl/tarcze-...4508589589.html . Kosztują "nieco" drożej, ale przynajmniej to znana firma faktycznie zajmująca się hamulcami. Podobnie jak wspomniane PiotrKw napisał/a: | ATE , Zimmmermann , TRW |
|
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:09
|
|
|
rezon napisał/a: | Jak koniecznie chcesz wiercone to kup sobie takie http://allegro.pl/tarcze-...4508589589.html . Kosztują "nieco" drożej, ale przynajmniej to znana firma faktycznie zajmująca się hamulcami. Podobnie jak wspomniane PiotrKw napisał/a: | ATE , Zimmmermann , TRW |
|
A jakie klocki do tego zestawu proponujesz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:28
|
|
|
Kup tej samej firmy co tarcze . Ja przynajmniej tak jeżdżę i nie ma problemów że klocki za twarde i zużywają tarczę czy odwrotnie .
Używałem ATE i Zimmermanna i obydwie ok. Najgorsze były Blue Print które kiedyś miałem na Pajero , teraz Zimmermany ale Pajero ma słabe hamulce juz z założenia fabrycznego
Ogólnie wolę Zimmermanna jako producenta i to produkującego w Niemczech . ( produkują też dla ATE ) Używam ich na dwu Touaregach z silnikami 3.2 i 4.2 ( ciężar pustego 2.4 tony )
I sprawują się bardzo dobrze . A jest z czego hamować , zaciski 6- tłoczkowe i tarcze 330- 350 mm . ( zresztą te same co w Q7 i Cayenne )
Naprawdę polecam . |
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 15-08-2014, 13:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:31
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Kup tej samej firmy co tarcze . Ja przynajmniej tak jeżdżę i nie ma problemów że klocki za twarde i zużywają tarczę czy odwrotnie .
Używałem ATE i Zimmermanna i obydwie ok.
Chociaż wolę Zimmermanna jako producenta i to produkującego w Niemczech . ( produkują też dla ATE ) Używam ich na dwu Touaregach z silnikami 3.2 i 4.2 ( ciężar pustego 2.4 tony )
I sprawują się bardzo dobrze . A jest z czego hamować , zaciski 6- tłoczkowe i tarcze 330- 350 mm . ( zresztą te same co w Q7 i Cayenne )
Naprawdę polecam . |
Czyli polecasz tarcze zimmermanna zwykłe i do tego klocki tego producenta? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:34
|
|
|
Aleksander1965, SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED - rewelacja z klockami Hawk Performance HPS lub HPS plus. Osobiście przetestowane przez półtora roku. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:36
|
|
|
Dokładnie tak polecam . Zastanawiałem się nad ceramicznymi klockami ale akurat jak robiłem ostatnia zmianę w Touaregu nie mieli . I przedstawiciel w Polsce ( Lewian ) przy rozmowie nie bardzo je polecał , uważał że lepiej zwykłe . Ale może przy następnej zmianie się skuszę . ?? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-08-2014, 13:45
|
|
|
tyku napisał/a: | Aleksander1965, SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED - rewelacja z klockami Hawk Performance HPS lub HPS plus. Osobiście przetestowane przez półtora roku. |
Przetestowałeś na jakim pojeździe? bo Outlander troszkę waży i tu jest problem ze standardowymi tarczami |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-08-2014, 14:01
|
|
|
W lancerku jest ten sam problem. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2014, 14:56
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Outlander troszkę waży i tu jest problem ze standardowymi tarczami |
sklep.hipol.pl
Tarcze i klocki Dokuji, niekoniecznie Sport. Testowane na kilku Outlanderach i innych samochodach spod znaku trzech diamentów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-08-2014, 14:56
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | rezon napisał/a: | Jak koniecznie chcesz wiercone to kup sobie takie http://allegro.pl/tarcze-...4508589589.html . Kosztują "nieco" drożej, ale przynajmniej to znana firma faktycznie zajmująca się hamulcami. Podobnie jak wspomniane PiotrKw napisał/a: | ATE , Zimmmermann , TRW |
|
A jakie klocki do tego zestawu proponujesz? | przeciez pisałem na początku o Greenstuff - też EBC. Moja żona jeździ na takim zestawie w SX4 (tylko tarcze gładkie EBC), ja jak skończę kiedyś klocki w Superbie to też przejdę na taki zestaw z gładkimi tarczami. Wiercone lepiej odprowadzają ciepło, ale bardziej hałasują. Sportowe klocki na pewno lepiej hamują, ale wtedy będziesz miał problem z odkształcaniem tarcz. Co więcej dla dobrej pracy potrzebują rozgrzania, czego normalnie się nie robi
Na pewno jest wiele innych dobrych klocków, ale akurat te uważam za dobrą relację ceny/jakość W Outku też używałem z tarczami Blueprint. Greenstuffy hamują lepiej niż zwykłe, pylą mniej, a cena nie powala na kolana. Chociaż ori Mitsubishi to były dla mnie klocki jedyne w swojej klasie cenowo/jakościowej. Kosztują jak "super hiper sport błyskawica", hamują bardzo przeciętnie, a buczenie klocków było gratis jedyne klocki w ciągu ok. 1,3Mkm, które buczały. Piszczące się trafiały, ale buczące tylko Mitsu
[ Dodano: 15-08-2014, 15:01 ]
Aleksander1965 napisał/a: | bo Outlander troszkę waży i tu jest problem ze standardowymi tarczami | Outek ma przede wszystkim za małe tarcze i za małą powierzchnię roboczą klocków. Do tego jak zacinają się lekko tylne to zaczyna być problem z przodem. W ciągu 155kkm wymieniłem z przodu 5kpl tarcz. Klocków o jeden więcej. Tył 1x tarcze i 2x klocki |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|